וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש עסקים שביקר את פוטין נמצא מת בוושינגטון

דן רפופורט, יליד לטביה שעזב את רוסיה בעקבות תמיכתו באופוזיציה והביע תמיכה באוקראינה, אותר ללא רוח חיים בסמוך לדירתו בבירת ארה"ב. במשטרה לא סבורים בשלב זה שיש חשד לפלילים, אך אשתו מכחישה טענות שהוא התאבד

דן רפופורט, איש עסקים שעזב את רוסיה ועזב לארה"ב. פייסבוק, צילום מסך
התייצב לצד אוקראינה. רפופורט/צילום מסך, פייסבוק

איש עסקים, שעזב את רוסיה בשל ביקורת שהעביר על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נמצא מת בוושינגטון. דן רפופורט, שנולד בלטביה כשהייתה עוד חלק מברית המועצות, אותר ביום ראשון ללא רוח חיים בסמוך לבניין מגורים יוקרתי בבירת ארצות הברית שבו התגורר.

רפופורט, בן 52, הובהל לבית החולים, אך שם נקבע מותו. לפי דוח האירוע, שהגיע לידי אתר "דיילי ביסט", השוטרים הגיבו לדיווח על אדם שקפץ מגובה. המשטרה טרם קבעה את סיבת המוות הרשמית, אך בשלב זה היא לא חושדת בפלילים.

הידיעה על מותו פורסמה לראשונה על ידי העיתונאית הרוסייה יוניה פוגצ'בה, שכתבה בחשבון הטלגרם שלה שרפופורט התאבד ושכלבו אותר בפארק סמוך עם מכתב התאבדות עם כסף מזומן. היא טענה כי היא ראתה בפעם האחרונה את רפופורט, שניהל בעבר מועדון לילה יוקרתי במוסקבה, בבר בלונדון בחודש מאי. לטענתה, הוא היה, "כמו תמיד, בחברת נשים צעירות" בעקבות פרידה של אשתו.

ואולם, אשתו של רפופורט, אלנה, הכחישה שמדובר בהתאבדות. "לא היו מכתבי התאבדות, לא הייתה התאבדות, לא הייתה נסיעה ללונדון, לא הייתה פרידה", היא אמרה לאתר הרוסי RBC. היא הוסיפה כי הרשויות ממשיכות לחקור את נסיבת מותו.

יומיים לפני מותו, רפופורט פרסם בפייסבוק פוסט עם תמונה של השחקן מרלו ברנדו מהסרט "אפוקליפסה עכשיו", לצד הציטוט: "האימה, האימה". ב"דיילי מייל" דווח כי המשטרה איתרה בזירה כמה חפצים אישיים שהיו שייכים לו, כולל יותר מ-2,600 דולר במזומן, טלפון שבור ואוזניות שבורות. עוד דווח כי בחודשים האחרונים היו מצוי בסכסוך עסקי עם חברת השקעות רוסית, שלטענתו ניסה להוציא ממנו עשרת אלפים דולר במרמה.

משפחתו של רפופורט היגרה מלטביה לארצות הברית בשנים ה-80, אחרי שקיבלה מקלט פוליטי. ב-1991, הוא סיים את לימודים באוניברסיטת יוסטון, ואחרי נפילת ברית המועצות הוא עבר לרוסיה ופתח בקריירה של בנקאי השקעות. הוא עזב את המדינה ב-2012 בשל תמיכתו במנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני - שכיום מרצה עונש מאסר ממושך - ושב לארצות הברית עם אשתו הראשונה, אירנה.

הם התגוררו בבית מפואר בוושינגטון, שנמכר ב-2016 לג'ארד קושנר ואיוונקה טראמפ, שעברו להתגורר בבירה כדי להצטרף לממשל של דונלד טראמפ. רפופורט, שהיה כבר גרוש, עבר זמן קצר לאחר מכן לקייב, שם הוא פגש את אשתו השנייה, אלנה, חוקרת וירוסים. מבירת אוקראינה, רפופורט הביע תמיכה בניסיונות של המדינה להתרחק מרוסיה וגינה את סיפוח חצי האי קרים.

אחרי פרוץ המלחמה בפברואר, אלנה סיפרה כי הוא פינה אותה ואת בתה מקייב, אבל חזר "כדי לעזור לארצי". לדבריה, "היינו אמורים להיפגש בארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully