וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד שוחח עם ארדואן: הטיסות הישראליות יחודשו בספטמבר

עודכן לאחרונה: 17.8.2022 / 21:09

לאחר ההודעה על נרמול היחסים והחזרת הדיפלומטים, ראש הממשלה ונשיא טורקיה סיכמו על כינוסה של הוועדה הכלכלית המעורבת בישראל החל מהחודש הבא. "ההתפתחות האחרונה היא נדבך חשוב ונוסף בחיזוק היחסים שיוביל גם להישגים"

בווידאו: הצהרות של לפיד ועמיתו הטורקי באנקרה/צילום: לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח הערב (רביעי) עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. השניים סיכמו על חידוש הטיסות הישראליות לטורקיה החל מחודש ספטמבר. בנוסף, בירכו האחד את השני על ההחלטה לחזור לייצוג דיפלומטי מלא ולהשבת השגרירים והקונסולים הכללים למדינות.

"המנהיגים הסכימו כי ההתפתחות האחרונה היא נדבך חשוב ונוסף בחיזוק היחסים שיוביל גם להישגים רבים, בדגש על תחומי הכלכלה והתיירות", נכתב בהודעת לשכת ראש הממשלה. "אלו, יבואו לידי ביטוי בחידוש הטיסות הישראליות לטורקיה ובכינוסה של הוועדה הכלכלית המעורבת בישראל במהלך חודש ספטמבר".

אירוע השקת הקמפיין של יש עתיד בגני התערוכה 4 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
התחממות ביחסים עם טורקיה. לפיד/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום הודיעו ראש הממשלה ונשיא טורקיה על נרמול היחסים בין המדינות והחזרת השגרירים. זאת, אחרי התקרבות בין אנקרה לירושלים בחודשים האחרונים, שכללה פגישה בין נשיא המדינה יצחק הרצוג לארדואן באנקרה ופגישותיו של לפיד עם שר החוץ של טורקיה.

לפיד אמר כי "חידוש היחסים עם טורקיה הוא נכס חשוב ליציבות האזורית ובשורה כלכלית חשובה מאוד לאזרחי ישראל. נמשיך לפעול ולחזק את המעמד הבינלאומי של ישראל בעולם". הסיכום על חידוש היחסים נעשה בשיחת טלפון שקיים אתמול מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז עם סגן שר החוץ של טורקיה, סדאת אונאל.

עוד בוואלה!

ישראל וטורקיה הכריזו על נרמול היחסים והחזרת השגרירים

לכתבה המלאה
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במסיבת עיתונאים בקייב, 3 בפברואר 2022. AP
נשיא טורקיה. ארדואן/AP

הרצוג בירך אף הוא. "זהו תהליך חשוב שאנו מובילים בשנה האחרונה שיוביל להתפתחות הכלכלה, התיירות וקשרי הידידות בין המדינות. שותפות ושכנות טובה במזרח הים התיכון חשובות לכולנו. בני כל הדתות - מוסלמים, יהודים ונוצרים, יכולים וצריכים לחיות בשלום", אמר נשיא המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully