וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסא"ל שצילם חיילות ביקש להשתחרר ממעצר; הנפגעות מחו: "כאילו מגיע לו פרס"

עודכן לאחרונה: 16.8.2022 / 21:31

הקצין דן שרוני שהואשם כי תיעד עשרות חיילות במצבים אינטימיים הגיש בקשה לשחררו ממעצר בכלא הצבאי למעצר בית, זאת לטענתו בשל עיכוב ההליכים בעניין הסדר הטיעון שנחתם עמו. הנפגעות בפרשה הביעו זעם על הבקשה: "המשמעות היא שאנחנו ניכנס לכלא - בבית"

בווידאו: דיון במשפטו של סא"ל שרוני שצילם חיילות בסתר/צילום: ניב אהרונסון

סגן אלוף דן שרוני שהואשם כי תיעד חיילות ואזרחיות במצבים אינטימיים הגיש בקשה לשחררו ממעצר בכלא הצבאי למעצר בית, זאת לטענתו בשל עיכוב ההליכים בעניין הסדר הטיעון שנחתם עימו. הנפגעות בפרשה הביעו זעם על הבקשה בטענה כי סא"ל שרוני מצליח לחמוק מעונשו.

סא"ל שרוני הגיש את הבקשה לבית הדין הצבאי, וביקש לערוך דיון בעניין עוד השבוע. בית הדין הצבאי קבע כי ההגנה תגיש בקשה כתובה לערוך דיון בעניין, וכי יתאפשר לתביעה להגיב לבקשה.

בקשתו מגיעה לאחר שלפני מספר ימים קבעה הוועדה להעברת כלואים כי הוא יועבר מהכלא הצבאי וירצה את המשך המעצר על לגזר דינו בבית כלא אזרחי. עם זאת, בית המשפט העליון החליט כי עד למתן החלטה אחרת, תעוכב ההעברה למתקן כליאה אזרחי.

בסוף החודש שעבר הודיעה הפרקליטות הצבאית כי הגיעה להסדר טיעון עם סגן אלוף דן שרוני. לפי ההסדר, הוא הודה בכ-70 עבירות חמורות של מעשים מגונים, פגיעה בפרטיות, חדירה למחשב ועבירות נוספות. בנוסף הוסכם ששירותו הצבאי יופסק באופן מידי, הוא יורד לדרגת טוראי וישלם פיצוי כספי בגובה 250 אלף שקל לנפגעות.

מתן גזר דין של דן שרוני שצילם חיילות בסתר. בבית הדין הצבאי "נווה צדק" בבית ליד
24 ביולי 2022. ניב אהרונסון
דן שרוני/ניב אהרונסון

חלק מנפגעותיו של סגן אלוף שרוני הפעילו לחץ ציבורי בעניין הסדר הטיעון, והביעו חששות בפני הפרקליטות הצבאית מפני שחרורו. הפרקליטות הודיעה כי תקיים דיון פנימי בו תגבש את עמדתה לעניין בקשת השחרור, זאת לאחר שתקבל היום משירות המבחן את המלצותיה לגבי שרוני, דבר שאף הוא יהווה משקל בעמדתה.

"אם משחררים את אותו מהכלא, המשמעות שאנחנו, 49 נפגעות, לא נצא מהבית ונכנס לכלא משלנו", אמרו בזעם הנפגעות. "בזמן שאנחנו לא נרדמות בלילות, מתמודדות עם סיוטים ופחדים, לא מצליחות לבטוח באנשים ובכל מקום בו נמצאות חוששות כל הזמן שמצלמים אותנו - שרוני דואג לסידור נוח לעצמו: בהתחלה מונע העברתו לכלא אזרחי כי יודע מה מצפה לו שם, ועכשיו מבקש לצאת לחופשי כאילו מגיע לו פרס", ציינו.

"אנחנו כואבות ושבורות, אבל לא נשתוק ולא נוותר, אנחנו נחושות להיאבק עד שהאיש שהרס את חיינו יקבל אל העונש הראוי לו כאן ועכשיו ורק בתוך בכלא. זאת הסיבה שפתחנו במאבק ואנחנו מבקשות מכולם לעמוד לצדנו", הוסיפו.

"אין פיקוח, הוא יחזור הביתה ואף אחד לא יוודא שהוא לא חוזר לסורו, ואם הוא רשאי לעבוד ולקבל תיקון - יכול להיות שאראה אותו ברחוב?", אמרה מיקה, אחת הנפגעות. "זה מדיר שינה מעיני. זה מפחיד בצורה בלתי רגילה שאתקל בו ברחוב, זה מזעזע בעיניי".

עוד בוואלה!

הסדר טיעון עם הקצין שצילם בסתר חיילות: משפחתו תוכל לקבל את כספי הפנסיה

לכתבה המלאה

מנסה לתמרן את המערכת לצרכיו"

בשיחות שהתקיימו בשבוע שעבר ובימים האחרונים עם הנפגעות, הודו בפרקליטות הצבאית כי במהלך הסדר הטיעון כולו לא ניתן מספיק משקל לעניין הנפגעות, לרבות ההשלכות של הצורך לדון מחדש בתיק בעוד שנתיים וכיצד הדבר ישפיע על הנפגעות.

"אין גבול לחוצפה של שרוני ולניסיונותיו לתמרן את המערכת לצרכיו ולנוחיותו", אמרה עו"ד אפרת נחמני בר, שמשרדה מייצג חלק מהנפגעות. "הפצ"רית שמעה בימים האחרונים את הכאב העצום של הנפגעות, את דרישתן הצודקת לבטל את הסדר הטיעון שנחתם עימו ואת התנגדותן הנחרצת לשחרורו מהכלא".

עדי אייזנר, עורכת הדין של סא"ל שרוני, מסרה: "הגשנו בקשה לשחרר לחלופת מעצר בית. על מנת שיוכל להתחיל טיפול בפיקוח של שירות מבחן ותוך כדי התהליך שירות מבחן מפקח עליו שירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully