וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר טיעון עם הקצין שצילם בסתר חיילות: משפחתו תוכל לקבל את כספי הפנסיה

עודכן לאחרונה: 20.7.2022 / 16:32

הפרקליטות הצבאית הגיעה לעסקה עם סא"ל דן שרוני, ותדרוש מאסר ממושך. במסגרת ההסכם יודה בעשרות עבירות של מעשים מגונים ופגיעה בפרטיות. הרמטכ"ל צפוי לשלול את זכותו לגימלה, אך אשתו וילדיו יהיו זכאים לקבלה. הנפגעות עודכנו בפרטים, ולפי דו"צ מרביתן תמכו בהסדר

הרמטכל בהדלקת נרות עם חיילות צה"ל שנפגעו מהסא"ל שצילם אותן ללא ידיעתן/צילום: דובר צה"ל

הפרקליטות הצבאית הודיעה היום (רביעי) כי הגיעה להסדר טיעון עם הקצין שצילם בסתר חיילות, סא"ל דן שרוני. לפי ההסכם, שרוני יודה בעשרות העבירות שהואשם בהן, בגין מעשים מגונים, פגיעה בפרטיות, חדירה לחומר מחשב ועבירות נוספות. הרמטכ"ל אביב כוכבי צפוי לשלול את הזכות לגימלה בשל מעשיו החמורים, אך בני משפחתו הגרעינית יהיו זכאים לקבל את הכספים.

הפרקליטות הצבאית צפויה לדרוש עונש מאסר ממושך לקצין. בנוסף, שרוני יורד לדרגת טוראי, ישלם פיצוי כספי לנפגעות העבירה, בסך כולל של כרבע מיליון שקלים. מעבר לכך, התביעה תדרוש עונש מאסר בפועל בן מספר שנים, שיבטא את חומרת מעשיו. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי התביעה הצבאית עדכנה את נפגעות העבירה בפרטי ההסדר, ואף קיבלה את התייחסותן, ומרבית נפגעות העבירה תמכו בהסדר.

סא"ל דן שרוני החשוד בעבירות מין בחיילות 29 בנובמבר 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
יודה בצילום פקודותיו בסתר. דן שרוני/פלאש 90, אבשלום ששוני

לאחר ההודאה במעשים ונטילת אחריות מלאה עליהם, יבקשו הצדדים כי בית הדין יפנה את שרוני לגורמים המוסמכים שיערכו תסקיר מעצר, שיכלול הערכת מסוכנות מינית ובחינת אפשרויות שיקום ומסגרות טיפוליות. שירותו הצבאי יופסק מיידית. הצדדים יבקשו כי הטיעונים לעונש בפני בית הדין הצבאי יישמעו לאחר סיום שירותו, ובית הדין יכריע בעניין זה.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה רבה כל אירוע של פגיעה על רקע מיני, מכל סוג שהוא, ופועל למניעת מקרים מסוג זה. עניינו של שרוני טופל בהתאם למדיניות מחמירה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully