וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעירים שהתייאשו מלחכות להוזלת הדירות: "מדברים על לעזוב את הארץ"

עודכן לאחרונה: 16.8.2022 / 13:11

מדד המחירים חשף כי הדיור מתייקר לרמה הכי גבוהה מזה עשור, וזוגות רבים בישראל מודים שחדלו מהניסיונות לרכוש דירות. אחרים מתלוננים שגם מחירי השכירות מתייקרים ומכריחים את השוכרים לקבל החלטות קשות. "מרגיש שאני חי ברפובליקת בננות, המדינה לא מתערבת"

בניינים בשדרות. ראובן קסטרו
"תוך שנה המחיר עלה במאות אלפי שקלים"/ראובן קסטרו

מחירי הדירות עלו בשנה ב-17.8%, מדובר בעליית המחירים השנתית הגבוהה ביותר מזה עשור. בריאיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב"שבע תשע" ב-103FM, סיפרו זוגות רבים כי חדלו מהניסיון לרכוש דירות, שהפך פעמים רבות לבלתי אפשרי. כך למשל, גיל סהר המחפש דירה לרכישה באזור חריש, סיפר כי הוא לא מופתע מהנתון. "אנחנו כנראה נוותר על הקנייה, זה מרגיש שלשם זה הולך", אמר. "אני מרגיש שאני חי ברפובליקת בננות ולא בדמוקרטיה. חברים מדברים על לעזוב את הארץ. במצב שאנחנו נמצאים בו היום אתה לא יכול לקנות בית אז אומר לעצמך 'טוב, אז אם אני לא יכול לקנות בית אני לפחות אטוס לחו"ל'".

"אני מחפש דירה כבר שנתיים. גם באזור פרדס חנה וגם באזור חריש. מחודש לחודש המחירים עולים. אנחנו חוסכים כסף, מתארגנים על עצמנו, ואז מגיעים לפגישה עם בעל הבית והפערים עומדים על עשרות אלפי שקלים", המשיך גיל. "אומרים לי 'נכון, זה יותר גבוה מהסכום שביקשנו, אבל כולם העלו את המחירים אז אנחנו נעלה גם אנחנו', זה קורה תוך חודש".

בהמשך הצטרפה לשיחה ליאת, ששוכרת באזור מודיעין והחוזה שלה מסתיים בקרוב, סיפרה: "אנחנו במסע חיפושים של חצי שנה, מחפשים דירות ואין דירות. המחירים פשוט הזויים". לדבריה, בעלי הבית שלה הודיעו כי הם מעוניינים להיכנס לדירה, בגלל יוקר המחיה. "אנחנו מחפשים דירות בכל מיני מקומות, והכול עלה - אם לא תהיה התערבות ממשלתית אני לא יודעת לאן נגיע. החלום לקניית דירת נגוז כבר לפני שנה".

מור, ששוכר דירה באזור כפר יונה, הסכים עם ליאת והוסיף כי "המחירים פה משוגעים. אנחנו לא מצליחים למצוא פה דירה להשכרה וגם לא דירה לקנייה". לדבריו, הוא ומשפחתו מנסים למצוא דירה לקנייה או להשכרה, ועדיין לא מצליחים. "המחירים עלו ב-30%, תוך שנה המחיר עלה במאות אלפי שקלים. בינתיים כבר קנו את הדירה ואנחנו צריכים לצאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully