וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המבוי הסתום במו"מ עם פולין: משלחות הנוער יוקפאו עד לסוף השנה

עודכן לאחרונה: 14.8.2022 / 16:33

משרדי החינוך והחוץ הודיעו כי השיחות שהתקיימו בוורשה לא צלחו, והמחלוקות על אופי התכנים וסידורי האבטחה נותרו על כנם. המסעות חודשו מוקדם יותר השנה לאחר שנתיים בהם לא יצאו בעקבות מגיפת הקורונה, ובוטלו לקראת חודשי הקיץ בעקבות הדרישות של פולין

בווידאו: מצעד החיים תשפ"ב/צילום סטילס: יוסי זליגר, צילום וידאו: מצעד החיים

המסעות לפולין לא יתקיימו גם בהמשך השנה בשל המחלוקות בין המדינות - כך הודיעו היום (ראשון) משרדי החינוך והחוץ. לפי ההודעה המשותפת, המשלחת הישראלית שניהלה שיחות עם הצד הפולני בוורשה לא הצליחה להביא לפתרון הוויכוח על התכנים ואבטחת המשלחות.

המסעות חודשו מוקדם יותר השנה לאחר שנתיים בהם לא יצאו בעקבות מגיפת הקורונה, ובוטלו לקראת חודשי הקיץ בעקבות הדרישות של פולין. הוויכוח מול פולין התעורר סביב רצונה לשנות את התהליך שעוברים התלמידים במסעות, בין היתר ביחס לחלקם במלחמת העולם בשנייה, למערכי הדרכה, ביקור באתרים מסוימים והדרך שבה מציגים את חלקה של רוסיה בניצחון על גרמניה.

בישראל סברו שהגיעו קרוב לפשרה, אך הדרישות צפו מחדש בשיחות על רצונה של פולין לשנות את אבטחת המסעות, כשבפולין עומדים על כך שלא יאשרו באופן גורף לאנשי שב"כ המאבטחים את התלמידים לשאת נשק בשטח המדינה.

משלחות נוער למחנות הריכוז וההשמדה בפולין. 18 בינואר 2016. AP
בישראל סברו שהגיעו לפשרה. מסעות הנוער לפולין/AP

עד כה, כ-7,000 תלמידים נרשמו למסעות בחודשי הקיץ, לפני ביטולם. ביטול המסעות מגיע חודשים ספורים לאחר שחודשו, בתום השבתה של שנתיים בעקבות מגיפת הקורונה. הוויכוח מול פולין התעורר סביב רצונה לשנות את התהליך שעוברים התלמידים במסעות, שלפי גורמים שמעורים בפרטים נגע בין היתר למערכי הדרכה, ביקור באתרים מסוימים והדרך שבה מציגים את חלקה של רוסיה בניצחון במלחמה. בישראל סברו שהגיעו קרוב לפשרה, אך הדרישות צפו מחדש בשיחות על רצונה של פולין לשנות את אבטחת המסעות על ידי שב"כ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully