וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופש בעיצומו, וחלק מהנוער המשועמם מחפש מפלט בסמים ואלכוהול: "יש אלימות"

עודכן לאחרונה: 23.8.2022 / 14:25

במשטרה מדווחים על עלייה חדה בשימוש באלכוהול וסמים קלים בקרב בני נוער. רבים מהם אומנם לא מזיקים ובעיקר מחפשים הרפתקאות, אך אחרים מפריעים לשכנים, מתפרעים ומעורבים באירועי אלימות. "כשאין מה לעשות בבוקר, יושבים כל הלילה" | "על הברזלים 2022", פרויקט מיוחד

בווידאו: בני נוער מספרים על הטרנד המסוכן, גז קצפות/צילום: ספיר לוי
נוער ששותה אלכוהול, 4 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
נשארים כמעט כל הלילה. הנוער מבלה עם אלכוהול בפארקים/ראובן קסטרו

רבים מבני הנוער מעבירים את החופש הגדול בבילוי בפארקים, בחופים ובגנים הציבוריים. על פי נתוני המשטרה, בתקופת החופש יש עלייה חדה בשימוש באלכוהול ובסמים קלים בקרב בני הנוער. לא אחת, האתרים שבהם הפעילות הזאת מתקיים הם הפארקים.

לא כל בני הנוער רואים את התופעה הזו בעין יפה. "אנחנו מסתובבים בחופש הגדול ברחבי העיר, ובלילות מגיעים לפעמים לחופים. אנחנו לא שותים אלכוהול, אבל יש מקרים כאלה", מספר לוואלה אחד הנערים.

צעיר מעיר אחרת תיאר את המתרחש בפארקים: "רוב הנוער שמגיע לבלות שם הם צעירים טובים שנפגשים עם חברים. אבל יש גם דברים אחרים". לדבריו: "יש כאלה שבאים לפארק בעיר עם אלכוהול וסמים, חוגגים ועושים בלגן. הרבה פעמים מזמינים להם משטרה, כי הם רבים עם אנשים ומפריעים לשכנים. יש הרבה אלימות בפארקים. זה בעיקר קורה בחופש, כשאין לחבר'ה מה לעשות, אז הם יוצאים לבלות בפארקים ונשארים שם כמעט כל הלילה. יש שם הרבה בלגן".

נוער ששותה אלכוהול, 4 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
תיקים רבים נפתחו בעקבות מכירת אלכוהול לבני נוער/ראובן קסטרו

"אנחנו רואים עלייה בחופש הגדול בשימוש באלכוהול ובסמים", אמר פקד יונתן דסקלו, קצין נוער בתחנת באר שבע. במשטרה מבצעים פעילויות רבות כדי למנוע את התופעות הללו. בבאר שבע פועלת המשטרה בפארקים הציבוריים ביחד עם העירייה ועם סיירות הורים".

לדברי דסקלו "בפעילות הסמויה והגלויה שלנו אנחנו רואים את בני הנוער ניגשים לבתי עסק ורוכשים אלכוהול. כל יום יש לנו שני צוותים שבמהלך הלילה מסיירים בבאר שבע ובפארקים ועוסקים רק בבני נוער. הם יושבים איתם ועורכים שיחות הסברה על האלכוהול והסמים".

לדבריו, המשטרה מבצעת גם פעילות נגד בעלי העסקים שמוכרים אלכוהול לבני נוער, ונגד אנשים שרוכשים אלכוהול למענם. "אנחנו נלחמים נגד זה. מתחילת השנה יש תיקים רבים שנפתחו בעקבות זה". עם זאת, אומר דסקלו: "יש גם נערים שבאים ויושבים כדי ליהנות ולשחק. לא כולם באים לעשות בעיות".

משתדלים לא לעשות שטויות

בעיריית אשקלון, למשל, החליטו לפתוח מרכז נוער, כדי למנוע את התופעות האלה ולשפר את חוויות החופש של הצעירים. במרכז יכולים בני הנוער לשחק במשחקי מחשב ומתקיימות בו פעילויות כתחליף לשוטטות ברחבי העיר. "זה קצת משעמם", אמר תלמיד מאשקלון, "אין הרבה מה לעשות חוץ מלשחק במחשב".

נער אחר הודה שחלק מהפעילות שלו ושל חבריו כוללת שימוש באלכוהול. "אנחנו יוצאים למסיבות, אוהבים גם לצאת לפארקים ולשתות קצת, כל החברים ביחד", הוא סיפר. "אנחנו משתדלים לא לעשות שטויות. לפעמים יש קבוצות שקצת רבות, זה זורק מילה לזה. לא משהו רציני. מביאים קצת אלכוהול, שומעים מוזיקה בבוקסה ולפעמים יושבים עד הבוקר, כשאין מה לעשות למחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully