וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מזהירה: "אם ארה"ב תגדיר אותנו כתומכי טרור, זו תהיה נקודת האל-חזור"

עודכן לאחרונה: 13.8.2022 / 23:24

גורם בכיר במשרד החוץ הרוסי איים כי אם תממש ארצות הברית את כוונתה, רוסיה עלולה לנתק איתה את הקשרים הדיפלומטיים. הוא הזהיר מפני החרמת רכוש רוסי ואמר שגם צעד זה עלול לגרום ליחסים נזק בלתי הפיך. "ארצות הברית הופכת יותר ויותר לצד בעימות", הוסיף

בווידאו: אוקראינה החלטה לעשות במערכות טילים לטווח ארוך מתוצרת ארה"ב/צילום: רויטרס

רוסיה הזהירה היום (שבת) שאם ארצות הברית תכניס אותה לרשימת המדינות התומכות בטרור של משרד החוץ האמריקאי, לא תהיה מכך דרך חזרה. מנהל מחלקת צפון אמריקה במשרד החוץ הרוסי, אלכסנדר דרצ'ב, אמר בראיון לסוכנות הידיעות הרוסית "טאס": "המערב, ברשות ארצות הברית, רמס את החוק הבינלאומי והפר כללים שהם בגדר טאבו מוחלט בעולם הדיפלומטי".

בהקשר הזה הזכיר דרצ'ב את היוזמה החקיקתית שנידונה כעת בארצות הברית בדבר הכללתה של רוסיה ברשימת המדינות התומכות בטרור. "אם היוזמה תעבור, המשמעות היא שארצות הברית תעבור את נקודת האל-חזור, וזה יגרום נזק כבד ליחסים ההדדיים, כולל הנמכת דרג הייצוג ואפילו ניתוק יחסים. האמריקנים קיבלו בעניין זה אזהרה".

נשיא איראן איברהים ראיסי מארח את נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפסגה בטהראן, 19 יולי 2022. רויטרס
לא תומכים בטרור. פוטין עם ארדואן ועלי חמינאי/רויטרס

דרצ'ב אמר עוד כי ארצות הברית הופכת בהדרגה יותר ויותר לצד בעימות. לדבריו, כל החרמה של רכוש רוסי תהרוס לחלוטין את היחסים בין הצדדים. "דבר כזה יגרום נזק בלתי הפיך, וזה אינו האינטרס שלנו או של ארצות הברית", אמר הדיפלומט הרוסי.

בעקבות הפלישה של רוסיה לאוקראינה, המערב הקפיא כמחצית מהזהב ויתרות המטבע הזר של רוסיה, שערכם עמד על 640 מיליארד דולר לפני כן. גורמים במערב, כולל שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל, הציעו לחלט את הנכסים המוקפאים כדי לממן את שיקום אוקראינה בעתיד. ההערכה היא שדרצ'ב התייחס לנכסים אלה בדבריו. ארצות הברית ובנות בריתה הקפיאו גם נכסים בשווי של 30 מיליארד דולר השייכים לאנשי הון בעלי קשרים עם פוטין, כולל יאכטות, מסוקים, נדל"ן ופריטי אמנות. משרד המשפטים האמריקאי ביקש מהקונגרס להעניק לו סמכויות רחבות יותר להחרים נכסים של אוליגרכים, כדי להפעיל לחץ על רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully