וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדה הייתה קרובה לעמדת הג'יהאד - והתקיפה נעצרה: תיעוד מפתיחת מבצע עלות השחר

עודכן לאחרונה: 12.8.2022 / 19:03

דובר צה"ל פרסם סרטון שבו נראית עמדת תצפית של ארגון הטרור כשילדה נמצאת באזור יחד עם אדם נוסף. החיילים בטנק שהיו צריכים לתקוף את העמדה חדלו את האש, עד שהחפים מפשע התרחקו מהאזור. "הלוחמים פעלו במסוריות מקצועיות ודייקנות, כפי שאנחנו מצפים מהם"

בווידאו: תיעוד מפתיחת מבצע עלות השחר/צילום: דובר צה"ל

בזמן מהלך הפתיחה של מבצע עלות השחר, צוות אחד הטנקים חדל את האש, לאחר שחברי הצוות הבחינו בילדה שהייתה עלולה להיפגע בתקיפה - כך עלה הערב (שישי) מתיעוד שפרסם דובר צה"ל. בסרטון ניתן לראות את הילדה מסתובבת עם אדם מבוגר ליד עמדת הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. כשעזבה את האזור חודש הירי לעבר העמדה והיא הושמדה.

מפקד פלוגה בגדוד 82, רב-סרן ב', שהשתתף בתקיפה סיפר על האירוע: "מפקד הטנק עלה לקשר ודיווח על הימצאותם של בלתי מעורבים במרחב וחדל את הירי. המתנו עד לעזיבתם, לאחר כמה דקות הצוות עלה לעמדה והשמיד את המטרה בהצלחה. במהלך המבצע הלוחמים פעלו במסוריות מקצועיות ודייקנות, כפי שאנחנו מצפים מהם".

תקיפת עמדה של הג'יהאד האסלאמי בפתיחת מבצע עלות השחר. דובר צה"ל
תקיפת העמדה ברצועת עזה. פתיחת מבצע עלות השחר/דובר צה"ל

מוקדם יותר השבוע פרסם דובר צה"ל תיעוד מחיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, ח'אלד מנסור. בסרטון מכלי הטיס נשמעים קולות החיילים, שדורשים לעצור את הפעולה, משום שזיהו ילדים סמוך לבניין שבו הסתתר המחבל. התקיפה נעצרה שלוש פעמים עד שהילדים התרחקו מהאזור, אז כלי הטיס תקף את המבנה וחיסל את בכיר ארגון הטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully