וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע משבר הסוכנות היהודית: הרצוג שוחח עם פוטין

עודכן לאחרונה: 9.8.2022 / 12:48

מלשכת נשיא המדינה נמסר שהשיחה התקיימה לבקשת ראש הממשלה יאיר לפיד. הנשיאים דנו בין היתר באתגרי העם היהודי בתפוצות, ופוטין הדגיש, לפי הרצוג, את מחויבותו האישית להנצחת השואה ולמאבק באנטישמיות, והבטיח להמשיך ולעמוד לצד הקהילות היהודיות ברוסיה ובתפוצות

בווידאו: הצוות המשפטי של הסוכנות היהודית בשימוע בבית המשפט ברוסיה/צילום: רויטרס

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח היום (שלישי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לבקשת ראש הממשלה יאיר לפיד. זאת, ברקע משבר הסוכנות היהודית שפרץ בין ישראל ורוסיה. מהרצוג נמסר כי הנשיאים דנו בנושאים בילטרליים שונים בין שתי המדינות, וביניהם, אתגרי העם היהודי בתפוצות. "כמו כן, נשיא המדינה הרחיב בשיחה על סוגיית פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה", נאמר.

לפי לשכת הרצוג, "השיחה שהתנהלה באווירה חיובית, הייתה ארוכה, כנה ופתוחה. שני הנשיאים הדגישו את שיתופי הפעולה החשובים בין ישראל ורוסיה וסיכמו לעמוד בקשר על מנת להמשיך ולחזק את היחסים בין המדינות. נשיא רוסיה הדגיש את מחויבותו האישית להנצחת השואה ולמאבק באנטישמיות, והבטיח להמשיך ולעמוד לצד הקהילות היהודיות ברוסיה ובתפוצות".

יאיר לפיד ישיבת הממשלה 17 ביולי 2022. מארק ישראל סלם, אתר רשמי
השיחה התקיימה לבקשתו. לפיד/אתר רשמי, מארק ישראל סלם

לפני כשבועיים אמר דוברו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בתדרוך לכתבים כי מדובר בסוגיה משפטית שאינה משליכה על היחסים בין המדינות. "המצב מחייב התנהלות זהירה", אמר דימיטרי פסקוב. "יש שאלות לגבי המידה שבה הסוכנות מיישמת את החוק הרוסי. אבל אין צורך להפוך זאת לסוגיה מדינית שתשליך על כל מערכת היחסים בין ישראל לבין רוסיה. באותו זמן אנחנו צריכים להיות מודעים לכך שכל הארגונים צריכים למלא אחר החוק הרוסי. זה נכון לכולם".

בתגובה, גם בלשכת ראש הממשלה יאיר לפיד ניסו להוריד את גובה הלהבות. "יחסי ישראל-רוסיה נשענים על מורשת, קשר רציף ואינטרסים הדדיים", נכתב בהודעת הלשכה. "מקומה של הקהילה היהודית ביחסים אלה הוא מרכזי. אם אכן קיימות סוגיות משפטיות, שעולות ביחס לפעילותה החשובה של הסוכנות היהודית ברוסיה, ישראל, כתמיד, מוכנה ומזומנה לקיים על כך דיאלוג תוך שמירה על היחסים החשובים בין המדינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully