וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה עצרה ניסיון להבעיר את השטח בערים המעורבות במהלך מבצע "עלות השחר"

עודכן לאחרונה: 8.8.2022 / 14:52

במשטרה זיהו כבר מתחילת המבצע בעזה כי חמאס והג'יהאד האיסלאמי ניסו לגרור את ירושלים למערכה, ודרכה את ערביי ישראל להפגנות ולפרעות בסגנון "שומר החומות". כעשרים התארגנויות למחאה שיכלו לצאת משליטה ולגרור למערכה את ערביי ישראל טופלו על ידי המשטרה

בווידאו: המשטרה סיכלה נסיונות להבערת השטח בערים המעורבות/דובורת המשטרה

במשטרה זיהו כבר מתחילת מבצע "עלות השחר" כי חמאס והג'יהאד האיסלאמי ניסו לגרור את ירושלים למערכה, ודרכה את ערביי ישראל להפגנות ולפרעות בסגנון "שומר החומות". כך, עם תחילת המבצע החליטו במשטרה להעלות את רמת הכוננות לרמה הגבוהה ביותר. "השטח הוצף בשוטרים וביחידות המשטרה המיוחדות ובנוסף הורה המפכ"ל על קידום של אמצעים מיוחדים ליחידות השטח בתחנות המשטרה", נמסר. "כל אלו דברים שנראו ברחובות ויצרו הרתעה מול אלו שאולי התכוונו להתפרע ולנקוט באלימות".

על פי נתוני המשטרה, כעשרים התארגנויות למחאה שיכלו לצאת משליטה ולגרור למערכה את ערביי ישראל טופלו על ידי המשטרה גם בביצוע מעצרי מניעה, פעולות הרתעה והצפת השטח בדגש על הערים המעורבות בכוחות משטרה גדולים.

מתפלים עולים להר הבית 7 באוגוסט 2022. אתר רשמי, TPS
מתפללים יהודים בהר הבית, אתמול/TPS, אתר רשמי

במחוז צפון סיכלה המשטרה ארבע התארגנויות של מחאות שעלולות היו להיות אלימות, במחוז חוף חמש התארגנויות, במחוז מרכז התארגנות אחת, במחוז תל אביב שש התארגנויות, בירושלים שלוש התארגנויות ובמחוז דרום התארגנות אחת.

הזירה המרכזית שנוהלה על ידי המשטרה הייתה ירושלים שכן היה בכוחה לשנות ולהסלים באופן משמעותי את פני המערכה. עם זאת, מהנתונים עולה כי כ-2,040 יהודים עלו להר ביחס לממוצע של 1,300 בט' באב בשנים קודמות. "תפילת הפאג'ר בבוקר ט' באב הוגדרה על ידי המשטרה כאירוע מרכזי מאוד כאשר על פי התנהלות המתפללים על ההר יכלה המשטרה לצפות את ההתרחשויות בהמשך היום", נמסר. "גם פה המודיעין היעיל והפעולות שמחוז ירושלים של המשטרה נקט על ההר הביאו לכך שהתפילה עברה בשקט עם כ-750 מוסלמים מתפללים".

עוד בוואלה!

המפכ"ל על מבצע "עלות השחר": "גורמים קיצוניים מנסים לחבר את ירושלים לאירוע"

לכתבה המלאה
ברקע המצב הביטחוני | חסימות לכיוון דרום 6 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
חסימות כבישים באזור עוטף עזה, בשבת/ראובן קסטרו
המפכ"ל יעקב שבתאי הודה ללוחמים על אבטחת תפילות הרמדאן, ואיחל להם חג פסח כשר שמח. 15 באפריל 2022. דוברות משטרת ישראל
המפכ"ל יעקב שבתאי בהר הבית/דוברות משטרת ישראל

המפכ"ל קובי שבתאי ביקר אמש במחוז הדרום של המשטרה, על רקע מבצע "עלות השחר". במהלך הביקור קיים הערכת מצב, סייר בתחנות המשטרה בשדרות ובאשקלון, וקיבל סקירה אודות פעילות המחוז במהלך המבצע.

שבתאי אמר לשוטרים כי גורמי הטרור מנסים לקשר את ירושלים למבצע הצבאי, במיוחד בשל העובדה כי הוא חל בתשעה באב. "כל הגורמים הקיצוניים מנסים לגרור אותנו ולחבר את ירושלים לאירוע ומהרגע שירושלים הייתה נכנסת לתמונה, אז באופן אוטומטי היא הייתה מושכת את כל תשומת הלב", הסביר.

המפכ"ל פירט כי במהלך המבצע גויסו חמש פלוגות מילואים, "הקפצנו יחידות, הבאנו כוחות, עיבינו מערכים ובסך הכול נתנו את המענה גם בירושלים, לא הצליחו לגרור אותנו", סיכם. הוא הודה לשוטרים, "אין ספק שהניסיון והוותק שיש פה לכל האנשים, המקצועיות בטיפול בזירות - מצילות חיי אדם. הרוגע שלכם, ההתנהלות המבצעית שלכם, הרגועה, מקרינה על כל הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully