וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוברים לקיבוץ בעוטף עזה, יום לאחר הפסקת האש: "לא מפחדים"

עודכן לאחרונה: 8.8.2022 / 13:40

מישל, יבגני ושלושת ילדיהם יצטרפו מחר לקהילת כרם שלום, ויגיעו לקיבוץ יחד עם התושבים, שחוזרים לבתיהם. "מתרגשים לעבור, מה ההבדל בין תל אביב לכרם שלום? גם במרכז לצערנו יש אזעקות ופיגועים, הציונות זה כאן"

בצל הדיווחים על הפסקת אש: מטחים כבדים לעוטף עזה/מערכת וואלה

משפחה חדשה תיכנס מחר (שלישי) לביתה בקיבוץ כרם שלום שבעוטף עזה. זאת, יומיים בלבד לאחר מטחים כבדים של רקטות לעבר האזור במהלך מבצע עלות השחר. יחד איתם ישובו לקיבוץ חבריו שיצאו ממנו לצורך הפוגה קצרה בירושלים במהלך ימי הלחימה.

המשפחה, ובה מישל ויבגני ושלושת ילדיהם, היתה אמורה לעבור לקיבוץ בשבוע שעבר, אולם עקב הסגר על העוטף, שהחל ביום שני שעבר, היא נאלצה לדחות את הגעתה. מחר הם יכנסו לביתם החחדש: "אנחנו מחכים ומתרגשים לעבור," מספרת מישל, לדבריה, המעבר לא מפחיד אותה כלל. "מה ההבדל בין תל אביב לכרם שלום? אין שום הבדל. גם במרכז לצערנו יש אזעקות ופיגועים".

מישל מספרת על הקהילה בקיבוץ, שלדבריה מסייעת להם בהכל. "היום לא מייבשים ביצות, אלא מתיישבים בנגב ובגליל", היא אומרת. "יש פה בקהילה חינוך עם ערכים - הציונות זה שם. כרם שלום זה גן עדן. הכרנו את התושבים כבר בשבתות קהילה, ובשבוע האחרון כולם ניסו לעזור לנו במעבר. התושבים מדהימים כולם נרתמו לעזור", היא מעידה.

מישל ויבגני ושלושת ילדיהם, המשפחה עברה לקיבוץ כרם שלום יומיים בלבד לאחר מבצע עלות השחר, אוגוסט 2022. באדיבות המשפחה
מישל ויבגני ושלושת ילדיהם/באדיבות המשפחה

"החיים חוזרים למסלולם אט אט, המשפחות ממש שמחות לחזור הביתה, לשקט שלהן ולשגרה שלהן", מספרת רוני, חברת הקיבוץ שנשארה בו בזמן ימי המבצע. "צריך לקחת בחשבון שלחזור לשגרה לוקח הרבה יותר זמן מלהיכנס למצב חירום, אז צריך אורך רוח וסבלנות. אנחנו מחבקים את הילדים שחוזרים ומקבלים אותם באהבה". על משפחתם של מישל ויבגני אמר: "שמחים מאוד על תהליך הקליטה של המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully