וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרום חלוקים על הפסקת האש: "אנחנו בני ערובה ונישאר כך עוד שנים רבות"

עודכן לאחרונה: 7.8.2022 / 17:07

ברקע המגעים מול הג'יהאד האסלאמי להפסקת הלחימה, בשדרות חלק מהתושבים דווקא לא מעוניינים במהלך, ואחרים תומכים בו. אחד מתושבי העיר: "צריך למנוע עוד שבוע של ילדים במקלטים"

בווידאו: פגיעות ללא נפגעים בעוטף עזה, 7.8.22/צילום: רויטרס, טל סגרון, יניר יגנה ותיעוד ברשתות חברתיות לפי בעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

ברקע המגעים להפסקת אש מול הג'יהאד האסלאמי, חלק מתושבי שדרות עדיין חלוקים בדעתם אם הם אכן מעוניינים במהלך. "צריך להמשיך את הלחימה", אמר אלברט גבאי, תושב העיר. "הפסקת האש לא טובה לנו כי אנחנו חוזרים לאותו מצב תוך חודש-חודשיים. אין הרתעה, חמאס הוא הריבון - צריך לפגוע גם בהם. אנחנו בני ערובה ונישאר כך עוד שנים רבות".

מנגד, שמעון אלחרט, גם תושב העיר שדרות, דווקא הביע תמיכה במהלך של הפסקת אש מול הג'יהאד האסלאמי". לדבריו, "זה לא משנה אם תהיה הפסקת אש עכשיו או בעוד שבוע- נגיע לאותה תוצאה. צריך ללכת להפסקת אש ולמנוע עוד שבוע של ילדים במקלטים בעוטף עזה".

ירי של כיפת ברזל לעבר שיגור רקטה מרצועת עזה. אבי רוקח
יירוט של כיפת ברזל. אתמול/אבי רוקח
תופסים מחסה במהלך אזעקה באשקלון 7 באוגוסט 2022. אבי רוקח
תושבי אשקלון תופסים מחסה במהלך שיגור רקטות. היום/אבי רוקח

בתוך כך, גורמים ישראלים בכירים אמרו היום כי מתנהל משא ומתן על הפסקת אש כוללת ברצועת עזה, ולא רק על הפוגה הומניטרית. זאת, בתיווך של אנשי המודיעין המצרי ונציגי האו"ם. לאחר מכן, גורם המעורה במשא ומתן סיפר כי טרם סוכמה השעה המדויקת לתחילת הפסקת האש.

במהלך היום צה"ל המשיך לתקוף ברצועת עזה, בעוד שג'יהאד האסלאמי המשיך בשיגורים לעבר ישראל. רקטות ראשונות נורו לעבר ירושלים ובאר שבע. בתוך כך, ראש הממשלה יאיר לפיד ביקר היום עם שר הביטחון בני גנץ ביישובי הדרום ועוטף עזה. בשיחה עם ראשי הרשויות אמר לפיד כי "נסייע לצמיחת העוטף". לדברי גורמים בשיחה, ראש הממשלה לא דיבר על המבצע והמצב הביטחוני, אלא בעיקר על חיזוק הרשויות והתושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully