וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני שחוסל: תיעוד של בכיר הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 6.8.2022 / 10:24

לאחר שחוסל עם פתיחת מבצע עלות השחר, סרטונים של בכיר הג'יהאד, תיסיר ג'עברי מופצים ברשתות החברתיות. בתיעוד ממקום שאינו ידוע באזור עזה, קורא ג'עברי להיאבק בישראל ולפעול לעימות אלים. "הג'יהאד הוא חובה של כל מוסלמי"

בווידאו: תייסיר אלג'עברי בשיחה עם אנשי הזרוע הצבאית, בו מציין את חשיבות המאבק בישראל/אתר רשמי

סרטונים של בכיר הג'יהאד האסלאמי שחוסל אתמול, תיסיר ג'עברי, מופצים היום (שבת) ברשתות החברתיות. כך לדוגמא, באחד מהם הוא תוקף את ישראל, וקורא להיאבק בה ממקום לא ידוע ברצועת עזה. "יש היום משימה חשובה, אדמה חשובה, אדמת פלסטין, הג'יהאד הוא חובה על כל מוסלמי. יש לנו טילים להילחם ביהודים וזה מוטל על האומה כולה. אנחנו נגד כל נרמול ביחסים, אנחנו ראש הלחימה בפלסטין".

אתמול חוסל תיסיר ג'עברי, ראש מחלקת המבצעים של הג'יהאד האסלאמי ומפקד הזרוע הצפונית בארגון, עם תחילתו של מבצע "עלות השחר" בעזה. ג'עברי בן ה-50 היה מחליפו של בהאא אבו אל-עטא, שחוסל על ידי צה"ל במבצע "חגורה שחורה" ב-2019.

החל מ-2007, אז חוסל מאג'ד חראזין, הוא מילא שורת תפקידים בכירים בארגון, ולאחר חיסול אבו אל-עטא קודם לתפקידו הנוכחי. ג'עברי היה אחראי על התיאום בין הג'יהאד האסלאמי לחמאס, והיה אמון על החלטות רבות. בין היתר גם הוציא לפועל פיגועים ושיגורי רקטות רבים, ואף היה אחראי לפגיעה ברכב שטח ישראלי בגבול הרצועה במהלך "שומר החומות", באירוע שבו ישראלי נפצע קל, כך לפי צה"ל.

"ג'עברי הכווין בשומר החומות ופיקד על מאות רקטות לשטח ישראל. חיכינו להזדמנות הזו ולמידע המודיעיני על מיקומו המדויק", אמר דובר צה"ל רן כוכב. "שבוע לפני המעצר של בכיר הארגון בג'נין בסאם א-סעדי, הייתה התרעה שקשורה בג'עברי, לפיה הם רוצים לעשות משהו 'מתחת לסף ההסלמה', בדגש על אזור צפון הרצועה ומערך הנ"ט".

עוד בוואלה!

התחדש הירי על הדרום: "נערכים למבצע שיימשך כשבוע"

לכתבה המלאה
בהאא אבו על עטא ותיסיר ג'עברי. סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים, מערכת וואלה!
בהאא אבו אל עטא ותיסיר ג'עברי/מערכת וואלה!, סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים

לפי דובר צה"ל, ג'עברי בן ה-50 התגורר בדירת מסתור שכונת שג'עאיה. היום, אחרי מאמצים רבים, הצליחו גורמי המודיעין לעלות על הדירה שבה שהה ג'עברי, שבשבוע האחרון התנהג כמבוקש, מידר עצמו מאחרים ונהג בחשאיות מוחלטת.

במקביל לחיסולו, בדיוק באותה דקה, חוסל גם סגן מפקד מערך הנ"ט של הג'יהאד האסלאמי, עבדאללה קדום, ששתי חוליות עליהן פיקד היו בדרך לבצע פיגוע נ"ט. גם ראש מערך התצפיות בצפון הרצועה חוסל בתקיפה, שערכה פחות משלוש דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully