וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטליבאן הכחיש שידע כי מנהיג אל קאעדה שחוסל התגורר בקאבול

עודכן לאחרונה: 4.8.2022 / 16:07

"הממשלה וההנהגה לא היו מודעות למה שנטען, וגם לא נמצאו ראיות לכך", אמר סוהייל שאהין, ראש המשרד הפוליטי של הטליבאן בדוחה שבקטאר. עם זאת, על פי ארה"ב, איימן א-זוואהירי שחוסל בתקיפת מל"ט אמריקני התגורר בבית של יועץ בכיר של מנהיג בטליבאן בשם סירג'ודין חקני

הטליבן טוען כי לא היה מודע לכך שמפקד אל קאעדה איימן א-זוואהירי חי במרכז קאבול, ימים ספורים לאחר מתקפת מל"ט אמריקני שהרגה אותו. "הממשלה וההנהגה לא היו מודעות למה שנטען, וגם לא נמצאו ראיות לכך", אמר היום (חמישי) סוהייל שאהין, ראש המשרד הפוליטי של הטליבאן בדוחה שבקטאר.

הטענה הזאת סותרת ישירות את מה שאמרו גורמים רשמיים בארצות הברית לגבי התקיפה. לדבריהם, א-זוואהירי התגורר בבית של יועץ בכיר של מנהיג בכיר בטליבאן בשם סירג'ודין חקני. חקני הוא סגן מפקד הטליבן ומכהן כשר הפנים בממשלתו, כמו גם עומד בראש רשת חקני, פלד חזק בתוך הטליבאן.

הטליבאן התחייב במסגרת הסכם דוחה ב-2020 כי לא יעניק מקלט לחברי אל קאעדה או ארגונים אחרים שרוצים לתקוף את ארצות הברית. לדברי שאהין, "נפתחה חקירה בנושא כדי לגלות את אמינות הטענה. הממצאים יפורסמו".

בתחילת השבוע הכריז נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כי חוסל מפקד אל קאעדה בבירת אפגניסטן, קאבול, באמצעות תקיפת מל"ט בעת שעמד במרפסת ביתו. לא היו נפגעים נוספים. א-זוואהירי התגורר בבית שהיה חלק ממתחם גדול ומוגן. השכונה שבה נמצא המתחם, Choorpur, אמידה ובעבר אף היתה ביתם של השגרירויות הזרות והדיפלומטים. כיום מתגוררים בה בעיקר גורמים בכירים בטליבן.

בווידאו: נשיא ארה"ב מודיע שארה"ב חיסלה באפגניסטן את מנהיג אל-קאעדה איימן א-זוואהירי/צילום: רויטרס
איימן א-זוואהירי. רויטרס
מנהיג אל-קאעדה א-זוואהירי/רויטרס

א-זוואהירי חוסל על ידי מל"ט אמריקני בקאבול בשבת בלילה. הוא סייע בתכנון פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר 2001, שבהם נהרגו כמעט 3,000 אנשים. א-זוואהירי בן ה-71, רופא בעברו, היה למנהיג אל-קאעדה לאחר חיסולו של אוסמה בן לאדן ב-2011. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אישר ביום שני את קיומו של המבצע.

ארצות הברית קראה השבוע לאזרחיה לשמור על ערנות בשל החשש מפני פגיעה באמריקנים ברחבי העולם בעקבות חיסולו של א-זוואהירי. על פי הצהרה של משרד החוץ של ארצות הברית, חיסולו עלול לעורר את תומכי אל-קאעדה או ארגוני טרור אחרים להציב כמטרה מתקנים ואזרחים אמריקנים.

עוד בוואלה!

ארה"ב חיסלה את מנהיג אל-קאעדה א-זוואהירי בתקיפת מל"ט באפגניסטן

לכתבה המלאה
‏הבית הלבן פרסם תמונה מפגישתו של ביידן עם יועציו – ובראשם ראש ה-CIA – אתמול, בה קיבל עדכון לקראת הפעולה לחיסולו של מנהיג אל קאעידה.. חשבון הטוויטר של הבית הלבן, אתר רשמי
הנשיא ג'ו ביידן מתעדכן בבית הלבן/אתר רשמי, חשבון הטוויטר של הבית הלבן

ואולם, יש גם הסבורים כי א-זוואהירי כלל לא נהרג. בבירת אפגניסטן, קאבול, הביעו התושבים הלם לאחר מתקפת המל"ט, ואמרו כי אינם מאמינים שא-זוואהירי הסתתר בשכונה בעיר. "זאת רק תעמולה", אמר פהים שאה, תושב קאבול, לסוכנות הידיעות הצרפתית. "שמענו כבר תעמולה כזאת בעבר. במציאות, איני חושב שהוא נהרג כאן", הוא הוסיף.

טליבאן הודה במתקפה של המל"ט האמריקני, אך לא סיפק פרטים לגבי נפגעים ולא הזכיר את א-זוואהירי. ביום ראשון, משרד הפנים באפגניסטן הכחיש דיווחים על מתקפת מל"ט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully