וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאחב"ל תחקור את ח"כ עופר כסיף החשוד בתקיפת שוטר

עודכן לאחרונה: 4.8.2022 / 19:45

היחידה המשטרתית נבחרה להוביל את החקירה נגד הח"כ, שתועד מכה שוטר במהלך הפגנת שמאל בדרום הר חברון בחודש מאי. החקירה תחל ביום ראשון. במקביל עדיין נבחנת האפשרות לפתיחת חקירה נגד ח"כ עודה, שקרא לערבים במשטרה לזרוק את נשקם

בווידאו: העימות בין ח"כ עופר כסיף ללוחמי מג"ב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית תוביל את החקירה נגד ח"כ עופר כסיף, החשוד בתקיפת שוטר. כסיף תועד בחודש מאי האחרון מכה שוטר במהלך הפגנת שמאל בדרום הר חברון. זמן קצר לאחר התקיפה פנו במשטרה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בבקשה לאפשר לזמנו לחקירה, אך זו התמהמה בהחלטתה כדי לבחון את האירוע. החקירה תחל ביום ראשון.

בתוך כך, קריאתו של יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה מהרשימה המשותפת בחודש אפריל לערביי ישראל המשרתים במשטרה לזרוק את נשקם, עדיין נבחנת בלשכת היועמ"ש לממשלה, וטרם הוחלט האם לאפשר למשטרה לפתוח בחקירה.

ח"כ עופר כסיף במליאה 19 בינואר 2022. דני שם טוב, דוברות הכנסת
יוזמן לחקירה בגין תקיפת שוטר. ח"כ כסיף/דוברות הכנסת, דני שם טוב

הסרטון חולל גל גינויים במערכת הפוליטית מהקואליציה והאופוזיציה כאחד. ראש הממשלה נפתלי בנט צייץ באותו זמן בטוויטר כי הוא ‏"גאה בחיילים הערבים בצה"ל, בשוטרים הערבים במשטרת הישראל ובכל אנשי כוחות הביטחון, מכל הדתות והמגזרים, ששומרים עלינו בימים אלה". חברת מפלגתו, ‏שרת הפנים איילת שקד, צייצה אף היא: "איימן עודה מסית נגד מדינת ישראל ומוסדותיה. איתו לא עושים שום הסכמים. מקומו מחוץ לכנסת ישראל".

גם השר לביטחון פנים עמר בר לב אמר כי מדובר ב"אמירה מקוממת, מסוכנת וחסרת אחריות". לדבריו, "השירות של ערביי וערביות ישראל במשטרה הוא סמל לדו-קיום ולהשתלבות. אמיר חורי (השוטר שנהרג בפיגוע בבני רק - ט"ש) הוא גיבור ישראלי. הוא היה ערבי-ישראלי. אמיר הוא סמל לדו-קיום ולהשתלבות. שוטרים ושוטרות מהחברה הערבית הם חלק חשוב מהמשטרה במאבקה בפשיעה ובטרור, ומגמה זו תוסיף להתעצם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully