וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר המטפלות מהפעוטון בצפון; אחד האבות: "יש לו כחול במצח, הוא כל הזמן נכנס בארון?"

עודכן לאחרונה: 4.8.2022 / 13:20

בית משפט השלום בעכו האריך עד יום שני את מעצרן של שיח'ה ועדן סואעד, תושבות הכפר סלאמה, שנעצרו לאחר שנחשפו סרטונים בהם הן נראות משתמשות באלימות פיזית כלפי פעוטות בגן ביישוב צורית. ההורים שהגיעו לבית המשפט היו נסערים: "צריך לצאת מכאן מסר של הרתעה"

בווידאו: שתי מטפלות מהצפון נעצרו בחשד לאלימות נגד פעוטות/צילום: מצלמות אבטחה

בית משפט השלום בעכו האריך (חמישי) בארבעה ימים, עד יום שני הבא, את מעצר שתי המטפלות מהצפון שנעצרו ביום ראשון על ידי חוקרי תחנת לב הגליל בכרמיאל. זאת, בהסכמת עו"ד עאדל דבאח המייצג אותן. השתיים, שיח'ה סואעד כבת ה-41 ועדן סואעד בת ה-22 תושבות הכפר הבדואי סלאמה, חשודות בהתעללות נפשית ופיזית בפעוטות בגן ילדים ביישוב הסמוך צורית, שבמועצה האזורית משגב.

השופט ד"ר זאיד פלאח התייחס לסרטונים שהוצגו לו על ידי נציג המשטרה, מואיד ביבאר, ואמר כי "מדובר בסרטונים קשים מאוד לצפייה. מסרטונים אלו עולה, לכאורה, מסכת של התעללות קשה של החשודות, בפעוטות בגיל חודשים ספורים". הוא ציין כי שוכנע כי קיים חשד סביר כי עברו את העבירות המיוחסות להן וכן כי "קיים חשש כי בשחרורן ישבשו הליכי חקירה, ויסכנו את בטחון הציבור".

הורים לילדים בגן, מלווים בעו"ד קארין לגטיבי המייצגת אותם, היו נסערים במהלך הדיון, וחלקם פרצו בבכי באולם בית המשפט. אחד האבות צעק לעבר המטפלות, "הוא כל הזמן נכנס בארון אה? יש לו כחול במצח". הם ביקשו מהשופט כי "המסר שצריך לצאת מכאן זה הרתעה ולהפסיק את המגיפה האיומה הזו של התעללות בגני ילדים".

ילדים בפעוטון - 20 אפריל 2018. משה שי, פלאש 90
ילדים בפעוטון, אילוסטרציה/פלאש 90, משה שי

שתי המטפלות נעצרו בחשד למעשי אלימות בפעוטות ביום ראשון על ידי שוטרי תחנת כרמיאל. הפרשה החלה לפני כשבועיים, כשהורים לפעוטות בני שבועיים עד שבעה חודשים פנו לאחראית על החינוך ביישוב, ואמרו לה כי הם חוששים שילדיהן נפגעו. ההורים סיפרו על תופעות שונות שמצביעות על רגרסיה בהתנהגות הפעוטות, כמו בכי וצעקות, שלא אפיינו אותם קודם לכן.

מנהלת החינוך ביקשה כי יפנו למשטרה ולמשרד החינוך. מפקחת משרד החינוך שהגיעה למעון צפתה בצילומים שתיעדו המצלמות בגן, ולאחר מכן פנתה למשטרה. בעקבות החקירה שנפתחה, השתיים נעצרו. אחת מהמטפלות עובדת במעון כבר שלוש שנים והשנייה החלה לעבוד שם בחצי השנה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully