וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חיסול מנהיג אל-קאעדה: ארה"ב מזהירה מפיגועים נגד אמריקנים

בוושינגטון אמרו כי יש סיכוי גבוה למעשי אלימות נגד אמריקנים בתגובה לחיסול של איימן א-זוואהירי בבירת אפגניסטן. בקאבול, חלק מהתושבים אמרו כי אינם מאמינים שא-זוואהירי הסתתר בשכונה בעיר ונהרג במתקפה: "ארה"ב צריכה לספק ראיות"

בווידאו: נשיא ארה"ב מודיע שארה"ב חיסלה באפגניסטן את מנהיג אל-קאעדה איימן א-זוואהירי/צילום: רויטרס

ארצות הברית קראה אתמול (שלישי) לאזרחיה לשמור על ערנות בשל החשש מפני פגיעה באמריקנים ברחבי העולם בעקבות חיסולו של מנהיג אל-קאעדה, איימן א-זוואהירי. על פי הצהרה של משרד החוץ של ארצות הברית, חיסולו עלול לעורר את תומכי אל-קאעדה או ארגוני טרור אחרים להציב כמטרה מתקנים ואזרחים אמריקנים.

א-זוואהירי חוסל על ידי מל"ט אמריקני בקאבול בשבת בלילה. הוא סייע בתכנון פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר 2001, שבהם נהרגו כמעט 3,000 אנשים. א-זוואהירי בן ה-71, רופא בעברו, היה למנהיג אל-קאעדה לאחר חיסולו של אוסמה בן לאדן ב-2011. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אישר ביום שני את קיומו של המבצע.

"משרד החוץ סבור כי יש סיכוי גבוה לאלימות נגד אמריקנים לאור המוות של א-זוואהירי", נמסר בהתרעה כלל עולמית. "מידע עדכני מרמז על כך שארגוני טרור ממשיכים לתכנן מתקפות טרור נגד אינטרסים אמריקנים באזורים רבים ברחבי העולם", נכתב. "מתקפות אלה מיישמות טקטיקות מגוונות כולל פיגועי התאבדות, התנקשויות, חטיפות ומתקני נפץ. אנו ממליצים לאזרחים אמריקנים לשמור על רמה גבוהה של ערנות ושיקול דעת כשמטיילים בחו"ל".

איימן א-זוואהירי. רויטרס
היה מאדריכלי פיגועי 11 בספטמבר. איימן א-זוואהירי/רויטרס

ויש גם הסבורים כי א-זוואהירי כלל לא נהרג. בבירת אפגניסטן, קאבול, הביעו התושבים הלם לאחר מתקפת המל"ט, ואמרו כי אינם מאמינים שא-זוואהירי הסתתר בשכונה בעיר. "זאת רק תעמולה", אמר פהים שאה, תושב קאבול, לסוכנות הידיעות הצרפתית. "שמענו כבר תעמולה כזאת בעבר. במציאות, איני חושב שהוא נהרג כאן", הוא הוסיף.

טליבאן הודה אתמול במתקפה של המל"ט האמריקני, אך לא סיפק פרטים לגבי נפגעים ולא הזכיר את א-זוואהירי. ביום ראשון, משרד הפנים באפגניסטן הכחיש דיווחים על מתקפת מל"ט, אך דובר טליבאן אמר אתמול כי חקירה נמצאת בעיצומה.

עבדול כביר, תושב קאבול, אמר כי שמע את המתקפה ביום ראשון לפנות בוקר, אך קרא לארצות הברית להוכיח שאכן הרגה את א-זוואהירי. "הם צריכים להראות לאנשים ולעולם את הראיות להריגתו", הוא אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית. "אנחנו חושבים שהוא שהם הרגו מישהו אחר והכריזו כי מדובר במפקד אל-קאעדה. יש הרבה מקומות שבהם הוא יכול להסתתר - פקיסטן או עיראק".

עוד בוואלה!

אדריכל הטרור: מי היה איימן א-זוואהירי?

לכתבה המלאה
‏הבית הלבן פרסם תמונה מפגישתו של ביידן עם יועציו – ובראשם ראש ה-CIA – אתמול, בה קיבל עדכון לקראת הפעולה לחיסולו של מנהיג אל קאעידה.. חשבון הטוויטר של הבית הלבן, אתר רשמי
ארה"ב סגרה חשבון. ביידן מקבל עדכון לגבי המבצע, שבת/אתר רשמי, חשבון הטוויטר של הבית הלבן

המתקפה צפויה לדרדר עוד את היחסים בין ארצות הברית לטליבן ששולט באפגניסטן מאז הנסיגה האמריקנית באוגוסט שעבר. טליבאן התחייב כי ימנע מאפגניסטן לשמש מקלט לטרוריסטים כחלק מההסכם שהוביל לעזיבת הכוחות האמריקניים.

לדברי מוחמד בילאל, סטודנט בקאבול, "אל-קאעדה הוא ארגון טרור ולא נראה לי סביר שישלח את המנהיג שלו לאפגניסטן. מנהיגי מרבית ארגוני הטרור, כולל טליבאן, חיו בעבר בפקיסטן או באיחוד האמירויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully