וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש שנות מאסר לפסיכולוג לשעבר מירושלים שהורשע בעבירות מין במטופלות

עודכן לאחרונה: 2.8.2022 / 20:17

כרמי בן ה-67, פסיכולוג מוכר בירושלים, מירר בבכי לאחר הקראת גזר הדין ואמר: "מתנצל ומקווה שלא ייפגעו עוד אנשים". הוא הורשע בתקיפה מינית של שתי מטופלות שלו

בווידאו: גזר הדין לפסיכולוג יובל כרמי שהורשע בעבירות מין במטופלות/צילום: רוני כנפו

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (שלישי) יותר משלוש שנות מאסר בפועל על יובל כרמי, הפסיכולוג לשעבר שהורשע בעבירות מין בשתי מטופלות שלו. בנימוקי גזר הדין פירטה השופטת ג'ויה סקפה שפירא את סעיפי העונש וגזרה על כרמי 39 חודשי מאסר בפועל, תשעה חודשי מאסר על תנאי ופיצויים לנפגעות בסך 130 אלף שקלים.

לאחר מתן גזר הדין כרמי מירר בבכי באולם, ואמר: "מתנצל ומקווה שלא ייפגעו עוד אנשים. שלא יקרו מקרים כאלה. אין לי מה להגיד". עורכת הדין של כרמי ממשרדה של עו"ד תמי אולמן אמרה בתגובה: "אנחנו נלמד את גזר הדין ונשקול את המשך צעדינו".

קים ארד, אחת מקורבנותיו של כרמי, הגיבה לגזר הדין ואמרה: "אני מקווה בשבילו שהוא מצטער. הפגיעה היא כל כך קשה, שהמילים האלה אין להן כרגע הרבה משמעות בשבילי". עוד היא אמרה כי העונש "עדיין לא משקף את החומרה של המעשים שלו, אבל אני מבינה שזה עונש תקדימי וזה לא מובן מאליו במציאות הנוכחית".

גזר דין של הפסיכולוג יובל כרמי בגין מעשים מגונים במטופלות, בית משפט השלום ירושלים, 2 באוגוסט 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
בדמעות לאחר גזר הדין. יובל כרמי, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

הפסיכולוג בן ה-65 הורשע בינואר האחרון בכך שביצע מעשים מגונים במטופלת, נפגעת תקיפה מינית שהגיעה אליו לצורך טיפול בפוסט טראומה בשנת 2017, ובמקרה אחר ביצע מעשים מגונים בצעירה שחוותה משבר נפשי. הוא חיבק נישק ונגע בה שלא בהסכמה.

הוא הודה במעשיו במסגרת הסדר טיעון, שבו סעיף האישום שונה מעבירה של מעשים מגונים שלא בהסכמה, למעשים מגונים בין מטפל נפשית למטופל.

בחודש אפריל ועדת המשמעת במשרד הבריאות החליטה למחוק מפנקס הפסיכולוגים את שמו. המשמעות היא שנאסר עליו לעסוק כפסיכולוג. עם זאת, בעוד שבע שנים יוכל כרמי להגיש בקשה לחדש את רישיונו.

קים ארד בגזר דין של הפסיכולוג יובל כרמי בגין מעשים מגונים במטופלות, בית משפט השלום ירושלים, 2 באוגוסט 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
קים ארד, אחת הנערות שבהן פגע כרמי. היום/פלאש 90, יונתן זינדל

עו"ד אירית רוזנבלום , מייסדת ארגון "משפחה חדשה" אמרה בתגובה כי "המדיניות המבלבלת של המדינה פוגעת במאבק לשמירת ביטחונן של נשים. מצד אחד, מדברים על החמרת הענישה ומצד שני מפחיתים בהסדר טיעון את האישומים" וטענה כי "פעם אחר פעם מתפרסמים הסדרי טיעון עם עברייני מין שלצידם עונשים מקלים שבמקום להרתיע עבריינים מלהטריד, מרתיעים נשים מלהתלונן". עוד הוסיפה רוזנבלום כי "עבירות המין הופכות לנורמה במקומות רבים והפרסומים האחרונים על ההטרדה הסדרתית בשב"ס הם רק עוד הוכחה לכך. רק יד קשה תמנע את העבריינות ויד קשה משמעה ענישה מחמירה והימנעות ככל הינתן מהסדרי טיעון מקלים". בנוסף, קראה רוזנבלום לשר המשפטים גדעון סער ואמרה כי יש "לבחון הקמת יחידה אוטונומית בבית המשפט, אשר תהיינה לה סמכויות ייחודיות ואובייקטיביות לאשר את הסדרי הטיעון, כך שהם יצאו מידיה הבלעדיות של הפרקליטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully