וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות בצל הלוויית המחבל שנהרג בג'נין: מערכת הביטחון מנסה להנמיך את הלהבות

עודכן לאחרונה: 2.8.2022 / 10:29

צה"ל פרסם תמונות מחקירת בכיר הג'יהאד האסלאמי, כשהוא עטוף תחבושת, כדי להראות שפציעתו במעצר אינה רצינית. במקביל, הועברו לחמאס מסרים כי עליו לרסן את הג'יהאד האסלאמי. לפיד יקיים הערכת מצב עם גנץ, כוכבי, ראש שב"כ ובכירים נוספים | כל העדכונים

בווידאו: נגרר על הרצפה בין הברזלים: תיעוד מעצר בכיר הג'יהאד האסלאמי בג'נין/מערכת וואלה!

אחרי מעצר מנהיג הג'יהאד האסלאמי ביהודה ושומרון, ובצל ההלוויה בג'נין של המחבל שנהרג בפעילות, במערכת הביטחון מנסים היום (שלישי) להרגיע את הרוחות ומעבירים מסרים לחמאס שירסן את הג'יהאד האסלאמי, אם לא מטרות חמאס יותקפו. בינתיים, בצבא העלו את הכוננות במערכת כיפת ברזל והרחיקו חיילים מגדר הגבול בעוטף עזה.

בעקבות האירועים, ראש הממשלה יאיר לפיד יקיים הערכת מצב ביטחונית בהשתתפות ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ, ראש המל"ל איל חולתא, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש שב"כ רונן בר ובכירים נוספים. במקביל, חלק מתושבי הדרום קיבלו הודעה מאנשי הביטחון של היישובים, לפיה המצב הביטחוני עדיין מתוח והצירים חסומים. "אבקשכם להיות עירניים לכל התפתחות. ודאו שיש בסביבתכם מרחב מוגן והשתדלו שלא להסתובב במרחב הציבורי", נכתב לתושבים.

לצד המסרים שהועברו לחמאס שירסן את אנשי הג'יהאד האסלאמי, מערכת הביטחון נקטה בצעד חריג ופרסמה את תמונתו של בכיר הג'יהאד, באסם א-סעדי, מחדר החקירות, כדי להראות שמצבו טוב. זאת, לאחר שפורסם ברשתות החברתיות תיעוד המעצר שלו, שבו הוא נראה נגרר על הרצפה וכשכלב נושך אותו.

בכיר הג'יהאד האסלאמי באסם א-סעדי, 2 באוגוסט 2022. תיעוד לפי סעיף 27 א', צילום מסך
תמונתו של א-סעדי מחדר החקירות. היום/צילום מסך, תיעוד לפי סעיף 27 א'
בכיר הג'יהאד האסלאמי באסם א-סעדי, בעת מעצרו לאחר נפצע לפי דיווחים פלסטינים, 2 באוגוסט 2022. תיעוד לפי סעיף 27 א', צילום מסך
תמונתו של א-סעדי מחדר החקירות. היום/צילום מסך, תיעוד לפי סעיף 27 א'

בנוסף, במערכת הביטחון פרסמו כי מלבד המעצר הלילה של המבוקשים, נעצרו בימים האחרונים יותר מ-50 חשודים בפעילות טרור ברחבי יהודה ושומרון. א-סעדי, בן 62, הוא אחד המנהיגים הבולטים של ארגון הטרור, ולאורך חייו ריצה 15 שנות מאסר בכלא הישראלי במצטבר על רק פעילותו בארגון. שניים מבניו, מחבלי הג'יהאד האסלמי, נהרגו בשנת 2002 מירי צה"ל. אשתו וארבעה בנים נוספים ריצו מאסר בכלא הישראלי גם כן.

במסגרת העלאת הכוננות, כביש מספר 4 נסגר לתנועה מצומת זיקים עד כביש הגישה למעבר ארז, כביש מספר 34 מצומת יד מרדכי עד ניר עם וכביש 232 מניר עם עד כרם שלום. כמו כן, נסגרו כל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232. נוסף על כך, תנועת הרכבת בין אשקלון לשדרות נעצרה. עוד הוחלט על סגירת חוף זיקים, ואיסור כניסה לגבעת "קובי" בשדרות, לאנדרטת "החץ השחור", לגבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני, לגבעת נזמית ולגבעת "הפרש הבודד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully