וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ עבד: דיפלומט דחתה את התייקרות מוצריה לאחרי החגים

עודכן לאחרונה: 1.8.2022 / 19:36

ברקע המחאת על עליית המחירים, הייבואנית הודיעה כי הציגה לרשתות השיווק מתווה שכולל רצף מבצעים ללקוחות. עם זאת, קבעה כי רשת שתסרב להצעתה - לא תקבל סחורה. "החברה עושה מאמצים רבים למנוע עליות מחירים", נטען

בווידאו: הפגנה נגד יוקר המחיה בכיכר הבימה, ת"א/צילום: אורי סלע

ברקע המחאה בעקבות התייקרות מוצריה, דיפלומט הציעה בימים האחרונים לכל לקוחותיה ברשתות השיווק מתווה הכולל רצף מבצעים כדי שעליית המחירים תדחה לאחר החגים - כך נודע היום (שני) לוואלה. עם זאת, הייבואנית קבעה כי רשתות השיווק שלא יאשרו את המתווה המוצע - לא יקבלו סחורה.

"דיפלומט מעודדת תחרות ועושה כל שביכולתה להתמודד מולה במקצועיות וביושר", נמסר מטעם הייבואנית. "דיפלומט עושה מאמצים רבים למנוע עליות מחירים, אך עקב האינפלציה ועלייה בתשומות גלובליות, הנושא עלה בידה רק באופן חלקי".

קולינריק רשת סופר מעדניה_סניף מודיעין החדש. אלכס איזמלקוב,
סופר במרכז/אלכס איזמלקוב

אתמול פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) נתונים בנושא פדיון המכירות של רשתות השיווק. פרסום הנתונים מגיע בעיתוי מעניין, שכן חלק מייבואניות ויצרניות המזון הודיעו על התייקרות המחירים במוצרים שהם משווקות לרשתות המזון.

למרות הקריאות לצרכנות נכונה, הנתונים של הלמ"ס מלמדים כי בשלושת החודשים האחרונים ישנה עלייה של 0.3% בסך כל פדיון רשתות השיווק, לאחר ירידה של 0.9% בתחילת השנה. רשתות המזון רשמו עלייה של 4.4% בפדיון המכירות בשלושת החודשים האחרונים, מדובר בעלייה נוספת לאחר עלייה של 3.2% בתחילת השנה.

עוד בוואלה!

שופרסל, יש לכם גב מהציבור לצאת למלחמה; הרשתות שלא יהיו אתכם - יירקו לנו בפרצוף

לכתבה המלאה
סופר מרקט. ShutterStock
סופר מרקט/ShutterStock

במילים אחרות - העובדה שהמחירים עלו, משפיעה לטובה על פדיון רשתות המזון, הרבה יותר מהצורך לחסוך והצרכנות הנבונה שלנו. גורם המעורה בפרטים הסביר לוואלה: "לרשתות חשוב להצטייר כמי שפועלות להוזלת המחירים, אבל בעצם הרווח שלהן הוא אחוז מהמחזור. לכן אם שילמנו יותר, הן הרוויחו יותר כסף".

נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה.

פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים. השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully