וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד עונה לאיראן: "היכולות האחרות" של ישראל שומרות עלינו בחיים

עודכן לאחרונה: 1.8.2022 / 14:24

ראש הממשלה ענה להתבטאויות האיראניות על יכולת לייצר נשק גרעיני בטקס חילופי ראש הוועדה לאנרגיה אטומית. בנט: "המערכת הישראלית עובדת בכל הכוח". מוקדם יותר אמר ראש הארגון האיראני לאנרגיה אטומית כי מדינתו יכולה לייצר פצצת אטום אך אין לה כוונה לעשות זאת

בווידאו: לפיד קורא להחזיר את הסנקציות על איראן במלואן/צילום: רוני כנפו

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר היום (שני) בטקס חילופי ראש הוועדה לאנרגיה אטומית כי "היכולות האחרות" של ישראל - שומרות עלינו בחיים. "היכולות האלה יישמרו עלינו כל עוד אנחנו וילדינו פה - גורלו של עם ישראל נמצא בידיים הנכונות", אמר. בכך, לפיד עונה להתבטאויות האיראניות על יכולת לייצר נשק גרעיני, בהתבטאות מרומזת על הגרעין הישראלי.

"מה שעכשיו נמצא מולי - הזירה המבצעית בכיפה השקופה מעלינו, הבנויה מיכולות של הגנה ומיכולות של התקפה, שומרות עלינו בחיים", הוסיף לפיד.

לדברים הצטרף ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט שאמר כי האיראנים מתקדמים - אבל המערכת הישראלית עובדת בשנה האחרונה בכל הכח. "לפני שנה קיבלנו שורת החלטות שמטרתן לחדד את ההערכות בצד שלנו להתמודדות עם הגרעין האיראני", אמר. "הקצנו משאבים אדירים לסגור פערים שהדירו שינה מעיניי. העתיד שלנו והביטחון שלנו לדורות, תלוי בזה".

ראש הממשלה יאיר לפיד בטקס החילופים של ראש הוועדה לאנרגיה אטומית, במשרד ראש הממשלה בירושלים, 1 באוגוסט 2022. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
עונה לאיראן. לפיד/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

מוקדם יותר היום ראש הארגון האיראני לאנרגיה אטומית, מוחמד איסלאמי, אמר כי לאיראן יש אמצעים טכניים לייצר פצצת אטום, אך אין לה כוונה לעשות זאת. לפני כשבועיים אמר כמאל ח'ראזי, יועץ בכיר של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, דבר דומה, ואיים שטהראן תגיב ישירות נגד ישראל אם היא תפגע בה.

"בימים ספורים הצלחנו להעשיר אורנים לרמה של 60% ונוכל בקלות לייצר אורניום מועשר ב-90%...לאיראן יש את היכולות הטכניות לייצר פצצה גרעינית אך לא התקבלה החלטה האם לבנות פצצה כזאת", אמר ח'ראזי בריאיון לרשת אל-ג'זירה.

בתדרוך סגור לפני כשבועיים אמר יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לענייני המזרח התיכון, ברט מקגרק, כי הבית הלבן מעריך כי "מאוד לא סביר" שתהיה חזרה להסכם הגרעין עם איראן בעתיד הקרוב. לפי גורמים שנכחו בתדריך, הוא ציין כי בשל הערכה זו, ממשל ביידן מתכוון להשתמש בינתיים בסנקציות ובבידוד בינלאומי נגד איראן "אבל בלי להסלים את המצב שלא לצורך".

  • עוד באותו נושא:
  • יאיר לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully