וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש לקצין שהסיר את דגל הגאווה - הערה פיקודית בלבד

עודכן לאחרונה: 1.8.2022 / 15:45

בחודש יוני תועד הקצין, שהיה לבוש במדים, מסיר יחד עם אזרח נוסף את הדגל שהונף בצומת צמח. בצה"ל חקרו את המקרה, אך הסתפקו בהערה פיקודית בלבד. ראש המועצה לוואלה!: "התגובה הרופסת של צה"ל לפרשה מאכזבת ומבישה"

בווידאו: קצין צה״ל במדים, מוריד דגל גאווה שתלתה מועצה אזורית עמק הירדן לרגל חודש הגאווה/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

קצין צה"ל, שהסיר יחד עם אזרח את דגל הגאווה שהונף בצומת צמח, נענש בהערה פיקודית בלבד - כך עולה מבדיקת וואלה!. ראש המועצה האזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום, אמר כי "התגובה הרופסת של צה"ל לפרשה מאכזבת ומבישה".

בחודש יוני פורסם בוואלה! תיעוד של קצין במדי צה"ל ואזרח כשהם מורידים דגל גאווה שנתלה בכיכר בצומת צמח שעתיים קודם לכן על ידי ראש המועצה, גרינבאום, וינון ערב - רכז הקהילה הגאה במועצה, לציון ארועי חודש הגאווה, כפי שעושה המועצה בארבע השנים האחרונות.

זמן קצר אחר כך נתלש הדגל בידי אלמוני והונף מחדש, ולאחר מכן הבחין עובד המועצה בפגיעה חוזרת בדגל. הפעם היה מדובר בקצין ובאזרח שעקרו את המוט שעליו הונף הדגל ותלשו מעליו את הדגל. הוא ביקש מהם שיחזירו לידיו את המוט ואת הדגל, אבל השניים התעלמו מפניותיו והסתלקו מהמקום.

האזרח שהיה שותף למעשה לא נחקר במשטרה. בצה"ל ציינו אחרי המקרה כי "התנהגות הקצין בסרטון אינה משקפת את ערכי צה"ל" והתחייבו שהנושא "ייבדק ויטופל".

קצין צה״ל במדים, מוריד דגל גאווה שתלתה מועצה אזורית עמק הירדן לרגל חודש הגאווה. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
בצה"ל אמרו כי התנהגותו "לא משקפת את ערכי צה"ל". הקצין והאזרח עם הדגל בידם, יוני/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בעקבות פניית וואלה!, השיב היום דובר צה"ל: "ב-23 ביוני התפרסם סרטון בו נראה קצין צה"ל לצד אדם האוחז בדגל גאווה אשר ככל הנראה הוסר ממקומו. התנהגות הקצין בסרטון אינה משקפת את ערכי צה"ל. בעקבות המקרה בוצע תחקיר פיקודי, הקצין נשפט והנושא טופל משמעתית ביחידה". מתגובת הצבא עולה ספק באשר להסרת הדגל על ידי שני הגברים שצולמו צועדים איתו בידיהם.

"עם הגשת התלונה דרשתי פומבית מצה"ל למצות את החקירה עם החייל שפניו היו גלויות", אמר ראש המועצה לוואלה!. מדובר במעשים הסותרים בכל צורה שהיא את דרכה של המועצה האזורית עמק הירדן בראשותי ואת דרכם של תושבי העמק. לצערנו, התגובה הרופסת של צה"ל לפרשה מאכזבת ומבישה. מצער מאד שזו התגובה למעשה בריוני של מי שלובש את מדיו של צבא הגנה לישראל. היום מדובר בתלישת דגל הגאווה ומחר ייקח לעצמו קצין אחר את החירות לפגוע בכל דבר אחר במרחב מכל סיבה שלא תהיה. חייבת להיות לקיחת אחריות מעשית למען יראו וייראו".

השבת דגל הגאווה גאווה שהוסר. המועצה האזורית עמק הירדן, אתר רשמי
"מאוכזב שצה"ל נתן פתח ולגיטימציה לפגיעה באנשים כמותי". תליית הדגל בצומת צמח אחרי הסרתו/אתר רשמי, המועצה האזורית עמק הירדן

ינון ערב, שדרש אחרי המקרה כי הקצין יודח משורות צה"ל, הביע אכזבה מדרך הטיפול בה נקט הצבא. "בתור אדם להט"ב שחזר לא מזמן מחודש מילואים, אני מאוכזב שצה"ל נתן פתח ולגיטימציה לפגיעה באנשים כמותי בעצם התגובה הרפה שלו למעשה השנאה של לא אחר מאשר קצין בצה"ל", אמר לוואלה!. "לתומי חשבתי שחלק מערכי צה"ל, וביתר שאת ערכי כל קצין בצה"ל, הם שוויון וראיית האחר ולא השפלתו ופגיעה ברכושו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully