וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: קצינת צה"ל מונתה למזכירה הצבאית של נשיא המדינה

עודכן לאחרונה: 31.7.2022 / 19:34

נעמה רוזן גרימברג החליפה בתפקידה את עלא אבו רוכן והועלתה לדרגת תת אלוף - האישה השישית בתולדות צה"ל בדרגה זו. היא שירתה 22 שנה במגוון תפקידי פיקוד ומודיעין. הרצוג בירך אותה: "את מגיעה לכאן אך ורק בזכות כישוריך, יכולותיך, הישגיך והמעמד שחצבת לעצמך"

בווידאו:קצינת צה"ל מונתה למזכירה הצבאית של נשיא המדינה/קרדיט צילום: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו / לע"מ

לראשונה, אישה מונתה היום (ראשון) לתפקיד המזכירה הצבאית של נשיא המדינה יצחק הרצוג. המזכירה, נעמה רוזן גרימברג, תחליף בתפקידה את עלא אבו רוכן והועלתה לדרגת תת אלוף.

עם קבלת הדרגה, רוזן גרימברג הפכה לתא"ל השישית בצה"ל. היא משרתת בצה"ל 22 שנים וכיהנה בשנתיים האחרונות כקצינת המודיעין של פיקוד המרכז - כאישה הראשונה כקצינת מודיעין פיקודית. היא עברה שורה של תפקידי פיקוד במגוון יחידות באגף המודיעין בצה"ל, ביניהן חטיבת המחקר, יחידה 8200, פיקוד הצפון והמרכז ועוד. היא בת 40, תושבת מרכז הארץ, נשואה ואם לשני ילדים, בעלת תארים בהיסטוריה של המזרח התיכון.

המזכיר הצבאי בבית הנשיא הינו חוליית הקשר בין בית הנשיא ומערכת הביטחון על כל זרועותיה - הצבא, שב"כ, המוסד, משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר ועוד. הוא אמון על עדכוני הנשיא בתמונת המצב הביטחונית ועל מפגשיו עם גורמי הביטחון המגיעים אל בית הנשיא ובביקוריו של הנשיא בשטח, ביחידות השונות של כל גופי הביטחון.

המזכירה הצבאית הראשונה לנשיא המדינה, תא"ל נעמה רוזן גרימברג, מטקס הענקת הדרגה שנערך בבית הנשיא. חיים צח, לע"מ, אתר רשמי
קצינת המודיעין הראשונה של פיקוד המרכז. רוזן גרימברג, היום/אתר רשמי, חיים צח, לע"מ

"נעמה, את עושה כאן היום היסטוריה", אמר הרצוג. "אישה ראשונה בתפקיד ביטחוני רגיש וחשוב, ואת מגיעה לכאן אך ורק בזכות. בזכותך - בזכות כישוריך, יכולותיך, הישגיך והמעמד שחצבת לעצמך במגוון תפקידים בצבא ההגנה לישראל בכלל ובמערכת המודיעין בפרט. שימשת כאישה ראשונה גם בתפקידך האחרון - קצינת המודיעין של פיקוד המרכז. סיפורך האישי ובית גידולך אף הוא מרגש מאוד, אנחנו שמחים מאוד לקבל אותך במשפחת בית הנשיא, ומודים במיוחד לראש המטה הכללי רב-אלוף אביב כוכבי ולאגף כח האדם, שהעמידו בפנינו קבוצה מרשימה של קצינים מבריקים, מהם בחרתי בך לכהונה חשובה זו. מיכל ואני מאחלים לך הצלחה רבה בתפקיד התובעני והרגיש הזה. תודה רבה לכולכם ולחיי צה"ל ומערכת הביטחון ולחיי מדינת ישראל".

תא"ל רוזן גרימברג הודתה על המינוי. "משך עשרים ושתיים שנים שירתי ופיקדתי במגוון יחידות באגף המודיעין של צה"ל, והייתי שותפה לתהליכים אופרטיביים ואסטרטגיים שנועדו להבטיח את בטחון מדינת ישראל ואזרחיה. זוהי זכות גדולה עבורי לשרת ולעבוד לצד נשיא המדינה - אדם שחרט על דגלו לאחד את החברה הישראלית ופועל ללא לאות למען עתידה של המדינה והעם היהודי. בתפקידי כמזכירה הצבאית של הנשיא, אעשה כל שיידרש על מנת לייצג נאמנה את העשייה הביטחונית בבית הנשיא ואסייע בקידום האינטרסים הלאומים והביטחוניים של המדינה בארץ ובעולם, ובהנחלת מדיניות הנשיא במערכת הבטחון. יחד עם זאת, אמשיך לעבוד באנושיות וברגישות לטיפוח הקשר עם המשפחות השכולות, פצועי צה"ל ומערכת הביטחון, משפחות השבויים והנעדרים, נפגעי וחללי פעולות האיבה".

עוד בוואלה!

היסטוריה בבית הנשיא: הרצוג מינה מזכירה צבאית

לכתבה המלאה
המזכירה הצבאית הראשונה לנשיא המדינה, תא"ל נעמה רוזן גרימברג, מטקס הענקת הדרגה שנערך בבית הנשיא. חיים צח, לע"מ, אתר רשמי
גרימברג/אתר רשמי, חיים צח, לע"מ

"עלא - אתה מטובי בניה של מדינת ישראל", נפרד הרצוג מהמזכיר היוצא. "תודה לך על שלוש שנים בבית הנשיא ו-32 שנות שירות. בשם מיכל, בשמי, ובשם כל עובדי הבית הזה, על המחויבות, בעומק האינטלקטואלי, ההשכלה והידע הרחבים שלך במגוון תחומים. במהלך שנה של עבודה משותפת היית לי לעזר רב. ייצגת בכבוד את מערכת הביטחון, והיית שותף סוד משמעותי לעשייתה. אין ספק כי שלושת העשורים של שירותך רושמים פרק מכובד נוסף בתרומתם של בני העדה הדרוזית למערכת הביטחון ולעשייה החברתית".

אבו רוכן נפרד גם הוא. "לקצין שגדל במערכת הצה"לית ופיקד משך שנים לאור רוח צה"ל, מאוד נוח ופשוט להזדהות כמעט עם כל משימה במשכן הנשיא, שכל ד' אמותיו נשענות על שליחות ומחויבות", אמר. "בשונה מכל צבא בעולם, במלאכת הפיקוד בצה"ל ישנה שותפות ישירה בעיצוב עתידה של החברה הישראלית. צה"ל ובית הנשיא אם כך, הם שותפים טבעיים לאחת המשימות הלאומיות הקדושות והמורכבות ביותר - לזרז את מסע ההתבגרות של החברה הישראלית אל עבר מציאות הרמונית יותר, שבבסיסה - יותר הוגנות ושיוויון, יותר אחריות משותפת לשמור על תחושת הביטחון של כל מגזר ומגזר, וישראליות שיוצרת יותר גשרים תרבותיים ובין תרבותיים".

"היום אני נפרד מצה"ל וממשכן הנשיא, אבל לעולם לא אפרד מרוח צה"ל ומרוחו של הבית הזה, בית העם", המשיך. וודאי אתגעגע, ולעולם אשאר אסיר תודה. שאלוהים והנביא שועייב יברכו אתכם בברכת שלום והצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully