וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון של ר"מ ספרד להתחממות הגלובלית: היפטרו מהעניבות

עודכן לאחרונה: 31.7.2022 / 14:26

פדרו סנצ'ז אמר הוא אינו עונד עניבה - ומבקש משריו, עובדי המגזר הציבורי ועובדים במגזר הפרטי ללכת בעקבותיו. "משמעות הדבר היא שנוכל לחסוך את כל האנרגיה", הוא אמר

ראש הממשלה הספרדי פדרו סנצ'ז קרא לעובדים במגזר הציבורי והפרטי להפסיק לענוד עניבות, כאמצעי חירום לחסכון באנרגיה לאור גל החום באירופה.

סנצ'ז אמר כי הממשלה תתחיל ממחר (שני) לאמץ אמצעי "חירום" לחסכון באנרגיה, על רקע הניסיון של האיחוד האירופי לצמצם את התלות בגז רוסי לאור המלחמה באוקראינה.

ביום שישי הטמפרטורות במדריד הגיעו ל-36 מעלות צלזיוס ול-39 מעלות בסוויליה. במהלך השבועות האחרונים אירופה חוותה גל חום קיצוני המלווה בטמפרטורות שוברות שיאים. בשבועיים האחרונים נספו 500 אנשים בספרד בשל גל החום.

במסיבת עיתונאים במדריד, אמר סנצ'ז כי הוא אינו עונד עניבה - ומבקש משריו, עובדי המגזר הציבורי ועובדים במגזר הפרטי ללכת בעקבותיו. "משמעות הדבר היא שנוכל לחסוך את כל האנרגיה", הוא אמר.

גל חום במחוז אווילה בספרד, 18 ביולי 2022. GettyImages
שרפות עצומות בשל החום הקיצוני בסוויליה/GettyImages

ראש הממשלה אמר כי צעד כזה יבטיח שלאנשים יהיה קריר יותר, הם ישתמשו פחות במזגנים - וכתוצאה מכך עלויות האנרגיה יהיו נמוכות יותר.

ב-2011 יפן השיקה את קמפיין "סופר קול ביז", שעודד עובדי משרד ללבוש בגדים קלים יותר בקיץ. בבריטניה, בשבוע שעבר, הפוליטיקאים קיבלו אישור לא ללבוש את הג'קטים של החליפות בבית התחתון.

עוד בוואלה!

שיאי חום נשברים ברחבי העולם - וזאת רק ההתחלה

לכתבה המלאה
גל חום, ספרד. רויטרס
גל חום בספרד/רויטרס

ממשלת סנצ'ז מגבשת כעת צו לחסכון באנרגיה שאותו היא אמורה לאשר מחר. הצו כולל עידוד עסקים לסגור את הדלתות שאפשר כדי למנוע ממיזוג האוויר לחמוק החוצה. חוק דומה הוצג בצרפת בשבוע שעבר.

גם גרמניה מאמצת צעדים דומים. העיר הנובר הכריזה כי תציע מקלחות קרות בבריכות ציבוריות ומרכזי ספורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully