וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלק יורד, החשמל מזנק: הסיבוב החדש של סחרחורת יוקר המחיה

עודכן לאחרונה: 31.7.2022 / 13:05

הכיס נקרע: החל ממחר מחיר החשמל יטפס בכ-8%, החלב והטיטולים מתייקרים, וגם יצרניות המזון הגדולות הכריזו על כוונתן להעלות מחירים, בין היתר לקטשופ היינץ, טונה סטארקיסט ועוגיות אוריאו. יש גם נחמה קטנה: מחיר הדלק צפוי לרדת בשקל וחצי. אוגוסט היקר עוד רגע כאן

בווידאו: לפיד מתייחס למשבר העלאת מחיר הלחם בפיקוח/רוני כנפו

הכיס נקרע: החל ממחר מחיר החשמל יטפס בכ-8.6%, החלב צפוי להתייקר וגם יצרניות המזון הגדולות הכריזו על כוונתן להעלות מחירים. יש גם נחמה קטנה: בעקבות התערבות האוצר, מחיר הדלק צפוי לרדת בשקל וחצי.

התייקרות החשמל נובעת מהחלטת רשות החשמל בשבוע האחרון, ברקע עליית מחירי האנרגיה בעולם. עליית מחירי החשמל אמנם התמתנה - היא אמורה הייתה לעלות בשיעור של כ-20% - אך היא צפויה לגרור אחריה גל של התייקרות מחירים שכן עלות החשמל משליכה על יצור ושינוע של המצרכים הבסיסיים שאנו רוכשים. עליית מחירי החשמל צפויה לייקר גם את מחירי המים שכן התפלת המים שנעשית בישראל דורשת שימוש בחשמל רב.

כניסה לבניין חברת החשמל בתל אביב 1 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
"זה רחוק מלהיות הסוף". חברת החשמל/ראובן קסטרו

בהתאחדות התעשיינים אמרו כי על רשות החשמל היה למתן עוד יותר את התעריף, המוגזם לטענתם. "אנו שמחים שהמאבק שניהלנו להפחתת העלייה בתעריף החשמל נשא פירות, ושהרשות החליטה להפחית את ההעלאה מ- 20.85% במקור, לכ-8.6%. זהו צעד בכיוון הנכון - אבל ניתן וצריך למתן את העלייה יותר, כי מי שייפגע הם בעיקר השכבות החלשות והעסקים הקטנים והבינוניים", נמסר. "יש לציין שאנו סבורים כי גם העלאה של תעריף החשמל ב-8.6% הנה העלאה גבוהה מדי, וניתן היה להעלות רק ב-4.6% לצרכנים ביתיים ובכ-5% לעסקים. גם על-פי התרחיש המחמיר ביותר... ניתן למתן את העלאת התעריפים לצרכנים הביתיים מ-8.6% ל- 6.5%".

בהתאחדות מתחו ביקורת על רשות החשמל, והביעו חשש כי התעריף יעלה עוד בעתיד. "אנו סבורים כי זה רחוק מלהיות הסוף: רשות החשמל תרצה שוב להקפיץ את התעריף ב-10% בתחילת 2023, ואנו מודיעים כבר עכשיו כי לא ניתן לכך יד. לא נסכים לכל העלאה נוספת של תעריף החשמל", נמסר.

עוד בוואלה!

שופרסל, יש לכם גב מהציבור לצאת למלחמה; הרשתות שלא יהיו אתכם - יירקו לנו בפרצוף

לכתבה המלאה

עוד מתייקרים: קטשופ, אוריאו וטיטולי האגיס

בתוך כך, גם יצרנית המזון הגדולה "דיפלומט" הודיעה כי היא מתכוונת לייקר את מחירי מוצרי המזון שהיא מייצרת ב-23%, ביניהם קטשופ היינץ, עוגיות אוריאו, קפה ג'ייקובס, טונה סטארקיסט. בעקבות הודעת דיפלומט, גם חברת "שסטוביץ" הודיעה על התייקרות במחירים, וכך גם היצרנית "קימבלרי קלאק", שמייצרת את הטיטולים האגיס, קלינקס ולילי.

ביום שישי האחרון התקיימה הפגנה של נציגי הסתדרות העובדים מול ביתו של מנכ"ל דיפלומט נועם וימן בצהלה, במחאה על יוקר המחיה ובדרישה למנוע את המשך העלאות המחירים. בהסתדרות ביקשו להבהיר כי מדובר בסנונית ראשונה של יציאה לשטח וקריאת השכמה לחברות המזון והשיווק שהציבור התעורר ואינו מוכן לשלם יותר את מחיר החזירות. בהפגנה משתתפים נציגי ההסתדרות, פעילים ואזרחים מן השורה.

תדלוק מונית  מכונית         מחיר דלק   תדלוק רכב פיית תדלוק   העלאת מחיר דלק    מחירי דלק. ראובן קסטרו
נחמה קטנה: הדלק מוזל. מתדלק בתחנת דלק/ראובן קסטרו

אם לא די בכך, גם מחירי החלב צפויים לעלות ב-4.5%, ובחלק מהמקרים ב-5.3% - כך לפי טיוטת צו שפרסמו משרד האוצר והחקלאות בשבוע שעבר.

ובכל זאת יש נקודה של אור: מחיר הדלק צפוי לרדת הלילה בכשקל וחצי. הסיבה לכך היא ויתור של המדינה על חצי שקל ממס הבלו, ועוד ירידה שצפויה מחישוב שמשרד האנרגיה עורך בכל חודש של ממוצע מחירי הנפט בעולם - אותו מדינת ישראל רוכשת על מנת לספק דלק לצרכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully