וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסיך צ'ארלס קיבל תרומה מאחיו למחצה של אוסמה בן לאדן

עודכן לאחרונה: 31.7.2022 / 11:59

על פי דוח חדש, קרן הצדקה של המלך העתידי של בריטניה קיבלה תרומה בסך מיליון ליש"ט מבאקר בן לאדן, אחיו למחצה של מייסד אל קאעדה - שנתיים אחרי שנורה על ידי הכוחות המיוחדים האמריקנים במתחם ליד איסלמבאד בפקסיטן

הנסיך צ'ארלס קיבל תרומה בסך מיליון ליש"ט לקרן הצדקה שלו מקרובי משפחה של אוסמה בן לאדן, כך עולה מדוח חדש של ה"סאנדיי טיימס". על פי העיתון, המלך העתידי של בריטניה, בנה של המלכה אליזבת השנייה, קיבל את התשלום מבאקר ומשפיק בן לאדן - אחיו למחצה של אוסמה בן לאדן.

הנסיך צ'ארלס, בן ה-73, ערך על פי הדיווח, פגישה פרטית עם באקר בן ה-76 במשכנו הרשמי בלונדון, קלארנס האוס, ב-30 באוקטובר ב-2013, שנתיים אחרי שאוסמה בן לאדן נורה על ידי הכוחות המיוחדים האמריקנים במתחם ליד איסלמבאד בפקסיטן.

לשכתו עירערה על האשמה ואמרה כי ההחלטה לקבל את התרומה לקרן שלו - קרן הצדקה של הנסיך מוויילס (PWCF), התקבלה רק על ידי הנאמנים.

נשיא ארצות הברית אובמה וסגן הנשיא ג'ו ביידן מקבלים עדכון על חיסול אוסמה בן לאדן, 2011. הבית הלבן, אתר רשמי
הרגע שבו דווח לברק אובמה על הרג אוסמה בן לאדן/אתר רשמי, הבית הלבן

באקר ושפיק בן לאדן הם אחיו למחצה של אוסמה, מייסד אל קאעדה, דרך אביהם מוחמד בן אוואד בן לאדן, איש עסקים מיליארדר תימני. הם לא מואשמים או נמצאו מעורבים בטרור.

יו"ר הקרן של הנסיך צ'ארלס, סר איאן צ'שייר, אמר בהצהרה כי "התרומה משייח באקר בן לאדן ב-2013 נשקלה ברצינות על ידי הנאמנים בזמנו. נערך הליך נאות, עם מידע ממגוון מקורות, כולל הממשלה. ההחלטה לקבל את התרומה היתה של הנאמנים בלבד. כל ניסיון לרמוז אחרת הוא מטעה ואינו מדויק".

מקור המקורב לקרן אמר כי לאחר בדיקה מעמיקה, הנאמנים הגיעו למסקנה כי הפעולות של אדם אחד ממשפחת בן לאדן אינן יכולות להרוס את כל המשפחה.

עוד בוואלה!

טראמפ אישר: בנו של בן לאדן חוסל במבצע של ארה"ב

לכתבה המלאה

דובר קלארנס האוס אמר כי "קרן הצדקה של הנסיך צ'ארלס הבטיחה לנו שנערך הליך נאות קפדני לפני קבלת התרומה. ההחלטה התקבלה רק על ידי הנאמנים של הקרן וכל ניסיון להגדיר זאת אחרת הוא כוזב".
מקור אחר אמר כי הטענות שצ'ארלס תיווך בעסקה באופן אישי, אישר את התרומה למרות התנגדות יועציו, וכי אלה הפצירו בו באופן אישי להחזיר את הכסף - אינן נכונות. המקור הכחיש גם שנאמר לנסיך שהתרומה "לא תייטיב עם איש".

הנסיך צ'ארלס במכונית, לונדון. רויטרס
לא קיבל החלטות. הנסיך צ'ארלס/רויטרס

בחודשים האחרונים פורסם כי הנסיך מוויילס קיבל שקים שבהם מיליוני יורו במזומן במהלך פגישות עם ראש הממשלה לשעבר של קטאר. על פי ה"גרדיאן", בשבוע שעבר, ועדת הצדקה הבריטית הודיעה כי לא תנקוט בפעולה נוספת לגבי הדיווחים שצ'ארלס קיבל בסך הכל 3 מיליון יורו בפגישות עם שייח חמאד בן יאסים בן ג'אבר אל תאני.

ה"סאנדיי טיימס" גם דיווח כי המזומנים הוענקו לצ'ארלס במזוודה, בתרמיל כמו גם בתיקי נסיעות של הרשת היוקרתית פורטנום אנד מייסון, שלה אישור מלכותי לספק למשק הבית של הנסיך מוצרי מזון. הפגישות נערכו ב-2015 בקלארנס האוס. עוד דווח כי כל תשלום הופקד בחשבון של קרן הצדקה של הנסיך, ואין סיבה לטעון כי היו לא חוקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully