וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלה באמצע הלילה: "רופאיו של ולדימיר פוטין הוזעקו למיטתו"

31.7.2022 / 11:19

הטענה הזו היא האחרונה בשורה של דיווחים מתמשכים לגבי מצב בריאותו של המנהיג הרוסי, כאשר מומחים רבים משערים שהוא עלול להיות "חולה במצב קשה" ומשתמש בכפילים וטכנולוגיית DEEP FAKE בהופעות

בווידאו: פוטין נחת באיראן לפגישה עם ראיסי וארדואן/צילום: רויטרס

לפי דיווחים שמגיעים מרוסיה, נשיא המדינה ולדימיר פוטין סבל ממקרה חירום רפואי שגרם לבהלה באמצע הלילה שבין שישי לשבת בשבוע שעבר. רופאים זומנו למגורים הנשיאותיים לאחר שפוטין התלונן על בחילה קשה, וקיבל "טיפול רפואי דחוף".

הטענות לא אושרו על ידי הקרמלין, אך דווחו על ידי חשבון הטלגרם SVR, שלפי הדיווחים מנוהל על ידי מקורות בכירים בתוך הקרמלין, ככל הנראה על ידי סגן גנרל לשעבר בשירות הביון החוץ הרוסי הידוע בכינויו "ויקטור מיכאילוביץ'". הערוץ עוקב באופן קבוע אחרי בריאותו של הנשיא וטוען שיש לו בעיות רפואיות חמורות שלא נחשפו רשמית.

על פי הדיווח מצבו השתפר לאחר שלוש שעות, אך החשש למצבו עלול לגרום לכך שהשבוע יעשה שימוש בכפילים של פוטין בהופעות פומביות, נטען בערוץ.

מצבו הבריאותי של פוטין היה נושא להשערות רבות בחודשים האחרונים מאז החלטתו לפלוש לאוקראינה, כשמומחי בריאות רבים טוענים שהוא עלול להיות חולה במצב קשה, אם כי פוטין עצמו וגורמים רשמיים בקרמלין מתעקשים שהוא במצב בריאותי תקין.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין במהלך ביקורו בטהראן, איראן 19 ביולי 2022. רויטרס
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין במהלך ביקורו בטהראן, איראן 19 ביולי 2022/רויטרס

ראש המודיעין הצבאי של אוקראינה, מייג'ור-גנרל קירילו בודאנוב טוען כי ממש לאחרונה נעשה שימוש בכפיל של פוטין כשהוא יצא מהמטוס הנשיאותי בטהרן למפגש הפסגה עם הנהגת איראן ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן.

פוטין חזר מאיראן ביום רביעי, והאפיזודה הרפואית לכאורה התרחשה יומיים לאחר מכן "בלילה שבין שישי 22 ביולי לשבת 23 ביולי פוטין נזקק לטיפול רפואי דחוף", נכתב בערוץ. "בערך בשעה 01:00 זומנו לחדר הנשיא העובדים הרפואיים התורנים במעונו. פוטין התלונן על בחילות קשות. כעבור עשרים דקות הוזעק צוות נוסף של רופאים, כולל רופאיו האישיים של הנשיא. ידוע שהרופאים סיפקו סיוע רפואי והיו ליד פוטין במשך כשלוש שעות, ולאחר שמצבו של הנשיא השתפר, הם עזבו את חדרו".

מקורות הערוץ טענו שהתקבלה החלטה לפיה באירועים מסוימים השבוע "פוטין יוחלף בכפיל". בנוסף יתכן שיעשה שימוש בטכנולוגיית DEEP FAKE כדי להציג פגישות של פוטין שלא קרו - בזמן אמת.

לפני כשבוע דווח שראש ה-CIA, ויליאם ברנס אמר שאין כל מידע מודיעיני כי מצבו הבריאותי של פוטין רעוע - הוא אפילו "בריא מדי". "יש הרבה שמועות על בריאותו של הנשיא פוטין וככל שאנו יודעים, הוא בריא מדי", אמר ברנס בפורום הביטחון אספן בקולורדו. לקול צחוק הקהל הוא הוסיף כי זאת אינה הערכה מודיעינית רשמית".

בערוץ הטלגרם הרוסי נטען שנראה שפוטין בריא בשל שימוש בכיפילים וטכנולוגיות לזיוף הופעות טלוויזיוניות "לכן ייתכן שיתברר שפוטין ה'בריא מדי' יתגלה גם כ'חי מדי' בעתיד הנראה לעין", נכתב שם.

כשפוטין ירד ממטוסו בשדה תעופה בטהרן, היו שהעירו על כך שנראה שהוא גורר מעט את רגלו הימנית. בודאנוב התייחס לצילומים הללו ואמר: "אני רק ארמוז: נא להסתכל על רגע היציאה של פוטין מהמטוס. זה בכלל פוטין?". על פי הדיווחים באוקראינה בודאנוב מאמין ש"כפיל של פוטין הוא זה שטס לטהרן כדי להיפגש עם נשיאי איראן וטורקיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא איראן איברהים ראיסי מארח את נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפסגה בטהראן, 19 יולי 2022. רויטרס
נשיא איראן איברהים ראיסי מארח את נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפסגה בטהראן, 19 יולי 2022/רויטרס

פוטין מודה: הציעו לי להשתמש בכפילים

פוטין עצמו הודה לפני שנתיים שגורמים רשמיים שקלו אפשרת להשתמש בכפילים שלו, אך הרעיון נדחה בסופו של דבר. "זרקתי מכל המדרגות את הרעיון של שימוש בכפילים", אמר. בתחילת שנות ה-2000, כאשר רוסיה נפגעה בשורה של מתקפות טרור, יעצו לו כי כפיל צריך לתפוס את מקומו באירועים שבהם ראש המדינה עלול להיות בסיכון, הוא סיפר והוסיף ש "זה היה בתקופה הקשה ביותר של המלחמה שלנו בטרור".

בינתיים, מומחה רוסי לפוטין חלק בחריפות את ההערכה לפיה פוטין "בריא מדי" שהומע על ידי ראש ה-CIA. החוקר הפוליטי ולרי סולובי, שטען זה מכבר שהמנהיג הרוסי חולה, אמר: "לאמריקנים, במיוחד ל-CIA, יש מידע על מצב הבריאות האמיתי של נשיא רוסיה. הם בהחלט יודעים שיש לו צרות רציניות, כולל נפשיות".

סולובי, פרופסור לשעבר במכון היוקרתי ליחסים בינלאומיים במוסקבה טוען כי יש לו ידע מבפנים על מצבו האמיתי של פוטין, וכי ההערה "בריא מדי" נאמרה מכיוון שארה"ב נמצאת מאחורי הקלעים במשא ומתן עם רוסיה. הוא טען שההכחשות של בעיות רפואיות "רק מחזקות את החשדות שיש בעיה כלשהי. כאשר פוטין מופיע, מה אנחנו רואים? אדם שצולע, אדם עם כתמים כהים, אדם שצריך להפסיק פגישות ל'התייעצות' לכאורה. במציאות, הוא זקוק לסיוע רפואי באותו רגע..."

הוא הוסיף ש"אנשים מסיקים מסקנות על סמך מה שהם רואים, אבל הטלוויזיה היא שקרנית גדולה. זה הופך להיות קשה יותר להסתיר את המצב האמיתי. סולובי, כמו הערוץ General SVR, טען בעבר כי פוטין סובל ממחלות קשות כולל סרטן, מחלת פרקינסון והפרעה סכיזואפקטיבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully