וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ארד קושנר: נתניהו לא התלהב מהעברת השגרירות לירושלים. טראמפ שקל לבטל את המהלך

עודכן לאחרונה: 30.7.2022 / 21:45

בספר חדש כותב מי ששימש כיועץ בכיר של נשיא ארה"ב לשעבר כי כאשר טראמפ עדכן את נתניהו על כוונתו בעניין, נתניהו הגיב בקרירות. טראמפ שאל את רה"מ דאז מדוע הוא צריך לקחת סיכון כזה אם הוא מתרשם שזה לא כל כך חשוב עבורו. נתניהו דחה את הטענות: "ביקשתי כמה פעמים"

בווידאו: השקת השדולה לקידום הסכמי אברהם/צילום: רוני כנפו וערוץ הכנסת

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ שקל לבטל את תכניתו להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר את השגרירות לעיר לאחר שחש שראש הממשלה באותה תקופה בנימין נתניהו לא מעוניין בכך, כך כותב יועצו הבכיר של טראמפ ג'ארד קושנר בספרו שצפוי לצאת לאור ב-23 באוגוסט.

ג'ארד קונשר מחייך בזמן פגישת נשיא ארה"ב טראמפ וראש הממשלה נתניהו בבית הלבן, 25 במרץ 2019. רויטרס
קושנר עם טראמפ ונתניהו בעת פגישה בבית הלבן, 25 במרץ 2019/רויטרס

למה זה חשוב:

  • בתקופה שלפני החלטת טראמפ ולאחריה נתניהו הכחיש בתוקף טענות לפיהן הוא לא רצה שטראמפ יעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים.
  • לשכת ראש הממשלה אף פרסמה אז ציטוטים מתוך שיחות שנתניהו קיים עם טראמפ בימים שלפני ההחלטה ובהם הוא מעודד את הנשיא להעביר את השגרירות.

עוד בוואלה!

בנוכחות קושנר ואיוונקה טראמפ: נפתחה השדולה לקידום הסכמי אברהם בכנסת

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתו עם יועצו הבכיר של נשיא ארה"ב ג'ארד קושנר, לשכת רה"מ, ירושלים 28 באוקטובר 2019. עמוס בן גרשום/לע"מ, אתר רשמי
קושנר בפגישה עם נתניהו בלשכת ראש הממשלה, 28 באוקטובר 2019/אתר רשמי, עמוס בן גרשום/לע"מ

מאחורי הקלעים:

  • קושנר כותב בספרו כי בשיחת טלפון שקיים עם נתניהו ב-5 בדצמבר 2017, יממה לפני ההכרזה על ההכרה בירושלים כבירת ישראל, טראמפ עידכן את ראש הממשלה על החלטתו.
  • "ביבי אמר שהוא תומך בהחלטה של הנשיא אם זה מה שהנשיא רוצה לעשות אבל לא נשמע נלהב במיוחד", כותב מציין קושנר בספרו.
  • קושנר מוסיף כי טראמפ חשב שנתניהו לא שמע טוב או לא הבין את דבריו ולכן חזר עליהם פעם נוספת. טראמפ אמר לנתניהו שכאשר הזמן יגיע הוא מצפה מישראל לשבת לשולחן המו"מ ולהגיע להסכם עם הפלסטינים.
  • אלא שגם בפעם השניה, טוען קושנר, התגובה של נתניהו לא היתה נלהבת. קושנר כותב כי בשלב הזה בשיחה טראמפ התחיל להתלבט האם הוא עשה את ההחלטה הנכונה.
  • טראמפ שאל את נתניהו מדוע הוא צריך לקחת סיכון כזה ולהעביר את השגרירות לירושלים אם הוא מתרשם שזה לא כל כך חשוב עבור ראש ממשלת ישראל. "ביבי אני חושב שאתה הבעיה", אמר טראמפ לנתניהו לפי קושנר.
  • יועצו הבכיר של טראמפ כותב כי נתניהו הגיב בקרירות להאשמה של הנשיא וציין כי הוא חלק מהפתרון ולא חלק מהבעיה. "אחרי שהשיחה הסתיימה יכולתי לראות שטראמפ היה מתוסכל", כותב קושנר.
טקס פתיחת השגרירות שגרירות ארצות הברית ארה"ב ירושלים איוונקה טראמפ. רויטרס
איוונקה טראמפ בטקס פתיחת השגרירות בירושלים. 2018/רויטרס

מטעמו של נתניהו נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, ראש הממשלה נתניהו, שביקש מהנשיא טראמפ להעביר את השגרירות כמה פעמים, הביע הערכה גדולה להחלטה זו".

"הנשיא טראמפ אמר לראש הממשלה נתניהו, לפני קבלת ההחלטה: "יש אצלי אנשים שאומרים שהצעד הזה מסוכן לארה"ב, מה אתה חושב?" - נתניהו השיב לנשיא שאינו רואה סכנה ממשית ושאין שום סיבה שלא לבצע את העברת השגרירות. ספק שאם ראש הממשלה נתניהו היה משיב לנשיא אחרת העברת השגרירות הייתה מתבצעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully