וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנוכחות קושנר ואיוונקה טראמפ: נפתחה השדולה לקידום הסכמי אברהם בכנסת

עודכן לאחרונה: 11.10.2021 / 14:54

קושנר, ששימש יועץ לטראמפ בשיחות לחתימת הסכמי הנורמליזציה לפני שנה, הגיע לכנסת יחד עם רעייתו. "שיניתם את ההיסטוריה", אמר לפיד לזוג בהשקת השדולה, אותה יובילו חברי הכנסת וסרמן לנדה ואקוניס. נתניהו בירך: "שברנו את הווטו והבאנו ארבעה הסכמי שלום"

בווידאו: השקת השדולה לקידום הסכמי אברהם/צילום: רוני כנפו וערוץ הכנסת

השדולה לקידום הסכמי אברהם הושקה היום (שני) בכנסת בנוכחות ג'ארד קושנר ואיוונקה טראמפ. חברי הכנסת אופיר אקוניס (הליכוד) ורות וסרמן לנדה (כחול לבן) יעמדו בראשות השדולה, שנפתחה כשנה לאחר חתימת הסכמי הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ובחריין, אליהם הצטרפה בהמשך גם סודאן.

קושנר שימש יועץ בכיר לנשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בתקופת החתימה על ההסכמים ולקח חלק משמעותי בשיחות בין ישראל, האמירויות ובחריין. "אתם צעירים, אבל כבר נכנסתם להיסטוריה, וכבר שיניתם את ההיסטוריה", אמר לפיד לקושנר ורעייתו, בתו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ. "ההיסטוריה לא תשכח אתכם והעם בישראל לא ישכח אתכם".

בתו וחתנו של הנשיא טראמפ איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר נפגשו עם יו"ר הכנסת מיקי לוי בכנסת, 11 באוקטובר 2021. בן גבאי, אתר רשמי
איוונקה וקושנר בכנסת, היום/אתר רשמי, בן גבאי

לפיד המשיך ואמר כי "הממשלה החדשה בישראל קיבלה וחיבקה את הסכמי אברהם ולקחה אותם קדימה כמנוף של מציאות חדשה, כלכלית אסטרטגית וביטחונית. תוך ארבעה חודשים הפכנו את השלום הקר עם מצרים וירדן לשלום חם של מדינות ושיתוף פעולה". הוא הוסיף: "אני קורא לפלסטינים ולאזרחים של כל אומה ערבית שמקשיבה לנו, פנינו לשלום".

שר החוץ ימריא הלילה לביקור בוושינגטון, במהלכו ישתתף בפגישה משולשת עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן ושר החוץ של האמירויות עבדאללה בן-זאיד. "נדון כמובן בדרכים השונות לעצור את הגרעין האיראני אבל גם בהרחבת הסכמי אברהם, הכנסת מדינות נוספות למעגל השלום. זה לא יקרה ביום או חודש אבל הפעם זה לא יקח עשרות שנים", הדגיש. "מודה לנשיא טראמפ על חלקו בהסכמי אברהם וגם לראש האופוזיציה נתניהו שיש לו חלק גדול בהסכמים האלה ומדינת ישראל חבה לו חובה גדולה".

עוד בוואלה!

פסגה משולשת בוושינגטון: לפיד ייפגש עם בלינקן ושר החוץ של איחוד האמירויות

לכתבה המלאה
רות וסרמן לנדה ואופיר אקוניס בהשקת השדולה להסכמי אברהם, 11 באוקטובר 2021. ירדן רגב, אתר רשמי
יובילו את השדולה. וסרמן לנדה ואקוניס, היום/אתר רשמי, ירדן רגב

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו נאם אחריו. "כל עוד אמרו שאי אפשר לעשות שלום עם העולם הערבי בלי לעשות שלום עם הפלסטינים, לא היינו יכולים לעשות שלום. שברנו את הווטו הפלסטיני והבאנו ארבעה הסכמי שלום היסטוריים", אמר.

"השלום הוא לא רק אינטרס פוליטי אלא אינטרס לאומי, אזורי וגלובלי, לכן השדולה תהיה א-מפלגתית ולאומית בעיקרה ויהיו בה נציגים של כל סיעת הבית מלבד הרשימה המשותפת", הסביר יו"ר השדולה אקוניס. "אנחנו מחויבים להמשיך את הסכמי אברהם".

בתו וחתנו של הנשיא טראמפ איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר נפגשו עם יו"ר הכנסת מיקי לוי בכנסת, 11 באוקטובר 2021. בן גבאי, אתר רשמי
הפגישה בכנסת, היום/אתר רשמי, בן גבאי

יו"ר השדולה הנוספת, וסרמן לנדה, אמרה כי "בשנה שעברה נפל דבר, פורץ דרך ומשנה מציאות. הסכמי אברהם טומנים בתיכם היכרות אמיתית בין העמים ולא רק בין ההנהגות. נפעל בשדולה לאתר את מקבילינו בבתי הנבחרים במרוקו בחריין ואיחוד האמירויות ולייצר יוזמות חוצות גבולות".

"הסכמי אברהם מביאים עמם רוח חדשה המנשבת במזרח התיכון", הצטרף יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, "רוח של שלום בין העמים ולא רק בין ממשלות. אני מודה לנשיא טראמפ ולג'ארד קושנר ורעייתו איוונקה על המעורבות האישית בקידום הסכמי אברהם. אני קורא למדינות ערביות ומוסלמיות נוספות לזנוח את דרך האיבה וללכת בעקבות הסכמי אברהם לנורמליזציה ושלום עם מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully