וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודי אשכנזי שנעצר ביוון נחת בישראל: "קיבלתי את מסמכי השחרור וברחתי"

עודכן לאחרונה: 30.7.2022 / 13:21

לאחר שהוכיח לרשויות היווניות כי אין לו כל קשר להברחת הסמים בפרו ושזהותו ככל הנראה נגנבה, אשכנזי נפגש עם משפחתו אחרי 38 ימים במעצר בקוס. "כל רגע שם מלחיץ - נראה לי שהשלתי כמה שנים מהחיים"

בווידאו: דודי אשכנזי בהקלטה מהכלא ביוון/מערכת וואלה!

דודי אשכנזי, הישראלי שהיה עצור במשך 38 ימים באי קוס ביוון בטענה כי הוא מבוקש על ידי האינטרפול, נחת הבוקר (שבת) בנתב"ג שם המתינה לו משפחתו ועורך הדין ניר יסלוביץ' שליווה אותו בהליך המשפטי.

"קיבלתי את המסמכים להשתחרר ואמרו לי 'תברח' - אז ברחתי. על הטיסה הראשונה ברחתי", אמר אשכנזי בחיוך עם נחיתתו. "זה לא מצב קל, גם עכשיו כשבאתי לביקורת דרכונים שלי ביציאה, ועם כל הביטחון שיש לי את האישור, הוא הסתכל עלי עם המבט כמה פעמים ושאל אותי 'אתה הבחור הישראלי העצור?'. נראה לי שהשלתי כמה שנים מהחיים עד שהוא אמר לי 'טוב, אוקיי, תלך'".

אשכנזי הוסיף וסיפר על הימים הקשים שעבר. "זה מלחיץ. כל רגע שם. הכי גרוע זה שאתה בכלל לא אשם. אין לי מילים, ממש", אמר. "הקושי הגדול היה להישאר שם רחוק מהמשפחה. מודה שהיה חשש כל הזמן, כי פרו זו מדינת עולם שלישי. אוי ואבוי אם לא היו לי את המסמכים ולך תדע".

מסמכי השחרור נמסרו לאשכנזי זמן קצר לאר ששוחח שר המשפטים גדעון סער עם עמיתו היווני קונסטנטינוס ציאראס. בשיחתם הודיע השר היווני לסער כי אשכנזי יהיה רשאי לעזוב את רודוס, לשוב לישראל באופן מיידי, ויוסרו מעליו ההגבלות. השר סער הודה לעמיתו היווני על מאמציו לפתרון הענין.

דודי אשכנזי, שהיה עצור ומעוכב ביוון 38 ימים, נחת בארץ. 30 ביולי 2022. אבשלום ששוני, מעריב
אחרי 38 ימי מעצר, דודי אשכנזי חזר לארץ ולמשפחתו/מעריב, אבשלום ששוני

הפרשה החלה לפני כחודש, כשרחל ודודי אשכנזי, תושבי מושב בת חפר שבעמק חפר, נחתו בשדה התעופה בקוס בטיסה מישראל לחופשת הקיץ המתוכננת שלהם. במהלך ביקורת הדרכונים הרשמית, הופתעו השניים לגלות כי תלויה ועומדת נגד דודי "הודעה אדומה" מהאינטרפול. זאת, עקב צו מעצר
מהפרקליטות הפרואנית בגין סחר בסמים שבוצע לכאורה ביוני 2012 על יד גבר בעל אזרחות כפולה ישראלית-אזרביג'נית.

לאשכנזי לא היה כל קשר לאירוע המדובר, ואף נמצא תיעוד שמוכיח כי בשנת 2012 כלל לא היה בפרו וכי ביקר במדינה רק פעם אחת, במהלך חופשה ב-2007. כמו כן, אשכנזי מכחיש כל קשר שנטען שיש לו עם אזרבייג'אן.

למרות זאת, הרשויות היווניות התעקשו על מעצר, ולאחר מכן איפשרו שחרור בתנאים מגבילים שכללו המתנה באי רודוס, עד שטענותיו יוכחו להם מעל לכל ספק ובמקביל בהמתנה שהאינטרפול או פרו יוותרו על בקשותיהם. צו המעצר אומנם לא בטול לבסוף, אלם לא הגיעה מפרו בקשה רשמית להסגרתו של אשכנזי בתוך 30 היום שניתנו לה, וכל גן הצליחו עורכי הדין בסיוע משרדי החוץ המשפטים וראש הממשלה, להביא לשחרורו.

עוד בוואלה!

ההצעה של ישראל לפתרון המחלוקת עם לבנון על הגבול הימי

לכתבה המלאה
דודי אשכנזי, שהיה עצור ומעוכב ביוון 38 ימים, נחת בארץ. 30 ביולי 2022. אבשלום ששוני, מעריב
"סוף סוף הצדק יצא לאור". דודי אשכנזי בתנב"ג/מעריב, אבשלום ששוני

"סוף סוף הצדק יצא לאור", אמרה הבוקר רחלי, אשתו של אשכנזי שתשוב מרודוס בהמשך, כיוון שבינתיים נפצעה שם וסובלת משבר. "מה שהיה אמור להיות חמישה ימים של חופשה הפך לסיוט שנמשך כ-40 יום. נקווה שזה לא יקרה לאף ישראלי ולא לאף אחד אחר. אני ברגע שאנחת בארץ לא יוצאת ממנה שוב. אין סיכוי בחיים שאני יוצאת לחו"ל אחרי הסיפור הזה".

"המשימה הראשונה הושלמה. הבטחתי לדודי שאעשה את הכול להביא אותו לישראל והנה הוא כאן", אמר עורך הדין יסולביץ' לוואלה. "הגעתי עד לשר המשפטים היווני, פגשתי אותו וההפצרתי כי הוא יורה על השחרור וזה קרה". הוא הוסיף. "הפרק השני רק מתחיל בכוונתנו ובכוונתי להגיש תביעה נגד כל הגורמים שהובילו למחדל, לרבות האינטרפול, ובראשם מדינת פרו שפעלה באופן מזלזל ומחפיר תוך רמיסת כבודו וחירותו של אשכנזי, ובכוונתי לבוא חשבון על כל שעה וכל דקה בהן נשללה חירותו, בשל מחדל מחפיר של מדינה שסבורה שזכויות אדם הינן בגדר המלצה בלתי מחייבת".

  • עוד באותו נושא:
  • נתב"ג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully