וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין לביידן: "אל תשחק באש כשמדובר בטייוואן"

עודכן לאחרונה: 29.7.2022 / 11:32

המתיחות בין שתי המדינות החריפה מאז נודע שיו"ר בית הנבחרים האמריקני ננסי פלוסי מתכוונת לבקר בטייוואן בחודש הבא. משרד החוץ הטייוואני אמר כי ימשיך להעמיק את השותפות הביטחונית ההדוקה עם ארצות הברית

נשיא סין שי ג'ינפינג הזהיר אתמול (חמישי) את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ש"לא ישחק באש" בנוגע לטייוואן בשיחת טלפון שנמשכה יותר משעתיים. המתיחות בין שתי המדינות החריפה מאז נודע שיו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי מתכוונת לבקר בטייוואן בחודש הבא.

משרד החוץ הטייוואני אמר היום (שישי) כי ימשיך להעמיק את השותפות הביטחונית ההדוקה עם ארצות הברית.

"מי שמשחק באש עלול למות. יש לקוות שארצות הברית מבינה את זה", אמר שי, על פי הצהרה בסינית. הוא גם דחק בארצות הברית ליישם את שלוש ההסכמות המשותפות שהן הבסיס ליחסים בין שתי המדינות "במלים ובמעשים". שי התחייב להגן "בנחישות" על הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של סין ואמר כי זה הרצון של יותר מ-1.4 מיליארד סינים".

בתגובה, ביידן הדגיש שוב את המדיניות של וושינגטון ואמר כי היא לא השתנתה וכי "ארצות הברית מתנגדת בחריפות לניסיונות חד צדדיים לשנות את הסטטוס קוו או לחתור תחת השלום והיציבות באזור מצרי טייוואן", על פי ההצהרה האמריקנית.

דוברת הבית הלבן קארין ז'אן פייר, לא הגיבה על אמירות סין ואמרה כי ביידן ושי "ניהלו שיחה ישירה". "זה מה ששומעים מהנשיא כל הזמן, החשיבות של שיחות בין מנהיגים", היא אמרה לכתבים. "אך שוב, איני מתכוונת לדבר על השיחה או לפרש את הצהרה הסינית".

היא ציינה כי ביידן ושי מכירים זה את זה כבר ארבעה עשורים, ואמרה כי השיחה היתה מתוכננת "כבר זמן מה". היועץ לביטחון לאומי של ביידן, ג'ייק סאליבן, הציע את קיום השיחה ביוני במפגש עם עמיתו הסיני, היא הוסיפה. בנוסף, ביידן ושי הסכימו לתכנן פסגה אישית בין המנהיגים, על פי גורמים רשמיים בממשל ביידן.

שי ג'ינפינג בביקור בהונג קונג. רויטרס
נשיא סין בביקור בהונג קונג/רויטרס

ביידן אמר במאי כי יהיה מוכן להשתמש בכוח צבאי כדי להגן על טייוואן . הוא אמר את הדברים במהלך ביקורו הראשון ביפן - ובאסיה - מאז נכנס לבית הלבן. האמירות של ביידן היו מנוגדות למדיניות האמריקנית הנוכחית שקוראת לאסטרטגיה של עמימות בנוגע לאי. סין מחשיבה את האי הדמוקרטי לשטח שלה, תחת המדיניות "סין אחת, שתי עמים", וטוענת כי מעמד האי היא הסוגייה הרגישה והחשובה ביותר ביחסים שלה עם וושינגטון.

עוד בוואלה!

ביידן שולח מסרים סותרים לגבי טייוואן - ויש לכך השלכות עולמיות

לכתבה המלאה
ביידן במסצ'וסטס 21 ביולי 2022. רויטרס
הנשיא ג'ו ביידן מנסה להנמיך את הלהבות/רויטרס

שר ההגנה הסיני וויי פנגהה האשים בתגובה את ארצות הברית בכך שהיא מתנהגת ב"בריונות" ו"מחזיקה מדינות באזור בנות ערובה", בנאום חריף שבו אמר כי סין "תילחם עד הסוף המר" כדי לעצור עצמאות טייוואנית. "טייוואן היא בראש ובראשונה טייוואן של סין", אמר וויי ביוני בכנס ההגנה והביטחון החשוב ביותר באסיה, "דיאלוג שנגרילה", והוסיף כי סין "לא תהסס" לרסק כל ניסיון של האי הריבוני להתנתקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully