וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב פרצת פרטיות בספר הבוחרים של הליכוד, האתר ירד מהרשת

עודכן לאחרונה: 28.7.2022 / 18:15

הרשות להגנת הפרטיות פנתה הבוקר לליכוד לאחר שנחשף כי אתר המפלגה מאפשר לחפש שמות מתפקדים בחופשיות, ללא כל אמצעי אבטחה. מהליכוד נמסר כי מדובר בתקלה טכנית וכי האתר הוסר מהאוויר עד לתיקונה. מוקדם יותר החודש התריע המבקר לגבי הגנה לקויה של המפלגות על מאגרי המידע

הרשות להגנת הפרטיות פנתה הבוקר (חמישי) למפלגת הליכוד לאחר שנחשף כי אתר האינטרנט של המפלגה מאפשר לחפש שמות מתפקדים ללא כל אמצעי אבטחה או פרטיות. מהליכוד נמסר כי מדובר בתקלה טכנית, וכי עד לתיקון התקלה האתר הוסר מהאוויר.

בהודעה של רשות הפרטיות בטוויטר נכתב כי "‏בהמשך לפרסומים בתקשורת, הרשות להגנת הפרטיות פנתה למפלגת הליכוד והורתה לה להוריד לאלתר את הממשק שהועלה בימים האחרונים לאתר המפלגה, המאפשר לכל אדם לבדוק מי מאזרחי ישראל התפקד למפלגה. בעקבות דרישת הרשות, הממשק כבר אינו פעיל. ‏במקביל, בהתאם לסמכויות העומדות לרשותה, ממשיכה הרשות לבחון את כלל היבטי האירוע ומדגישה הן למפלגות והן לספקים החיצוניים המעניקים להן שירותים להקפיד למלא אחר הוראות חוק הגנת הפרטיות והתקנות מכוחו".

פניית הרשות נעשתה יממה לאחר שהעיתונאי בן כספית חשף בטוויטר כי בממשק ספר הבוחרים של המפלגה שהועלה לאינטרנט, ניתן לבצע חיפוש שמי של מתפקדים, ללא אבטחה או פרטיות.

בנימין נתניהו בליל הבחירות, בנייני האומה, 23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
"הרשות הורתה לליכוד להוריד לאלתר את הממשק". נתניהו/ראובן קסטרו

מוקדם יותר החודש התריע מבקר המדינה מתניהו אנגלמן שהמפלגות לא מגנות כראוי על מאגרי המידע הפוליטיים, הכוללים מידע פרטי על מתפקדים, תורמים או תומכים. בדוח ביקורת שפרסם על חשבונות המפלגות גילה המבקר שרוב המפלגות לא עומדות בחובותיהן בתחום אבטחת המידע, לפי חוק הגנת הפרטיות, ומבצעות התקשרויות עם חברות מסחריות מבלי לבדוק את מידת החוקיות של המידע או את הסכמתם של האנשים להיכלל במאגר כנדרש בחוק.

"בעידן שבו ההתקשרות עם הבוחרים מתבצעת יותר ויותר באמצעים דיגיטליים, קיימת חשיפה לסיכונים נרחבים מבעבר בכל הנוגע להגנה על פרטיותם של הבוחרים ולאבטחת המידע האישי הנוגע להם", כתב המבקר בדוח, בו קרא למפלגות "להקפיד לשמור על פרטיותם של האנשים שפרטיהם כלולים במאגרים שברשותן, ולנהוג לפי הכללים והמגבלות שנקבעו בחוק הגנת הפרטיות והתקנות גם בעת השימוש במידע מפנקס הבוחרים או במידע המתבסס עליו".

יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ גלעד קריב (העבודה), פנה אל יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, ואל ראש הרשות להגנת הפרטיות, עו"ד גלעד סממה, וקרא להם להפעיל את סמכויותיהם ולהורות לליכוד "לחדול מדפוס הפעולה הבלתי חוקי".

במכתב כתב קריב כי "הרשות להגנת הפרטיות מצאה בעבר כי מפלגת הליכוד פגעה בפרטיות של ציבור האזרחים בישראל בעקבות שימוש פסול בתוכנות לניהול מאגרי מידע ולאיסוף מידע. ניתן היה לצפות כי ממצאים חמורים אלו מן העבר יביאו את המפלגה להקפיד הקפדה יתרה בהוראות החוק. על פי המסתמן - מפלגת הליכוד ממשיכה להתנהל בדפוס פעולה של זלזול בהוראות החוק".

ברשות השיבו לפנייתו של ח"כ קריב וכתבו כי נעשתה פנייה לליכוד. "הורינו לה להוריד לאלתר את הממשק שהועלה בימים האחרונים לאתר המפלגה, המאפשר לכל אדם לבדוק מי מאזרחי ישראל התפקד למפלגה. בעקבות פניה זו, הממשק כבר אינו פעיל. במקביל, בהתאם לסמכויות העומדות לרשותנו, אנו ממשיכים לבחון את כלל היבטי האירוע ובהתייחסותנו לנושא בתגובה לפרסומים, הדגשנו הן למפלגות והן לספקים החיצוניים המעניקים להן שירותים, כי חלה עליהם חובה למלא אחר הוראות חוק הגנת הפרטיות והתקנות מכוחו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully