וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבעבועות הקוף: "על גברים להט"בים להגביל את מספר השותפים המיניים"

עודכן לאחרונה: 28.7.2022 / 11:59

על פי מומחים, גברים שמקיימים יחסי מין עם גברים הם הקבוצה שנמצאת כעת בסיכון גבוה של הידבקות בנגיף. 99% מהמקרים שאובחנו הם בקרב גברים, ולפחות 95% מתוכם הם גברים שמקיימים יחסי מין עם גברים

ארגון הבריאות העולמי (WHO) המליץ אתמול (רביעי) שגברים להט"בים יגבילו את מספר השותפים המיניים שלהם כדי להגן על עצמם מפני אבעבועות הקוף ולסייע במניעת התפשטות הווירוס.

מומחית אבעבועות הקוף בארגון הבריאות, רוזמונד לואיס, אמרה כי גברים שמקיימים יחסי מין עם גברים הם הקבוצה שנמצאת כעת בסיכון גבוה של הידבקות בנגיף. 99% מהמקרים שאובחנו הם בקרב גברים, ולפחות 95% מתוכם הם גברים שמקיימים יחסי מין עם גברים, אמרה לואיס.

מזכ"ל הארגון, טדרוס אדהנום גברייזוס, אמר כי רשויות בריאות הציבור חייבות להגביר את המודעות בקרב קהילות של גברים שמקיימים יחסי מין עם גברים על מנת להאט את ההתפשטות של הווירוס, כמו גם להגן על זכויות אדם ולהיאבק בסטיגמה ובאפליה.

בווידאו: תדרוך של רופאים מבית החולים של מסצ'וסטס על מקרה ראשון של אבעבועות הקוף/צילום: רויטרס
יו"ר ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדהנום גברהיסוס בעצרת הבריאות העולמית ה-73 שנערכה באופן וירטואלי בשל הקורונה. ז'נבה, שוויץ. 18 במאי 2020. רויטרס
מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי/רויטרס

"מבחינת גברים שמקיימים יחסי מין עם גברים, צמצום מספר השותפים שעמם אתם מקיימים יחסי מין כעת, שקילה מחדש של יחסי מין עם שותפים חדשים והתעדכנות בפרטים האישיים אחד של השני כדי שאפשר היה לנטר טוב יותר את המעורבים - אלה הן ההמלצות", אמר טדרוס.

טדרוס גם קרא לרשתות חברתיות, חברות טכנולוגיה וארגוני חדשות להילחם במידע פוגעני. "הסטיגמה והאפליה יכולות להיות מסוכנות משום שכל וירוס מסוגל להתפרץ לפתע. כפי שקרה עם הפצת מידע כוזב לגבי הקורונה, מידע כזה מתפשט במהירות ברשת", הוא הוסיף.

יותר מ-18 אלף מקרי אבעבועות הקוף דווחו עד כה ב-78 מדינות, על פי נתוני WHO. כ-10% מהחולים אושפזו כדי לטפל בעיקר בכאבים. חמישה בני אדם מתו מהווירוס באפריקה.

עוד בוואלה!

ארגון הבריאות העולמי מזהיר: אבעבועות הקוף אינו בלעדי לקהילת הלהט"ב

לכתבה המלאה
אדם עם אבעבועות קופים בהתפרצות של המחלה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו. CDC/Brian W.J. Mahy, רויטרס
המוקד: אירופה. אבעבועות הקוף/רויטרס, CDC/Brian W.J. Mahy

אירופה היא כעת מוקד ההתפרצות של המגפה הגלובלית - עם יותר מ-70% מהמקרים. כ-25% ממקרי אבעבועות הקוף דווחו באמריקה, כשארצות הברית היא המוקד בחצי הכדור המערבי. בארצות הברית אובחנו יותר מ-3,500 מקרים ב-46 מדינות, פוארטו ריקו וושינגטון הבירה. ארצות הברית מדורגת במקום השני אחרי ספרד במספר הגבוה ביותר של מקרים.

אף שהווירוס מתפשט בעיקר באמצעות יחסי מין, כל אחד יכול להידבק באמצעות מגע פיזי קרוב שכולל חיבוקים ונשיקות בין בני משפחה, למשל, או שימוש באותן מגבות וכלי מיטה שהווירוס בא איתם במגע. מקרים של נשים וילדים שנדבקו בווירוס דווחו בהתפרצות הנוכחית, אף שנראה כי קצב ההתדבקות אטי יותר בקהילה הרחבה.

"חשוב מאוד שכל מי שיש לו את הווירוס, יתבודד, כדי שיוכל להגן על כל מי שחי באותו משק בית או נמצא איתו בקשר", אמרה לואיס ל-CNBC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully