וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי מזהיר: אבעבועות הקוף אינו בלעדי לקהילת הלהט"ב

עודכן לאחרונה: 25.7.2022 / 17:45

"כרגע, עיקר הדיווחים הם על מקרים בקרב גברים שקיימו יחסי מין עם גברים, אך אסור לנו לצפות שהמצב יישאר כך", אמרה קתרין סמולווד, מנהלת בכירה בארגון הבריאות העולמי. ארגון הבריאות העולמי הכריז בשבת על מצב חירום עולמי בשל התפשטות נגיף אבעבועות הקוף

ארגון הבריאות העולמי (WHO) הזהיר היום (שני) נגד שאננות בהתפרצות אבעבועות הקוף המתפשטת, ואמר כי אין ערבות לכך שהווירוס ימשיך להתפשט בתוך קהילות מסוימות בלבד.

סוכנות הבריאות של האו"ם אמרה כי אמנם המקרים עד כה אובחנו בעיקר בקהילות של גברים הומואים ודו מיניים, אך אין ראיות לכך שהמגפה תישאר בתוך הקבוצות האלה. נהפוך הוא, זיהוי מוקדם עשוי לבשר על התפרצות נרחבת יותר. "כרגע, עיקר הדיווחים הם על מקרים בקרב גברים שקיימו יחסי מין עם גברים, אך אסור לנו לצפות שהמצב יישאר כך", אמרה קתרין סמולווד, מנהלת בכירה בארגון הבריאות העולמי, לרשת CNBC.

אין זה נדיר שהתפרצות של וירוס מתחילה בתוך קבוצה מסוימת לפני שהיא מתפרשת באופן נרחב על פני אוכלוסייה גדולה יותר, אמרה סמולווד. "זאת אולי הסנונית הראשונה במבשרת לנו על איום חדש של מגפה שעלולה להתפשט הלאה", היא הוסיפה.

אדם עם אבעבועות קופים בהתפרצות של המחלה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו. CDC/Brian W.J. Mahy, רויטרס
חמישה מקרי מוות נרשמו בעולם עד כה מאבעבועות הקוף/רויטרס, CDC/Brian W.J. Mahy

ארגון הבריאות העולמי הכריז בשבת על מצב חירום עולמי בשל התפשטות נגיף אבעבועות הקוף. יו"ר הארגון, טדרוס אדהנום גברייזוס, הודיע על המהלך בתום הישיבה השנייה של ועדת החירום של הארגון בנושא הנגיף. לדבריו, יותר מ-16 אלף מקרים דווחו עד כה ב-75 מדינות מסביב לעולם. חמישה מקרי מוות נרשמו בסך הכל כתוצאה מההתפרצות.

זו הפעם השביעית שהכרזה כזו מושמעת מאז 2009, כשהאחרונה הייתה עבור נגיף הקורונה ב-2020. בעוד שבמדינות אירופה נרשם מספר המקרים הרב ביותר, הדבקות דווחו גם בישראל, בארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, ניגריה, ברזיל ומקסיקו.

הארגון אמר שההתפרצות הייתה בעיקר בקרב גברים שמקיימים יחסי מין עם גברים, ושדיווחו לאחרונה על קיום יחסי מין עם בני זוג חדשים או מרובים. עם זאת, מומחים הדגישו כי כל אדם יכול לחלות בנגיף, שבו נדבקים במגע קרוב או אינטימי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully