וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חברות תעופה איראניות הפסיקו את הטיסות לסוריה אחרי תקיפת ישראל בדמשק

עודכן לאחרונה: 28.7.2022 / 6:46

לפי הפרסום ב"איראן אינטרנשיונל", התקיפה בשדה התעופה בדמשק גרמה ל"כספיאן אייר" ו"קשאם פארס אייר" שלא להוציא טיסות למדינה. מנגד, חברת התעופה "מאהן אייר", לה יש קשר הדוק עם משמרות המהפכה, הגדילה את כמות טיסותיה ב-30%

בווידאו: תקיפה אווירית באזור מיסיאף בסוריה/לפי סעיף 27 א' ברשתות חברתיות

שתי חברות תעופה איראניות הפסיקו את טיסותיהן לסוריה לאחר התקיפה החריגה בשדה התעופה בדמשק, שאירעה לפני כחודש וחצי ויוחסה לישראל - כך דווח אמש (רביעי) ב"איראן אינטרנשיונל".

על פי הדיווח, גורמי מודיעין מערביים אמרו כי לאחר שהחברות "כספיאן אייר" ו"קשאם פארס אייר" הפסיקו את הטיסות, החברה האיראנית היחידה שעדיין מוציאה טיסות לסוריה היא "מאהן אייר", שאפילו הגדילה את כמות הטיסות שלה, רובן לחלב, ב-30%.

כל שלוש החברות, לפי הדיווח, הוקמו על ידי משמרות המהפכה ונמצאות בבעלות הארגון, אך לאחרונה יש קשר הדוק ומוכח עמו. המקורות טענו בפני "איראן אינטרנשיונל" כי מלבד הברחת נשק לסוריה, על המטוסים מוברחות גם סחורות.

נושא: טיל שנורה בשמי נמל התעופה הבינלאומי של דמשק, סוריה, 15 בספטמבר 2018. צילום: טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
תקיפה חריגה. תיעוד מהפצצת שדה תעופה בסוריה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: טוויטר

התקיפה המדוברת אירעה לפי הדיווח ב-10 ביוני, ובה לפי הפרסומים נגרם נזק למסלולי המראה, מגדל הפיקוח ואולמות הנוסעים. כמו כן, דווח כי הותקפו שלושה מחסנים של מיליציות פרו-איראניות.

לפני כשבוע דווח בכלי התקשורת בסוריה על סדרת פיצוצים שנשמעה בדמשק. חיל האוויר הסורי דיווח שמערכות ההגנה יירטו טילים שנורו לעבר הבירה הסורית. גורמים בסוריה האשימו את ישראל בתקיפה, וטענו כי שלושה חיילים סורים נהרגו במהלכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully