וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"ג תקרא למוסד חינוך על שם חבר מועצה מכהן: "ריח מסריח, חסר דמויות מופת?"

עודכן לאחרונה: 26.7.2022 / 18:53

העירייה מתכוונת לקרוא לבית ספר בקריית החינוך החדשה שתכלול שורת מוסדות על שם אדם קניגסברגר, ממלא מקום בשכר של ראש העיר שאמה הכהן. המהלך עורר ביקורת בקרב חברי מועצה: "עמד בראש ועדה שעסקה באינטרסים נדלניים של שאמה". עיריית ר"ג: "איש חינוך מוביל וראוי"

אדם קניגסברגר מ״מ ראש העיר רמת גן. עופר וקנין,TheMarker,
"אין ראוי ממנו להוקרה ולהנצחה". אדם קניגסברגר/עופר וקנין,TheMarker

עיריית רמת גן מתכוונת לקרוא לבית ספר בקריית החינוך החדשה בעיר על שם אדם קניגסברגר, ממלא מקום בשכר של ראש העיר כרמל שאמה הכהן. ההצעה תעלה מחר (רביעי) לאישור בישיבת מועצת העיר. קניגסברגר הוא חלק מסיעת רמת גן 1, זו של ראש העיר שאמה הכהן, ושניהם חברים במועצה.

קניגסברגר בן ה-78 עומד בראשן של ועדות רבות בעירייה, בהן הוועדה לשימור מבנים, מיגור האלימות, בריאות, זהירות בדרכים ותנועה, תחבורה וחניה, והוא גם חבר בוועדת החינוך. בשלוש השנים הקודמות היה יו"ר ועדת התכנון והבנייה בעירייה וסגן ראש העיר.

קריית החינוך החדשה, שתכנונה החל עוד ב-2013, תכלול בית ספר תיכון, בית ספר "תבוני" לילדים עם צרכים מיוחדים, אשכול גנים ומתחמי מגורים במזרח העיר. מוסד החינוך המיוחד ייקרא על שמו של קניגסברגר. התיכון עתיד להיפתח כבר בשנת הלימודים הקרובה. לפי העירייה, ההחלטה לקרוא לבית הספר על שמו של קניגסברגר נובעת מעברו כאיש חינוך - 40 שנות עבודה בבית הספר התיכון אהל שם, מתוכן 16 כמנהל, מ-1994 עד 2010.

כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן, כנס פסגת הנדל"ן 2021. יוסי אלטרמן גיל מגלד,
שאמה הכהן/יוסי אלטרמן גיל מגלד

ההסברים לא סיפקו חלק מחברי המועצה, שמתחו ביקורת על ההחלטה הצפויה. "ריח סירחון גדול עולה מההחלטה לקרוא בית ספר על שמו של מספר 2 של שאמה, זה ששימש כיו"ר ועדת התכנון והבנייה, עושה דברו של שאמה בוועדה והממונה על אגף ההנדסה, בתקופה בה פורסמה סדרת תחקירים קשה שעסקה בקידום האינטרסים הנדל"ניים של שאמה ומשפחתו בעיר", אמר חבר מועצת העיר ליעד אילני, שכיהן כמ"מ ראש העיר.

"חסרות דמויות מופת על שמם ניתן לקרוא את בית הספר בעת הזו?", תהה אילני. "רק חבר מועצת עיר מכהן, במקרה זה האיש מספר 2 בעירייה, שמשמש כממלא מקומו בשכר של שאמה הוא המתאים? גם אם שאמה ימנה את כל יוצאי הספ"כ של משטרת ישראל ליועציו, הריח המסריח של מעשיו לא יעלם".

מעיריית רמת גן נמסר בתגובה כי "הנהלת העיר מאמינה בכיבוד והוקרת אנשים בעודם איתנו ואדם אינו הראשון ולא השני ולא השלישי. אדם קניגסברגר היה המנהל המיתולוגי של תיכון אהל שם וחינך עשרות אלפי ילדים בעיר. אין ראוי ממנו להוקרה ולהנצחה. הצעה זו של הנהלת העיר תבוא לאישור מועצת העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully