וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לרצח בעוספיה: גבר בן 45 נורה למוות ברכבו

עודכן לאחרונה: 27.7.2022 / 3:51

ג'וזף רוחאנה, שעד לאחרונה ניהל עסק למזון מהיר בדלית אל כרמל, נורה בבטנו ובראשו כ-100 מטר מביתו. משפחתו מוכרת בקהילה הנוצרית. המשטרה פתחה בסריקות אחר מבצעי העבירה והחלה לאסוף ממצאים בזירה. במקביל, התפתחה קטטה במקום. "היה בחור מקסים, נחמד ואהוב על כולם"

ג׳וזף רוחאנה. פורטל הכרמל, אתר רשמי
המשטרה פתחה בסריקות אחר מבצעי העבירה. ג'וזף רוחאנה/אתר רשמי, פורטל הכרמל

גבר בן 45 נורה למוות היום (שלישי) בעוספיה. הגבר, ג'וזף רוחאנה, עד לאחרונה מנהל עסק למזון מהיר בדלית אל כרמל, נורה בבטנו ובראשו בעת שישב ברכב, כ-100 מטר מביתו, ליד מסגד בשכונת הבדואים ביישוב. הוא נפצע אנושות והגיע לבית החולים ללא רוח חיים. במקביל, במקום התפתחה קטטה; המשטרה הגיעה למקום ופתחה בחקירה.

על פי המסתמן מדובר ברצח שתוכנן לפרטים. המתנקשים הסתלקו ליער פארק הכרמל הצמוד לשכונה, שם כדי להקשות על איתורם הם הציתו את רכב המילוט ועברו למכונית אחרת. זמן קצר אחר כך התגלה שם רכב המילוט עולה באש. המשטרה סרקה על הקרקע ומהאוויר ואף בסיוע מסוק, אך לשווא. עד כה לא נעצר איש.

צוות מד"א הוזעק למקום לאחר הדיווח על הירי וראו את רוחאנה שוכב מחוסר הכרה, כשמצבו אנוש. הם העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו תוך פעולות החייאה לבית החולים כרמל בחיפה, אך הפעולות לא צלחו והוא הגיע ללא רוח חיים לבית החולים. חובש בכיר במד"א, סאלח בדרייה, סיפר כי ראו את רוחאנה "שוכב כשהוא ללא דופק וללא נשימה וסובל מפציעות חודרות בגופו. העלינו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה".

לפי עמותת יוזמות אברהם, רוחאנה הוא הערבי ה-62 שנהרג בנסיבות של אלימות ופשיעה. 52 מהקורבנות נורו למוות.

ג׳וזף רוחאנה. פורטל הכרמל והצפון, אתר רשמי
"מקסים, נחמד ואהוב על כולם". ג'וזף רוחאנה/אתר רשמי, פורטל הכרמל והצפון

משפחתו של ג'וזף רוחאנה מוכרת בכפר ובקהילה הנוצרית בחיפה וברכס הכרמל, בעלת עסק רכב גדול בחיפה, ואחד מקרובי משפחתו הוא הכומר המקומי. ג'וזף הוא גרוש ואב לשני ילדים, בן 14 ובת 9. תושב היישוב דלית אל כרמל, שהכיר את ג'וזף, תיאר אותו כבחור "מקסים, נחמד ואהוב על כולם". לדבריו, הוא סגר את העסק לפני כשמונה חודשים על רקע לא ברור. "אמר שרוצה לפנות זמן לעזור לכפר שלו", סיפר המכר. לאחר שסגר את העסק, החל לעבוד במפעל מל"טים בעוספיה.

"כולנו בהלם, מתקשה למצוא מילים, הוא היה בחור משכמו ומעלה", סיפר נסרת, חבר המשפחה, "היה בחור חרוץ, לא בחל בשום עבודה. לא מבינים מאיפה פתאום בא האירוע הזה". ראש המועצה המקומית עוספיה, בהיג' מנסור, הגדיר בפני וואלה את האירוע כ"מאוד קשה ומזעזע, התושבים בכפר שלנו בהלם". הוא אמר כי ג'וזף הוא "מלח הארץ, בן למשפחה מכובדת וללא רבב. הכרתי אותו אישית, גם אכלתי אצלו בורקס כמה פעמים". הוא התחייב, "נגיש למשפחה עזרה ככל שיצטרכו בשעתם הקשה. אנשי הרווחה כבר במקום".

ראש המועצה קרא למשטרה "להגביר עוד את הנוכחות שלה ברכס הכרמל ולעשות את כל המאמצים האפשריים כדי לפענח את הרצח הנפשע ולהביא את האחראים לו לדין. אי אפשר להשאיר משהו כזה לא פתור, כי התושבים לא יכולים להבין דבר כזה".

המשטרה פתחה בסריקות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף ממצאים בזירה על ידי חוקרי המז"פ במסגרת חקירה שנפתחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully