וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות סביב אסדות הגז: צה"ל מתרגל מתקפות טילים בשילוב טכנולוגיות מיוחדות

עודכן לאחרונה: 26.7.2022 / 18:20

חיל הים תרגל שורה של תרחישים, בהם מתקפות טילים על האסדות המים הטריטוריאליים של ישראל. בין היתר נעשה שימוש בטכנולוגיות שנועדו לניטור איומים שונים. אמש איים נסראללה: "כלל האסדות תחת איום"

בווידאו: מג"ד 101 מתייחס לתרגיל בו מתאמן הגדוד למלחמה מול חיזבאללה/צילום: שלומי גבאי ודו"צ

בחודשים האחרונים מתרגל צה"ל שורה של תרחישים, בהם התקפות טילים על יעדים במרחב המים הכלכליים של ישראל - כך לפי גורמי ביטחון. הגורמים אמרו את הדברים הבוקר (שלישי) בתגובה לאיומיו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, שאמר כי הארגון יכול לפגוע בכל אחת מאסדות הגז בישראל, ולא רק באסדת כריש, הממוקמת כ-80 ק"מ מערבית לחיפה.

במערכת הביטחון העלו את רמת הדריכות והכוננות על רקע הבעיות והסחבת במשא ומתן בין לבנון לישראל על קביעת הגבול הימי, כניסת האסדה לאתר "כריש" והכוונה לשאוב גז כבר בחודש ספטמבר. לצורך ההגנה על האסדות והאינטרסים של ישראל במרחב הימי הוקם פורום רב-זרועי שכולל את משרד הביטחון, חיל הים, אמ"ץ, חיל האוויר, פצ"ן, וקהילת המודיעין, במטרה להיערך לאפשרות שחיזבאללה ינסה לבצע פעולה צבאית או פרובוקציות על מנת להתגרות בישראל או לפגוע בתהליך שאיבת הגז. גורמי ביטחון הדגישו כי ראש אמ"ן האלוף אהרון חליווה הקצה כוח ומשאבים לאיומים בזירת הימים ולהגנה על מים כלכליים.

אסדת כריש הצפה של חברת אנרג'יאן. באדיבות חברת אנרג'יאן, אתר רשמי
הצבא מתרגל מתקפות טילים על מטרות במים הכלכליים של ישראל. אסדת כריש/אתר רשמי, באדיבות חברת אנרג'יאן

לוואלה נודע כי בחודשים האחרונים התקיימו מספר תרגילים בחיל הים בפיקודו של ראש מספן ים תא"ל דניאל הגרי במהלכם התמודדו היחידות השונות עם התקפות טילי שיוט, טילים מדויקים ורקטות. בחודש הקרוב אמור להתקיים תרגיל גדול נוסף שידמה תרחישי קיצון בזירה הימית ויוטמעו בו שיפורים טכנולוגיים.

99% מהייבוא הישראלי מתבצע מהים, והחשש במערכת הביטחון הוא לא רק מהפגיעה באסדות הגז אלא מפגיעה בחופש הפעולה הימי של ישראל. 5,900 אוניות מגיעות בממוצע מדי שנה לנמלי הים , כש-53% מהן מגיעות לנמל חיפה שהפך להיות מאוים על ידי חיזבאללה. כ-300,000 כלי רכב מגיעים לנמלי הים על גבי אוניות מדי שנה, 90% מהחיטה בישראל מיובאת על גבי אוניות ועוד.

עוד בוואלה!

בסבך הקפריסאי, הצנחנים מתכוננים למלחמה עם חיזבאללה בכפרים הלבנוניים

לכתבה המלאה
ספינת אח"י מגן. דובר צה"ל
ספינת אח"י מגן/דובר צה"ל

לדברי גורמים במערכת הביטחון ספינות המגן מותאמות לאיומים השונים מלבנון, מרצועת עזה ומסוריה אולם לא כך הדבר לגבי ספינת אח"י מגן, הספינה הראשונה שהגיעה לישראל, שמוכנותה תתעקב בשנתיים בגלל בעיות בתכנון והיערכות לא נכונה של הדרג המדיני ומערכת הביטחון.

בחיל הים דוחים את הביקורת והטענות על בעיות במוכנות, ואומרים כי ביכולתה של ספינת הסער 5 אח"י להב להגן על אסדת כריש מפני כלל האיומים, ותישאר סביב האסדה ככל שיידרש. עוד הדגישו בחיל הים כי לצד ההצלחה ליירט שני כלי טיס לא מאוישים של חיזבאללה, שולבו לאחרונה סנסורים וטכנולוגיות מתקדמות לניטור, זיהוי והתראה מפני איומים שונים שכבר נוסו בהצלחה, והשתפר משמעותית הקשר בין חיל הים לחיל האוויר לסכל את כוונות חיזבאללה במרחב הימי והאווירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully