וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיא עוד לפנינו: טמפרטורות גבוהות לעונה ברחבי הארץ, בחמישי - עומס חום קיצוני

עודכן לאחרונה: 26.7.2022 / 7:19

מזג האוויר צפוי להישאר חם מהרגיל ובימים הקרובים ישרור עומס חום כבד עם אחוזי לחות גבוהים מהצפון ועד לדרום. עוצמת קרינת השמש בשעות הצהריים תהיה ברמות הגבוהות ביותר וגל החום יתגבר ויגיע לשיאו ביום חמישי. הקלה - לא נראית באופק | התחזית המלאה

בווידאו: שריפות משתוללות באירופה/צילום: רויטרס

גל החום ששוטף את העולם לא פוסח על ישראל ועומסי חום קיצוניים צפויים השבוע ברוב רחבי הארץ. היום (שלישי) יהיה חם מהרגיל לעונה ותורגש הכבדה בעומסי החום. במישור החוף יהיה הביל. כמו כן, עוצמת קרינת השמש בכל הארץ בשעות הצהריים צפויה להיות קיצונית ותגיעה לדרגה 11 - הגבוהה ביותר בסולם הקרינה.

מחר לא יהיה שינוי ניכר במזג האוויר וימשיך להיות חם. בחמישי גל החום יגיע לשיאו והטמפרטורות יעלו אף יותר. תורגש הכבדה בעומסי החום - שיהיו קיצוניים. בהרים ובפנים הארץ יהיה חם ויבש, ובמישור החוף יהיה הביל. ביום שישי מזג האוויר יישאר חם מהרגיל וברחבי הארץ ישררו עומסי חום כבדים עד קיצוניים.

לתחזית מזג האוויר המלאה

שמשיות חוף ים תל אביב, 20 ביולי 2021. ראובן קסטרו
הישארו במזגן. חוף ים בתל אביב/ראובן קסטרו

הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: קריית שמונה 39-21, קצרין 35-20, צפת 32-21, טבריה 39-23, נצרת 35-22, חיפה 32-25‏, תל אביב 32-25, ירושלים 32-21, אשקלון 31-25, עין גדי 41-31 באר שבע 36-20 ערד 34-22, מצפה רמון 33-21 אילת 41-28‏‏.

שריפות ענק בספרד בעקבות גל החום 19 ביולי 2022. רויטרס
טמפרטורות שיא ברחבי העולם. שריפות ענק בספרד עקב גל החום/רויטרס
קיץ תל אביב 19 ביולי 2021. ראובן קסטרו
השיא עוד לפנינו. חוף ים בתל אביב/ראובן קסטרו

שירותי הכיבוי וקק"ל בכוננות

שירותי הכבאות ברחבי הארץ הודיעו אתמול כי הם נערכים ובכוננות - בעקבות התראה על עומס חום כבד בדרום הגולן, בגליל התחתון, בעמקי הצפון, במורדות הגליל המערבי, בבקעת הירדן, במדבר יהודה ובים המלח, במזרח הנגב ובערבה. היום בין השעות 21:00-11:00 צפוי עומס חום כבד עד קיצוני באזורים האלה.

מקרן קיימת לישראל נמסר כי יערני קק"ל נמצאים אף הם בכוננות גבוהה בשטח, עם מכוניות כיבוי אש, כדי לתת מענה מהיר במקרה חירום. קק"ל ביקשה מהציבור להימנע מהבערת אש גלויה בפארקים וביערות.

שריפה מתפתחת בהרי ירושלים, 25 ביולי 2022. עובדי ויערני קק"ל, אתר רשמי
ארבעה מטוסים הוזנקו. השריפה בהרי ירושלים, אתמול/אתר רשמי, עובדי ויערני קק"ל

אתמול באזור הר חנות שבהרי ירושלים התלקחה שריפה גדולה. ארבעה מטוסי כיבוי הוזנקו למקום לצד צוותי כבאות והצלה ועובדי קק"ל.

יהושע שקדי, המדען הראשי ברשות הטבע והגנים, אמר כי הרשות מבצעת את הפעולות הנדרשות בכדי לשמור על הטבע בעידן של שינויי אקלים, אך הודה כי יש "להגביר בהרבה את עוצמת הפעולות". לדבריו, "יש לדרוש ממשרדי הממשלה, בעיקר המשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות ומשרד הפנים, רשות המים, השלטון האזורי והמקומי, לתמוך בפעולות הרשות, לחוקק חוקים ולהקצות תקציבים מתאימים. יחד, אפשר יהיה להתגבר על חלק ניכר מהשפעות שינוי האקלים על הטבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully