וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הרגעת השטח, צה"ל נערך להרס שלושה בתי מחבלים בשטחים

עודכן לאחרונה: 25.7.2022 / 8:33

בשבועות האחרונים, ברקע ביקור ביידן בישראל, הדרג המדיני הנחה את מערכת הביטחון להימנע מפעולות שעשויות להביא לתסיסה בשטח הפלסטיני, ולהתמקד רק במה שהכרחי לביטחון השוטף. כעת, כוחות גדולים צפויים לאבטח את הריסות הבתים, בהם זה של המחבל מהפיגוע בדיזנגוף

בווידאו: כוח צה"ל הרס את ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בחומש, במקום התפתחו עימותים/צילום: דו"צ ורויטרס

בצה"ל נערכים להריסת שלושה בתי מחבלים, שהתעכבה ברקע ביקור נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל. מבין הבתים - אחד מהם הוא זה של המחבל שרצח שלושה בני אדם בפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב - שניים עברו מיפוי והשלישי נמצא בתהליך של אישור משפטי.

לקראת ביקור ביידן הועברה הבהרה מהדרג מדיני לצה"ל להימנע מפעולות שיביאו לתסיסה בשטח הפלסטיני ויגבירו חיכוך, בדגש על הרס בתי מחבלים, ולהתמקד רק במה שהכרחי לפעילות הביטחון השוטף ולמניעת פיגועים בטווח הזמן המידי. גורמי ביטחון אומרים כי בשלב זה אין כל הנחיה של הדרג המדיני להימנע מהריסת בתי מחבלים, אך עדיין לא ברור מתי הדבר יתרחש. לפי התוכנית המבצעית של פיקוד המרכז אין אף תוכנית מבצעית-הנדסית להרוס בתי מחבלים השבוע, ולגבי השבוע הבא יתקבלו החלטות ביום חמישי הקרוב, לפי אישור הדרג המדיני.

צה"ל הרס את ביתו של המחבל עאצם ברגותי שביצע את פיגועי הירי בעפרה ובגבעת אסף - 7/3. דובר צה"ל, דובר צה"ל
הרס ביתו המחבל עאצם ברגותי, שביצע את פיגועי הירי בעפרה ובגבעת אסף, מרץ 2019/דובר צה"ל, דובר צה"ל

שלושת בתי המחבלים נמצאים בגבול מחנה הפליטים ג'נין, בכפר רומאנה ובכפר קרוואת בני חסאן. לפי ההיערכויות המבצעיות, שקדמו לביקורו של ביידן בישראל, הריסות הבתים יכללו כוחות גדולים מפני שהמבנים ממוקמים במוקדי חיכוך, שאירעו בהם בעבר עימותים אלימים בין כוחות הביטחון והתושבים הפלסטינים. גורמי ביטחון מעריכים כי הרס המבנים עשוי לגרור תגובות אלימות בתקופה המתוחה, אך צה"ל נערך לכלל התרחישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully