וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: הנשיא בולסונרו מונה רשמית למועמד מפלגת הימין בבחירות

עודכן לאחרונה: 24.7.2022 / 18:24

סקרים הראו כי קצין הצבא לשעבר ירד בכ-20% לעומת הנשיא לשעבר לואיז אינסיו לולה דה סילבה השמלאני, הידוע בקיצור כ"לולה", ששלט במדינה מ-2003-2010. עשרות אלפים אנשים הגיעו לתמוך בבולסונרו באצטדיון מרקנזיניו בריו דה ז'ניירו

תומכי הנשיא הברזילאי ז'איר בולסונרו, התכנסו בהמוניהם באצטדיון ריו דה ז'ניירו, כדי למנות באופן רשמי את מנהיג הימין כמועמד לבחירות חוזרות, במה שמתגלה כתחרות הפוליטית המרירה ביותר מזה שנים באמריקה הלטינית.

המפלגה הליברלית הימנית (PL) מינתה את בולסונרו למועמד שלה בבחירות ב-2 באוקטובר לפני קהל של עשרת אלפים בני אדם במרקנזיניו, צעד שנחשב כהתחלה הרשמית של קמפיין בולסונרו.

המועמדות מגיעה בזמן שהנשיא ממשיך לתקוף ללא בסיס את האמינות של מערכת הבחירות של המדינה, ולא ברור מה יעשה אם יפסיד בבחירות. בולסונרו מתקשה לגרוף תמיכה בקרב הבוחרים על רקע האינפלציה הגבוהה.

סקרים הראו כי קצין הצבא לשעבר ירד בכ-20% לעומת הנשיא לשעבר לואיז אינסיו לולה דה סילבה, הידוע בקיצור כ"לולה", ששלט במדינה מ-2003-2010, והעלה מיליונים ממעמקי העוני הודות להוצאות חברתיות גדולות במהלך תקופה של צמיחה חזקה הודות למחירי סחורות גבוהים.

עם זאת, כוכבו של לולה דעך בשנים האחרונות בשל חקירות לגבי שחיתות. לולה עצמו היה בכלא שנה וחצי בשל הרשעה בהונאה שלאחר מכן בוטלה - אך הוא נותר דמות פופולארית יחסית בקרב העם.

עוד בוואלה!

שיא של מתים מקורונה בברזיל. בולסונארו: "תפסיקו לבכות"

לכתבה המלאה
נשיא ברזיל לשעבר אינסיו לואיז לולה דה סילבה לאחר ששוחרר מהכלא,קוריטיבה ברזיל, 8 בנובמבר 2019. רויטרס
נשיא ברזיל לשעבר "לולה"/רויטרס

בכנס היום, בולסונרו היה אמור להתמקד בהישגי הממשלה שלו בנושא השמירה על חירויות דת וכלכלה, כולל מאמציו להקל על חוקי בעלות על נשק, אמרו מקורות בקמפיין לרויטרס.

מפלגת הפועלים (PT ) מהשמאל מינתה באופן רשמי את לולה למועמד שלה ביום חמישי. מועמד השמאל-מרכז, צ'ירו גומס, מונה ביום רביעי על ידי מפלגת הלייבור הדמוקרטית (PDT).

בשבועות הקרובים, הקרב המתוח בין שני המועמדים המובילים צפוי להתחמם עוד יותר. באמצע אוגוסט, לולה ובולסונרו יוכלו גם לפרסם מודעות ותשדירים פוליטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully