וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא של מתים מקורונה בברזיל. בולסונארו: "תפסיקו לבכות"

5.3.2021 / 16:50

המגיפה יוצאת משליטה במדינה שבה מספר המתים שני רק לארה"ב, אך הנשיא הימני הקיצוני מתנגד להגבלות החדשות שהוטלו בערים שונות במדינה: "מספיק לפחד ולבכות. עד מתי הבכי יימשך?". רק 3.5% מהאזרחים קיבלו מנה אחת של חיסון, והחשש הוא מווריאנטים המתפתחים באמזונס

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו, 4 במרץ 2021. רויטרס
"עד מתי תישארו בבית ותסגרו הכול?". בולסונארו, אתמול/רויטרס

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו אמר אמש (חמישי) לאזרחיו להפסיק "לבכות" על מגיפת הקורונה ולהתקדם, אחרי יומיים רצופים שבהם נשבר שיא המתים היומי מהנגיף. יותר מ-260 אלף מתו מהווירוס במדינה הדרום אמריקנית, שנייה רק לארצות הברית, אבל בעוד ששם המגיפה נמצאת במגמת דעיכה, בברזיל היא בשלב הקטלני ביותר שלה.

מערכת הבריאות על סף קריסה, אך הנשיא הימני קיצוני מתנגד להגבלות וממשיך להמעיט בחומרת הנגיף, שבו נדבק בעצמו. "מספיק לפחד ולבכות. עד מתי הבכי יימשך?", אמר בולסונארו באירוע שבו השתתף. "עד מתי תישארו בבית ותסגרו הכול? אף אחד לא יכול לסבול זאת יותר. אנחנו מצטערים על המתים, אבל שוב, אנחנו צריכים פתרון".

אתמול רשם משרד הבריאות 75,102 מאובחנים חדשים לקורונה, הנתון הגבוה ביותר מאז אמצע יולי והשני בגובהו מאז פרוץ המגיפה. ברזיל גם דיווחה על 1,699 מתים חדשים, ירידה קלה בהשוואה לשני הימים הקודמים שבהם נשבר השיא ברציפות.

ארונות קבורה בנובה איגואצ'ו במדינת ריו דה ז'נרו, ברזיל, 4 במרץ 2021. רויטרס
יותר מ-260 אלף מתים מקורונה. ארונות קבורה בנובה איגואצ'ו/רויטרס

הגל השני של המגיפה בברזיל הוביל להגבלות חדשות בבירה ברזיליה ובעיר הגדולה במדינה, סאו פאולו. ריו דה ז'ניירו הכריז אתמול על עוצר ועל סגירה מוקדמת של מסעדות. מנגד, הממשלה הפדרלית מתנהלת באטיות ברכישה ובהפצה של החיסונים. פחות מ-3.5% מהאזרחים קיבלו מנה אחת לפחות.

רשויות הבריאות מודאגות במיוחד מהיווצרותו של וריאנט חדש באזור האמזונס, שנראה מדבק יותר ובעל יכולת רבה יותר להדביק מחדש אנשים שהחלימו מקוביד-19.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully