וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מרגיש נהדר": לאחר שחזר מביקורו במזרח התיכון, ביידן חלה בקורונה

עודכן לאחרונה: 21.7.2022 / 21:29

בהודעת הבית הלבן נכתב כי הנשיא האמריקני סובל מסימפטומים קלים של הנגיף, וימשיך לעבוד מהבידוד. זאת, לאחר שחזר מהביקורים המדיניים בישראל ובסעודיה, שבהם סירב ללחוץ ידיים עם המנהיגים שפגש. ביידן צייץ בחשבון הרשמי שלו: "חבר'ה, אני מרגיש נהדר"

בווידאו: נשיא ארה"ב, ביידן מעדכן על מצבו לאחר שנדבק בקורונה/מתוך חשבון הטוויטר של ביידן

הבית הלבן הודיע היום (חמישי) כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן חלה בקורונה. לדברי דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, הנשיא סובל מסימפטומים קלים של הנגיף. היא הוסיפה כי זאת הפעם הראשונה שביידן בן ה-79 נדבק בווירוס, וכי נכון ליום שלישי, הוא עבר בדיקה שתוצאותיה היו שליליות.

היום עברו אשתו ג'יל ביידן וסגנית הנשיא קמלה האריס בדיקות קורונה שתוצאותיהן שליליות. על פי ההודעה, הנשיא האמריקני ימשיך לעבוד מהבידוד, כשהוא מקבל תרופה בשם "פאקסלוביד" של פייזר, שניתנת בארצות הברית במרשם רופא לנדבקים מגיל 12 ויותר הנמצאים בסיכון.

ביום ראשון חזר ביידן מביקורו במזרח התיכון, שבו אף שהיה אמור לא ללחוץ ידיים למנהיגים, כבר בתחילת הביקור בישראל נראה היה כי ויתר על ההתחייבות. רק בערב הסעודית, שב הנשיא לנהוג כפי שהתחייב.

בווידאו: ביידן משתעל/יותם רונן

ביידן צייץ בחשבון הרשמי שלו: "חבר'ה, אני מרגיש נהדר. בדיוק שוחחתי עם הסנאטור קייסי, חברת הקונגרס קרטרייט וראש העיר קונטי (ובני הדודים שלי בסקרנטון!) לשלוח את צערי שהחמצתי את האירועים שלנו היום. ממשיך להיות עסוק!"

ז'אן פייר אמרה כי בהתאם להנחיות המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), ביידן יבודד בבית הלבן ו"ימשיך במשימותיו במהלך הזמן הזה".

לביידן לא היה היום חום כשנבדק, אמרו מתאם הקורונה של הבית הלבן, ד"ר אשיש ג'הא והרופא של ביידן, ד"ר קווין אוקונור, ל-CNN. "ביידן סובל בעיקר מתסמינים קלים, בעיקר נזלת ועייפות, ולעתים שיעול יבש, שהחל אתמול". לדבריהם, ביידן אובחן חיובי לקוביד 19 בבדיקת אנטיגן שגרתית, ולאחר מכן בבדיקת PCR.

האריס צפויה להמשיך בלוח המזנים הרגיל שלה. מקור בכיר בממשל אמר כי אין תוכניות ואין צורך להעביר סמכויות נשיאותיות להאריס - כפי שנעשה בנובמבר במשך 85 דקות, כשביידן הורדם לטובת קולונסקופיה שגרתית.

עוד בוואלה!

ביידן חשף שחלה בסרטן, ובבית הלבן מיהרו להבהיר

לכתבה המלאה

הודעת הבית הלבן

ג'ו ביידן בשדה התעופה עוזב את ג'דה, ערב הסעודית, 16 ביולי 2022. רויטרס
נדבק בישראל? ביידן/רויטרס

גורם רשמי בבית הלבן אמר ל-CNN כי הנסיעה המתוכננת של ביידן לפנסיבלניה מאוחר יותר היום לטובת נאום על מניעת פשיעה בוטל. גם תוכניות לנסיעות ביום שני לאורלנדו וטמפה בפלורידה בוטלו משום שהנשיא נמצא בבידוד, אמרה ז'אן פייר.

הלילה חשף ביידן לראשונה כי חלה בעבר בסרטן העור. זאת, במסגרת נאום שנשא במסצ'וסטס. לדברי ביידן, המחלה נבעה ממגוריו הקרובים לבתי זיקוק לנפט בצעירותו. "זו הסיבה שאני והרבה אנשים אחרים שגדלתי איתם סובלים מסרטן, ומדוע, במשך זמן ארוך ביותר, דלאוור סבלה משיעור הסרטן הגבוה ביותר במדינה", אמר, והדגיש את הצורך להפסיק את השימוש בדלק מאובנים.

בתחילה לא היה ברור אם ביידן מספר שהוא סובל מסרטן גם בימים אלה, אולם הבית הלבן הבהיר בזריזות כי ביידן כיוון לתקופה שטרם ריצתו לנשיאות ארצות הברית. זאת ברקע העובדה שבגיל 79, השאלות על כשירותו של ביידן לכהן כנשיא אינן חדשות. עם זאת, בסיכום הרפואי האחרון שלו מנובמבר אשתקד שפורסם לציבור לא נראית שום אינדיקציה לכך שביידן חולה בסרטן או בבעיות בריאותיות משמעותיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully