וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמר שהוא אלרגי לחלב - אז שמו גבינה": הרגעים שהובילו למותו של הישראלי בקולומביה

עודכן לאחרונה: 20.7.2022 / 17:33

יאיר ברודר, שטייל עם דוד אוחנה שמת כתוצאה מאלרגיה לחלב בבוגוטה, סיפר בשיחה עם וואלה על הלחץ בהוסטל שבו שהו, הקריאה לאמבולנס שנכשלה וניסיונות ההחייאה במכונית פרטית. "היה משהו בחביתה. זרקתי אותו לתוך הרכב - בחיים לא ראיתי מישהו כזה כחול"

דוד אוחנה שנפטר בקולומביה לאחר שאכל במסעדה חלב אליו היה אלרגי 19 ביולי 2022. מתוך רשתות חברתיות, אתר רשמי
"שמה לו גבינה בחביתה". דוד אוחנה/אתר רשמי, מתוך רשתות חברתיות

יאיר ברודר, חברו של דוד אוחנה בן ה-22, שמת אתמול (שלישי) בקולומביה כתוצאה מאלרגיה לחלב, סיפר לוואלה על הרגעים שהובילו לטרגדיה. לדבריו, השניים, החברים הכי טובים מהצבא, הלכו לארוחת בוקר כשהגיעו להוסטל בבוגוטה.

ברודר סיפר כי דוד הזמין חביתה. "הוא אמר לטבחית שהוא אלרגי לחלב, אז היא שמה לו גבינה", סיפר. "כסיימנו לאכול עלינו לחדר והלכנו לישון. פתאום שמעתי אותו צורח 'אני חייב אמבולנס דחוף'. קפצתי מהמיטה וראיתי שאין לו אוויר והוא נהיה כחול, הוא אמר שהיה משהו בחביתה".

קולומביה: מטייל ישראלי בן 22 מת כתוצאה מאלרגיה לחלב. באדיבות המשפחה
החברים הכי טובים מהצבא. דוד אוחנה (מימין) ויאיר ברודר/באדיבות המשפחה

ברודר רץ לקבלה בניסיון להזמין אמבולנס לחברו, ובמקום להזמין מידית, פקידת הקבלה דרשה לדעת מדוע יש צורך באמבולנס. "רצתי איתו החוצה, חיפשתי אמבולנס ברחוב וצרחתי לכולם שיעזרו. 30 איש הסתכלנו עלינו ולא עזרו", המשיך החבר. "דוד אמר לי להזריק את האפיפן (מזרק שמכיל בתוכו אדרנלין כדי לעכב את תופעות האלרגיה). הזרקתי לו פעם אחת וזה לא עוזר, אחרי חצי דקה הזרקתי לו שוב, אבל גם לא עזר".

בשלב הזה לדוד כבר לא היה אוויר, פניו הפכו לכחולות והוא איבד הכרה. ברודר עצר מכונית פרטית באמצע הרחוב כדי להביא את חברו לבית החולים. "זה היה סתם רכב באמצע הכביש, קפצתי עליו פיזית. תפסתי את אוחנה בשתי ידיים, וזרקתי אותו לתוך המכונית", אמר ברודר. "הוא נסע לחדר מיון ותוך כדי הנסיעה הזו, שלקחה שלוש-ארבע דקות, ניסיתי לעשות לו החייאה".

עוד בוואלה!

קולומביה: מטייל ישראלי בן 22 מת כתוצאה מאלרגיה לחלב

לכתבה המלאה
קולומביה: מטייל ישראלי בן 22 מת כתוצאה מאלרגיה לחלב. באדיבות המשפחה
ביצע בו פעולות החייאה ברכב. אוחנה וברודר/באדיבות המשפחה

"ראיתי שזה לא עוזר שהוא לא איתנו. בחיים לא ראיתי מישהו כזה כחול. הגענו סוף סוף לחדר מיון, ולקחו אותו. לא ידעתי בכלל אם הוא בחיים לשלוש שעות, ואף אחד לא סיפר לי", סיפר ברודר. "ההורים שלו הגיעו 24 שעות אחרי".

דוד, בן ה-22 מירושלים, נפטר אתמול אחרי שבני משפחתו הספיקו להגיע לקולומביה ולהיות לצידו בשעותיו האחרונות. הצעיר למד בתיכון בישיבה במבשרת ציון. אמו מנהלת בדואר ואביו מנהל חנות, ולו שלושה אחים. "בטיול, לאורך חודשים ארוכים, הוא נזהר כי הוא ידע על הרגישות הזו", סיפר שכנם של בני המשפחה, ברוך פישהיימר, שהכיר את הצעיר מאז ילדותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully