וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחה נתקעה דקות ארוכות בלב ים: "ניצלנו ממוות, קרה לנו נס"

עודכן לאחרונה: 20.7.2022 / 17:26

ליאור וילדיו יצאו לשיט - עד שהסירה שלהם התמלאה במים, והם החלו לשקוע. צוות חיל הים הוזעק למקום וחילץ אותם. "הם סימנו לנו עם הפנס של הטלפון, האבא החזיק את הילד הקטן שלו", שחזר מפקד הצוות. "זה היה עניין של שתיים-שלוש דקות, שהיה עלול להיגמר אחרת לגמרי"

הצוות שחילץ את האבא והבנים שנסחפו עם סירה באשדוד 20 ביולי 2022. דובר צה"ל, אתר רשמי
הצוות שחילץ את האב וילדיו, אמש/אתר רשמי, דובר צה"ל

במשך דקות ארוכות, ליאור וילדיו היו תקועים בלב ים, כשספינתם טבעה לגמרי. "כל הסירה התמלאה מים והתחלנו לשקוע", שחזר, "שלפתי את הבן הקטן שלי, בן שמונה, העליתי אותו על מזרון של לול שנפל. ניצלנו ממוות, היה לנו נס".

המשפחה המבוהלת התקשרה למשטרה מלב הים וסמ"ר גיא קירסון, מפקד צוות בסנפיר חיל הים אשדוד, הוזעק להצילם. "ברגע ששמענו את הדיווח הגענו למיקום, ביצענו סריקות ובאותו רגע ראינו אור קטן, שבעצם התברר שהיה פנס של טלפון", סיפר. "הפעלנו תאורת לילה והתקרבנו אליהם, קראנו להם שיסמנו בידיים אם הם צריכים עזרה והם סימנו עם הטלפון".

בעזרת פצצות תאורה הצליחו גיא קירשון, שירז פרידמן, רועי בוסי ויהב פרנקל המשרתים ביחידת סנפיר בפלגה 916 להגיע למקום המדויק של המשפחה. "האבא החזיק את הילד הקטן שלו, הספינה טבעה לגמרי", שחזר קירשון. לאחר שווידאו שהמשפחה כולה חולצה, העניקו להם טיפול רפואי. "זה היה עניין של שתיים-שלוש דקות, זה היה עלול להיגמר אחרת לגמרי. הם היו באפיסת כוחות של ממש, בלי שום אמצעי שיכול היה להציל אותם".

ליאור, אב המשפחה, סיפר כי ערכו את השיט לכבוד בר המצווה של אחד מילדיו. "יצאנו מנמל אשדוד לשיט, אחרי חצי שעה הסירה נעצרה - תוך דקה כל הסירה התמלאה במים. חייגנו 100 וצעקנו 'אנחנו תקועים'. אם לא היה את המזרון זה לא היה נגמר כך, תוך עשר דקות חיל הים הגיעו ומצאו אותנו".

צוות מד"א שהוזעק למקום בעקבות הדיווח העניק לבני המשפחה טיפול רפואי ראשוני ופינה ארבעה מהם - את האב, בן 42, וילדיו: נער בן 16, נער בן 13 וילד בן 8 לבית החולים אסותא באשדוד, כשהם במצב קל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully