וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: המפלגה השמרנית בוחרת את שני המתמודדים הסופיים על ראשות הממשלה

עודכן לאחרונה: 20.7.2022 / 13:37

במירוץ, שניצת לאחר התפטרות כפויה ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, היו בתחילה 11 מועמדים, אך הרשימה הצטמצמה לשלושה - שר האוצר לשעבר רישי סונאק, שרת הביטחון ליז טראס והשרה הזוטרה לשעבר פני מורדונט

חברי הפרלמנט בבריטניה יצביעו היום (רביעי) בפעם האחרונה בסבב ההצבעות שיקבע מי שני המתמודדים על ראשות המפלגה השמרנית, וראשות ממשלת בריטניה, מקרב חברי המפלגה.

במירוץ, שניצת לאחר התפטרות כפויה ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, היו בתחילה 11 מועמדים, אך הרשימה הצטמצמה לשלושה - שר האוצר לשעבר רישי סונאק, שרת הביטחון ליז טראס והשרה הזוטרה לשעבר פני מורדונט.

סונאק הוא עדיין המועמד המוביל, אך מורדונט וטראס נלחמות על המקום השני בסבב ההצבעות האחרון שייערך היום בין 1-3 בצהריים (3-5 אחרי הצהריים, שעון ישראל). התוצאה תוכרז בשעה 4 שעון מקומי.

רישי סונאק, שר האוצר הבריטי. רויטרס
המועמד המוביל. שר האוצר לשעבר רישי סונאק/רויטרס
המועמדים להחלפת בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה. מערכת וואלה, אתר רשמי
נותרו רק שלושה/אתר רשמי, מערכת וואלה

לאחר מכן, הפרלמנט הבריטי ייצא לחופשת קיץ שבמהלכה חברי המפלגה יצביעו בין שני המועמדים הנותרים - והתוצאה הסופית תוכרז ב-5 בספטמבר.

אתמול בסבב ההצבעה נותרה בחוץ קמי בדנוך, סונאק גרף תמיכה של שלושה מחוקקים נוספים ויש לו כעת תמיכה של 118 מחוקקים. מורדונט קיבלה עשרה קולות ויש לה כעת 92 קולות, ואילו טראס הוסיפה 15 קולות ל-86 בסך הכל. כעת נלחמות טראס ומורדונט על 59 הקולות שתמכו קודם לכן בבדנוך.

עוד בוואלה!

בוריס ג'ונסון: מילדות פריבילגית ל"מלך העולם" - ולקריסה דרמטית

לכתבה המלאה
ליז טראס. רויטרס
שרת הביטחון ליז טראס/רויטרס

לדברי טראס, היא "האדם היחיד שיכול לספק שינוי - על פי העקרונות האמיתיים של המפלגה השמרנית". הקמפיין של סונאק טוען כי הוא המועמד היחיד שיכול לנצח את מפלגת הלייבור.

מקור בקמפיין של מורדונט אמר היום ל-BBC כי "פני מדברת עם עמיתים, ורבים מאלה שתמכו במתמודדים אחרים רוצים שינוי. היא היחידה שלא היתה חלק מהקבינט של ג'ונסון, והיא חברת הפרלמנט היחידה שמציעה התחלה חדשה לגמרי".

המועמדים האשימו אחד את האחרת בכך שהעבירו קולות למתחרים כאסטרטגיה לשפר את הסיכויים שלהם. לדברי השר לשעבר דיוויד דיוויס, שתומך במורדונט, "זה היה הקמפיין המלוכלך ביותר" שראה אי פעם. בתוכנית של LBC Radio, הוא אמר כי "רישי סונאק העביר כמה מהקולות שלו...הוא רצה להתחרות נגד ליז, משום שהיא תפסיד לו", הוא אמר.

פני מורדונט. GettyImages
פני מורדונט, המועמדת המפתיעה/GettyImages

לקראת ההצבעה היום, הודיע סונאק על מדיניות שתהפוך את בריטניה לעצמאית מבחינת ייצור אנרגיה עד 2045. הוא אמר כי יבטל תוכניות להקל על איסור להקמת חוות רוח ביבשה, ויתמקד במקום בהקמת טורבינות בים.

מורדונט התחייבה להקל על שוכרי דירות לקבל משכנתא באמצעות דרישה מהמשכירים לקחת בחשבון את שכר הדירה כשהם שוקלים את היסטוריית האשראי של אלה שרוצים לרכוש נכס.

מסקר של יוגוב שנערך בשני-שלישי וכלל 725 חברי המפלגה השמרנית עלה כי סונק יפסיד למורדונט או לטראס בהתמודדות ראש בראש. על פי הסקר, מורדונט תביס את סונאק 51%-37%, ואילו טראס תנצח אותו 54%-35%. נכון ל-2019, המפלגה מנתה 160 אלף חברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully