וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסע ברחבי העיר ומגיע לזירה: תיעוד מניסיון חטיפת בת ה-16 בפרדס חנה

עודכן לאחרונה: 21.7.2022 / 8:44

החשוד, אלכס מוזגובי, ארב לנערה מאחורי חומה, קפץ עליה והכניס אותה לתוך תא המטען של רכבו. מצלמות האבטחה במועצה תיעדו את רכבו וההקלטות הביאו לתפיסתו. בחקירתו של מוזגובי נמצאו בטלפון הנייד שלו עשרות סרטונים של נשים הולכות ברחוב

בווידאו:תיעוד ממצלמות האבטחה שבזכותן נעצר החשוד בניסיון החטיפה של בת ה-16 בפרדס חנה/צילום: מצלמות אבטחה

הפרקליטות תגיש כתב אישום נגד אלכס מוזגובוי, החשוד בניסיון חטיפת בת ה-16 בפרדס חנה בתחילת החודש. המשטרה הודיעה היום (רביעי) כי חקירת המקרה הושלמה, והצהרת תובע הוגשה נגד מוזגובוי, לצד בקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים. בתיעוד שפורסם היום נראה רכב החשוד נוסע ברחבי המועצה לפני רגע החטיפה.

מהחקירה עלה כי מוזגובוי זיהה את הקורבן מבצעת אימון ספורט בשעות הערב לבדה. החשוד מיקם את רכבו, ארב לקורבן מאחורי חומה, קפץ עליה והכניס אותה לתוך תא המטען של רכבו. בחקירתו טען מוזגובוי שהמניע למעשה היה כדי "לעורר פרובוקציה ביישוב". הנערה, שנאבקה בו ואחזה ברכב, נפלה לרצפה - אך החשוד ניסה למשוך אותה בשנית לתוך תא המטען. היא המשיכה להתנגד ובכך הצליחה להימלט אל תושבי המקום, ששהו בסמוך. החשוד נמלט מהזירה לאחר שזיהה את האזרחים.

בחקירה נחשפו גם עשרות סרטונים של נשים במכשיר הטלפון הנייד של מוזגובוי. בסרטונים תיעד החשוד את הנשים כעת שהן הולכות ברחובת, נכנסות ויוצאות מחנויות, ובעוד פעולות יומיומיות. סנגוריו תמהו בעניין הזה על מה שכינו ההדלפה המרושעת הזו מהמטה הארצי ומתעקשים כי "מדובר בסהכ בתמונות שהוריד הצעיר מהאינטרנט ושאין להן כל משמעות".

הסנגורית, עו"ד דניאל הרמן, מבקשת לשחרר את מוזגובוי ולהעבירו לחלופת מעצר בעמותת "אכפת". אמו המאמצת של מוזגובוי אמרה, "אנחנו המומים כמו כולם". לדבריה, "זה לא מתאים לבחור הטוב שאנחנו מכירים". נסיבות האירוע עדיין עלומות, אך הוא נחקר בחשד לרקע מיני.

החשוד בחטיפת נערה בפרדס חנה, , 11 ביולי 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
המניע למעשה - "לעורר פרובוקציה ביישוב". מוזגובוי/אתר רשמי, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

בערב ה-3 ביולי, החשוד ניסה להכניס לתא המטען נערה בת 16 תושבת המקום בעת שעסקה בפעילות ספורטיבית. לאחר שלא הצליח לעשות זאת, נמלט מהמקום ברכבו. הוא נתפס בזכות רישות המצלמות בעיר, שתפסו בעדשתן את רכבו, וזיהו את מספרו לאחר אבחוני התצלומים בחדר המצלמות של המועצה המקומית, לשם נשלח חוקר הימ"ר רס"ב צחי מויאל.

ב-11 ביולי הרכב זוהה על ידי שוטר מתחנת זיכרון יעקב, כשהוא חונה סמוך לבית באחד מרחובות העיר. השוטרים איתרו את החשוד ועצרו אותו לחקירה.

ראש מחלק נוער חשיפה בימ"ר חוף, רפ"ק תומר קסלסי, מסר כי "מדובר באירוע חמור שלולא נחישותה של הקטינה וסיוע של אזרחים ששהו בסמוך ייתכן והיה מסתיים באופן טרגי. פעלנו במהירות וביעילות תוך שיתוף פעולה עם תושבי פרדס חנה וגורמי המועצה על מנת להתחקות אחר רכבו של החשוד במטרה לאתר את זהותו, להביא למעצרו ולהשיב את תחושת הביטחון לציבור".

מעורך הדין אייל בסרגליק, המייצג את החשוד יחד עם דניאל הרמן ממשרדו נמסר: "היום הוגשה הצהרת תובע, ונתבקש מעצרו של החשוד לחמישה ימים. כעת החשוד יבדק על ידי רופא מטעמנו שיבדוק את הנסיבות העלומות של האירוע ואת מצבו הנפשי עם התייחסות לעברו. בהמשך ככל שיוגש כתב אישום, נוכל להוכיח את טענותינו כבדות המשקל באשר לאופן גביית ההודעה וביצוע השחזור שבוצע ללא שהחשוד משחזר אלא שהשוטרים משחזרים עבור עצמם עם הנחיות למרשנו. הדברים יתבהרו בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully