וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהחודש הבא: בני 75 ומעלה יסעו בחינם בתחבורה הציבורית

עודכן לאחרונה: 20.7.2022 / 9:07

מדובר בפעם הראשונה בישראל שמגזר מסוים נהנה באופן גורף מהטבה כזו וללא כל תנאים והגבלות. כדי להנות מההטבה נוסעים בקבוצת גיל זו יצטרכו לטעון את כרטיס הרב-קו שברשותם, או את יישומוני התשלום, בפרופיל חדש שיקרא "זהב-קו", ולתקף באמצעותו את נסיעתם

בווידאו: שרת התחבורה מיכאלי על פתרון לעומס החיילים בתחבורה הציבורית/צילום: ערוץ הכנסת

החל מה-1 באוגוסט יוכלו בני 75 ומעלה לנסוע בחינם בתחבורה הציבורית - כך מסר הערב (שלישי) משרד התחבורה. קבוצת גיל זו תוכל לנסוע ללא תשלום וללא הגבלה בכל אמצעי התחבורה הציבורית, בהם אוטובוסים, רכבת ישראל, רכבת קלה והרכבל בחיפה.

מדובר בפעם הראשונה בישראל שמגזר מסוים נהנה מהטבה כזו ובאופן גורף וללא כל תנאים והגבלות. כדי להנות מההטבה ידרשו הנוסעים בקבוצת גיל זו לטעון פרופיל "זהב-קו" בכרטיס הרב-קו הרגיל או באחד מיישומוני התשלום, ולתקף את הכרטיס בעת העלייה לאוטובוס או לרכבת.

כרטיס הרב קו לגיל הזהב הושק היום במרכז "על הקו" בראשון לציון במעמד שרת התחבורה מרב מיכאלי, מנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית רן שדמי, ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך ובכירים נוספים.

רב קו הזהב 19 ביולי 2022. סיון שחור, לע"מ, אתר רשמי
השקת רב קו הזהב, היום/אתר רשמי, סיון שחור, לע"מ

"החברה הישראלית חייבת חוב גדול לוותיקות ולוותיקים שלה, לדור המייסדים", אמרה שרת התחבורה מיכאלי בהשקה. "אני מאמינה שחברה שיודעת לדאוג לאזרחיות ולאזרחים הוותיקים שלה, היא חברה שתדע לתת עתיד לצעירות ולצעירים שלה.

"כרטיס "זהב-קו" מאפשר לבנות ובני 75 ומעלה לנסוע בתחבורה הציבורית כולה בחינם, לבקר את הנכדות והנכדים בחינם, ללכת לקניות בחינם, לנסוע לרופאה או לרופא בחינם ולהגיע לכל מקום בתחבורה ציבורית בחינם. אנחנו משיקות ומשיקים היום את אחת היוזמות המרגשות, החשובות המשמחות והמהפכניות שלנו במשרד התחבורה, במסגרת מהפכת "דרך שווה", בשורה שתעזור באופן ניכר להוריד את יוקר המחיה שכולנו מתמודדות ומתמודדים איתו".

עוד בוואלה!

הנתונים מבהירים: התחבורה הציבורית בישראל דוהרת לאסון. ואיפה משרד התחבורה?

לכתבה המלאה
נוסעים באוטובוס בירושלים עוטים מסיכות, 21 ביוני 2020. יוסי זמיר, פלאש 90, פלאש 90
מאוגוסט - חינם לבני 75 ומעלה. נוסעים באוטובוס/פלאש 90, יוסי זמיר, פלאש 90

הפרופיל אינו מתעדכן באופן אוטומטי עם הגעה לגיל 75, אלא מחייב עדכון באחת הדרכים שמשרד התחבורה מעמיד לרשותם. יחד עם זאת, במטרה לאפשר זמן היערכות מספק, הבקרים יאפשרו לנוסעים אלה לנסוע חינם בתחבורה הציבורית גם ללא "זהב-קו", מ-1 ועד ל-18 באוגוסט. במקביל, הבקרים יסבירו לזכאים היכן ניתן להנפיק "זהב-קו" או לחילופין על כל הדרכים לעדכן את פרופיל הנוסע.

בעלי כרטיס רב-קו יידרשו להטעין את פרופיל זהב-קו החדש המזכה בנסיעה חינם, גם אם בכרטיס שלהם מוטען פרופיל אזרח ותיק. ללא טעינת הפרופיל החדש הם ימשיכו לשלם מחיר מופחת אך לא ייהנו מנסיעה חינם.

בני ובנות 75 ויותר, שבכרטיס הרב-קו שלהם טעונה יתרה כספית (ערך צבור) יוכלו לקבל החזר לכרטיס האשראי או במזומן בעמדות "על הקו" ובכל אחד מהסניפים שצוינו.

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בישראל חיים יותר מ-450 אלף אזרחים ותיקים מעל גיל 75, מהם 58% נשים ו-42% גברים. הערים המובילות במספר האזרחים הוותיקים הן ירושלים (89 אלף אזרחים ותיקים), תל אביב-יפו (70 אלף) וחיפה (59 אלף). תוחלת החיים בישראל היא מהגבוהות בעולם, ועומדת על 80.7 שנים בקרב גברים ו-84.8 שנים לנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully