וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דקירה בירושלים: גבר נפצע בינוני במהלך נסיעה באוטובוס, המחבל נורה

עודכן לאחרונה: 19.7.2022 / 20:51

על פי החשד, המחבל התנפל על נוסע האוטובוס, בן 41, במהלך נסיעה בשכונת רמות בבירה ודקר אותו בראשו. הוא נורה על ידי צלם עיתונות שעבר באזור. כוחות משטרה גדולים במקום. הפצוע פונה לבית החולים שערי צדק בעיר

בווידאו: פיגוע דקירה בירושלים, המחבל נלכד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, רוני כנפו

אדם בן 41 נפצע היום (שלישי) באורח בינוני בפיגוע דקירה שהתרחש באוטובוס בשכונת רמות בצפון ירושלים. הדוקר, פלסטיני תושב נפת רמאללה כבן 40, נורה במקום על ידי צלם עיתונות שנסע בכביש וזיהה את ההמולה.

מבירור ראשוני עלה כי הפלסטיני, שעלה לאוטובוס בצומת גבעת זאב, נסע בו זמן מה מבלי לעורר חשד, ואז החל לדקור את אחד מנוסעיו באמצעות מברג. בעקבות זאת הנהג עצר מיד את נסיעתו, והמחבל ונוסעים נוספים ירדו ממנו. צלם העיתונות שחלף במקום באותו הזמן והבחין במתרחש, ירה לעבר המחבל ופגע בו.

המחבל, אסמעיל שעבאן חסין נמר, תושב רמאללה, החזיק בהיתר שהייה בישראל. לאחיו יש אף היתר BMC - היתר כניסה מיוחד לאנשי עסקים. מדובר בפרופיל חריג.

חשד לאירוע דקירה בירושלים, גבר כבן 40 פצוע במצב בינוני  19 ביולי 2022. שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
הזירה, היום/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

"מדובר בתזכורת נוספת לאיום הטרור שעמו אנו מתמודדים", אמר מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן בתום הערכת מצב בזירה. "התוצאה של הפיגוע הערב הייתה יכולה להיות קטלנית הרבה יותר, והמחבל נוטרל בראש ובראשונה בזכות נחישות וגבורה של אזרחים שעברו במקום, נאבקו עמו ופעלו לנטרלו. ערנותם ואומץ לבם מנעו פגיעה נוספת בחפים מפשע. נמשיך להיאבק בטרור ובמחבלים באשר הם, למען שלומו ובטחונו של הציבור". הכביש נחסם לתנועה במשך שעה וחצי עד לסיום הטיפול בזירה.

עוד בוואלה!

ניסיון פיגוע דקירה בשומרון: המחבל נוטרל

לכתבה המלאה
פיגוע דקירה בירושלים, גבר כבן 40 פצוע במצב בינוני  19 ביולי 2022. דוברות המשטרה, אתר רשמי
המברג איתו דקר המחבל. הזירה, היום/אתר רשמי, דוברות המשטרה

"שמעתי צעקות באוטובוס, הסתכלתי במראה וראיתי אנשים מנסים לברוח ולפרוץ את הדלת", שיחזר נהג האוטובוס. "עצרתי ופתחתי דלתות, ואנשים ברחו. אחר כך הבנתי שמדובר בפיגוע. הבנאדם שנפצע ברח מהאוטובוס, ומי שדקר אותו עקב אחריו. אחר כך מישהו ירה בו מהכביש", הוסיף.

הוא סיפר כי לא שם לב למשהו חשוד במחבל, ושאף דיבר איתו כשעלה לאוטובוס וביקש לתקף את הכרטיס שלו. "לא שמתי לב למשהו לא רגיל", אמר.

הנהג.שנפצע בינוני במהלך הפגיוע 19 ביולי 2022. שלומי הלר
נהג האוטובוס. בזירה, היום/שלומי הלר

צוות מד"א שהגיע למקום העניק לפצוע טיפול רפואי ופינה אותו במצב בינוני לבית החולים שערי צדק בעיר. "הפצוע במצב בינוני עם מספר דקירות בפלג גוף עליון ולא נשקפת סכנה לחייו", נמסר מבית החולים.

"הפצוע שכב על המדרכה בסמוך לאוטובוס כשהוא בהכרה וסובל מפצעי דקירה מדממים בגופו", שיחזרו פראמדיקים של מד"א שהיו בזירה. "סיפרו לנו שהוא נדקר בתוך האוטובוס במהלך הנסיעה. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים וחבישות ופינינו אותו במהירות בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבו יציב".

פיגוע דקירה בירושלים, גבר כבן 40 פצוע במצב בינוני  19 ביולי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
הזירה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

שי מלכה, סמנכ"ל השירות ודובר חברת האוטבוסים אלקטרה אפיקים, מסר כי נהג האוטובוס בקו 137 פעל על פי ההנחיות כשהבין שמדובר בתקיפה, ועצר את האוטובוס ופתח את דלתותיו במהירות, באופן שאיפשר לנוסעים לרדת ולתפוס מרחק מהמחבל. "מהפרטים שידועים לנו בשלב זה ייתכן שתגובתו המהירה של נהג האוטובוס הצילה את חיי הנוסעים ואיפשרה לעובר האורח לנטרל את המחבל".

צלם עיתונות שניטל את פיגוע הדקירה בירושלים, גבר כבן 40 פצוע במצב בינוני  19 ביולי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
צלם העיתונות שניטרל את המחבל. הזירה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל
פיגוע דקירה בירושלים, גבר כבן 40 פצוע במצב בינוני  19 ביולי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
הזירה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

תמר אוחנה, ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים, מסרה: "עבודת נהגי האוטובוסים בירושלים מזמנת אתגרים קשים במיוחד, ששיאם איום על חיי אדם בפעולות טרור. בזכות תושיית הנהג נמנע אירוע חמור יותר של תאונה בשל מצב הקיצון. איגוד ועדי התחבורה מחזק את ידי נהגי התחבורה הציבורית בירושלים-באגד, סופרבוס ואלקטרה אפיקים תחבורה 2021 ששומרים בעקביות על בטחון הנוסעים בשגרה ובעתות חירום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully